בריאיון מיוחד לטלוויזיה המצרית לרגל שנתיים לעלייתו לשלטון התייחס נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר: "במצרים עשינו צעד לפני 40 שנים והתוצאות היו כבירות, אנחנו יכולים להביא לצעד נוסף באותה רמה באמצעות שכנוע".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

נשיא מצרים הדגיש כי ארצו רוצה לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון ואמר: "מושקעים מאמצים בינלאומיים בנושא והיוזמה צרפתית עומדת על הפרק. הסוגיה הפלסטינית נזנחה בשנים האחרונות בשל האירועים באזור, אך חשוב שנעלה את הסוגיה ואם נפתור אותה - כולנו נחיה במצב יותר טוב".

א-סיסי סיכם שנתיים בשלטון ואמר כי הוא מעריך ומכבד את כל אזרחי מצרים והיה מודע, כשהיה שר ההגנה, לחוסר שביעות הרצון שלהם ממשטר מורסי והאחים המוסלמים: "המשטר הקודם יזם עימותים על כל מוסדות המדינה ודעת הציבור והכניס את המדינה למבוי סתום. המשטר הזה לא הבין שלא ניתן לשלוט על העם המצרי בכוח".

"כוחות שונים מנסים להסית את העם המצרי"

על תפיסת השלטון בידיו אמר א-סיסי כי "התערבנו בשל תחושת האחריות שלנו והאהבה שלנו לעם, כדי שהמצב לא יידרדר. הריצה שלי לנשיאות כוונה כדי למנוע מהמדינה ליפול. מטרתנו עתה היא למנוע ממנה ליפול ולהתגבר על האתגרים הפוליטיים, הכלכליים והביטחוניים".

הוא גילה כי במהלך השנתיים בהן הוא שולט במצרים היו ניסיונות רבים של "כוחות שונים" להסית את העם המצרי נגד המדינה, "אבל המצרים היו מודעים לכך והכשילו את הניסיונות האלה".

בהתייחסו לאיומי הטרור על מצרים אמר א-סיסי כי הטרור מתקיים באזור מוגבל בגבולות בין עזה לסיני המהווה רק 2-3% משטח חצי האי.