יום שלישי, 21.05.2024 שעה 04:10

15:55 בערוץ ONE: פסטיבל אפסום יצא ליום השני

היום השני בפסטיבל היוקרתי יצא לדרך יחד עם 'מרוץ המלכה אליזבת' המפורסם (שידור ישיר בערוץ ONE ובאתר). הסוסה מיינדינג שמרה על תואר אלופת העולם

|
ראיין מור והגביע (רויטרס)
ראיין מור והגביע (רויטרס)

עם למעלה מ-60 אלף איש ביציעים ותפאורה צבעונית במיוחד, אירועי היום הראשון של הדרבי נפתחו אמש (שישי) בסארי שבדרום מערב אנגליה והוציאו לדרך רשמית את אחד מפסטיבלי הסוסים הוותיקים בכל הזמנים המתקיים עוד משנת 1780 בעונת המרוצים השטוחה.

במרוץ האוקס המפורסם והמרכזי של היום הראשון, שנחשב ללא פחות מסקרן מהדרבי הגדול ומתקיים במספר מדינות באירופה ביניהן אירלנד צרפת ואיטליה ובו לקחו חלק תשע סוסות צעירות, הצליחה הסוסה מיינדינג להישאר בלתי מנוצחת במרוצים הגדולים באנגליה. הסוסה, שניצחה לפני כחודש את מרוץ ה-1,000 גיניס בניו מרקט, נעצרה כזכור לפני שבועיים באירלנד אחרי שלושה ניצחונות במרוץ בו סיימה במקום השני, אך הצליחה להתאושש במהרה ושבה לנצח במקצה היוקרתי שהעניק פרס אסטרונומי של כ-450 אלף פאונד לסוסה המנצחת.

צפו בסיכום מרוצי הסוסים "האוקס"

הג'וקי הפופולארי ראיין מור ביצע במהלך המרוץ מספר מהלכי עקיפה מפתיעים והצליח לחצות ראשון את הקו הסיום אחרי מאבק עיקש עם הסוסה ארקיטקצ'ר . אלוף אנגליה לשעבר רשם ניצחון מספר 21 העונה וראשון באירוע.

בהמשך ישיר לאירועי הגינסים הקודמים בחודש שעבר, גם ערב המרוצים הראשון באפסום התאפיין בהפתעות - הג'וקי פול האנגאן שב לנצח בבמה הגדולה ועשה זאת נפלא במסגרת המרוץ השני של האירוע. האנגאן רשם את ניצחונו התשיעי העונה על הסוס אימשי וואלה שחגג ניצחון ראשון אחרי שני מרוצים בהם סיים רק במקום השמיני. הבעלים המאושר אמר בסיום: "החלומות שלי התגשמו". עוד הערב הרוכב הוותיק ג'יימי פורצ'ן בן ה-43 הפתיע עם הסוס טוליוס שסיים ראשון אחרי דו קרב משולש ודרמטי במיוחד בישורת האחרונה. ההישג העניק למאמן הצעיר אנדרו בולידינג ניצחון שלישי מתחילת החודש.

הקהל בדרבי בטירוף (רויטרס)
הקהל באפסום בטירוף (רויטרס)
 

היום (שבת) צפוי עוד מרוצים מרתקים במסגרת האירוע באפסום. כבר ב-16:35, במרוץ השני של היום, ימתין לנו קרב על 'מרוץ הנסיכה אליזבת' למרחק של 1,700 מטרים, מרוץ אשר נחשב לאחד המסוקרים בעולם. באירוע, שקרוי על שם מרוץ מפורסם גדול על שמה של המלכה המתקיים בטורנטו שבקנדה ומהווה מבחן למרוץ האוקס של שנה הבאה. סוסה מס' 7, אפסום אייקון, שאוהבת את המשטח באפסום וניצחה את מרוצה היחידי בקריירה שם תנסה לשחזר את ההישג, סוסה מס' 2 עם השם המחייב, מרי מי תנסה להפתיע כנגד כל הסיכויים.

אירוע פסטיבל דרבי (רויטרס)
אירוע פסטיבל דרבי (רויטרס)
 

הדרמה תמשיך חצי שעה אחר כך ב-17:10 במרוץ הקורניישן קאפ המפורסם הנקרא גם גביע המלכה אליזבת' ויפגיש שמונה סוסים ברמה הגבוהה בעולם לפרס של למעלה מרבע מיליון פאונד. המרוץ שהחל להתקיים בשנת 1902 נערך עם השנים גם במשטחים הפופולאריים של ניו מרקט וניוברי. 

לפני שנתיים הצליחו הצרפתים לעשות היסטוריה ולנצח עם סוס בן שמונה שהיה למבוגר ביותר בהיסטוריה שצלח את המקצה,  הרוכב הצרפתי הבינלאומי, כריסטופר סמלאיון היה הרוכב באחד מהישגיו הגדולים על אדמת בריטניה. ראיין מור ינסה לרשום ניצחון שלישי בשמונה השנים האחרונות במרוץ שיככב על גבו של סוס מס' , פאונד.

הרוכב טום קווילי שזכור לנו גם כג'וקי שרכב על אחד הסוסים הגדולים בכל הזמנים, פרנקל ינסה להוביל את הסוס סטאר סטרום לניצחון רביעי בכל המסגרות. ב-18:30 כל העיניים יהיו נשואות למרוץ שלשמו התכנסנו, אחד המרוצים הוותיקים ביותר בתולדות ענף הסוסים, הדרבי של אפסום. בדרבי של השנה, 16 סוסים ירוצו למרחק של למעלה משני קילומטרים במקצה שמיועד לסוסים בני שלוש שנים עם משקל דומה ואיך לא, ברמה הגבוהה בעולם.

ראיין מור ומיינדינג בפעולה (רדאד ג´בארה)
ראיין מור ומיינדינג בפעולה (רויטרס)
 

המאמן האירי המעוטר ואלוף אירלנד במרוצים שטוחים, איידן אובריאן ישלח למערכה לפי שעה לא פחות מחמישה סוסים. המאמן היה לראשון בהיסטוריה שחמישה סוסים מאורוותו חצו את קו הסיום ראשונים. אחד המועמדים לזכייה הוא הסוס הפופולארי דוביל, שניצח שני מרוצים גדולים בחמשת מרוציו האחרונים, הג'וקי שעל גבו יהיה אחד הרוכבים המנוסים באנגליה וזה שרכב שנים גם עבור המלכה, ג'יימי ספנסר.  

דוביל סיים את המרוץ האחרון שלו לפני כחודש ביורק שבאנגליה במקום השני במקצה ברמה גבוהה. סוס מעניין נוסף הוא רד ורדון שינסה לרשום ניצחון שלישי ברציפות אחרי הופעות מוצלחות בהיידוק בצ'סטר, הג'וקי הברזילאי, אלוף אנגליה אשתקד, סילבסטרה דה סוזה ינסה להמשיך את המומנטום הפנטסטי שלו ולהצעיד את הסוס לניצחון הכי גדול בקריירה שלו, סוזה מגיע למרוץ ממרומיי המקום הראשון בטבלת הרוכבים של אנגליה עם למעלה מ-25 ניצחונות מתחילת העונה.

בגזרה הבינלאומית הסוס בעל השם אמריקאי יו אס ארמי ריינג'ר הבלתי מנוצח ינסה להפתיע כשעל גבו יככב אלוף אנגליה שלוש פעמים ואחד הרוכבים הטובים בעולם ראיין מור, שהשיג העונה כבר למעלה מחמישה עשר ניצחונות בכל המסגרות. הסוס ווינגס אופ דאזיאיר ינסה להעניק לרוכב האיטלקי המפורסם בעולם בן ה-45, פרנקי דטורי ניצחון שני רצוף בדרבים ושלישי בכל הזמנים, האחרון ניצח את המרוץ היוקרתי בשנה שעברה עם אחד הסוסים הגדולים של העשור האחרון, גולדן הרון תחת המאמן האנגלי המעוטר, ג'ון גוסדון.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */