וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג מצ"ח: "המשטרה הייתה צריכה לחקור הנהג בגין שיבוש הליכים"

1.6.2016 / 19:31

ראש צוות החקירה במשפטו של החייל אלאור אזריה התייחס לתיעוד ובו נראה נהג אמבולנס בועט את הסכין לעבר המחבל הירוי, והבהיר כי מדובר ב"נקודה שפספסנו". לדבריו, "צריך ונכון היה לחקור אותו תחת אזהרה על שיבוש הליכי משפט"

עריכה: יאיר דניאל

ראש צוות החקירה במשפטו של החייל אלאור אזריה, שנאשם בירי במחבל המנוטרל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון, הודה היום (רביעי) במהלך דיון בבית המשפט כי המשטרה הייתה צריכה לחקור את נהג האמבולנס שבעט בסכין וקירב אותה למחבל. "זו נקודה שפספסנו. צריך ונכון היה לחקור אותו תחת אזהרה על שיבוש הליכי משפט", אמר רב-סרן רם קינן.

דבריו של קינן מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום הוא העיד בבית הדין הצבאי ביפו כי לאחר הירי, עופר אוחנה, נהג אמבולנס מקריית ארבע, תועד בועט בסכין שהייתה בזירה על מנת לקרבה למחבל. בתיעוד, נראה האמבולנס מזיז מעט את הסכין בנסיעה, ולאחר מכן היא נבעטת כך שלבסוף היא בקרבת המחבל. לדברי החוקר, המשטרה הצבאית ניסתה להתחקות אחר מיקום הסכין, ובסרטונים ניתן לראות כי הסכין הייתה רחוקה ממנו מלכתחילה, לפני שהקצין בזירה בעט בה למרחק גדול.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ישראל השיבה לפלסטינים את גופת המחבל שנורה בידי אלאור אזריה
אזריה כפר באישומים נגדו מול הרכב חדש: "יעלון פגע בהליך המשפטי"
נפסל שופט מההרכב שאמור לדון בתיק החייל היורה מחברון

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 9 במאי 2016. ניב אהרונסון
אזריה בבית הדין הצבאי ביפו/ניב אהרונסון

לדברי קינן, הפעם הראשונה שבה אזריה סיפר כי פחד שהמחבל יגיע לסכין הייתה "שעה וחצי-שעתיים בערך לאחר האירוע", למפקד הגדוד בציר. גם בשיחה טלפונית שערך עם פרמדיקית בקריית ארבע אמר כי הוא פחד שהמחבל יגיע לסכין. חייל נוסף, שנתפס בתחילה כחשוד במעורבות בירי ושוחח עם אזריה בזירה, נחקר תחת אזהרה, ובחקירתו מסר כי לאחר הירי, "אלאור אמר, 'הוא דקר חבר שלי ומגיע לו למות'". החוקרים הציעו לאזריה להתעמת עם העד, אולם זה סירב.

כמו כן, בהתייחסות לטענה כי אזריה חשש ממטען חבלה על גופו של המחבל, החוקר מסר כי בסרטון נראה כי מעילו של המחבל פתוח למחצה. קינן הוסיף כי אזריה סיפר על המקרה לאביו בהודעת טקסט, כדקה וחצי לאחר המקרה. "בדקנו עם מי הוא דיבר טרם הירי, ומה הוא אמר ועם מי הוא דיבר אחריו", העיד. "אלאור שלח לאבא הודעה, 'היה לנו פיגוע. חבר נפצע, הרג את המחבל ופצע את השני. אני הרגתי את המחבל השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully