בקשת החנינה הוגשה לנשיא (צילום: חדשות 2)
"גשר של אמון". ריבלין, ארכיון | צילום: חדשות 2

ריבלין בהתבטאות מדינית נדירה: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום (שלישי) את נציגי משלחת חבר הנאמנים של אוניברסיטת אריאל. במהלך המפגש בירך ריבלין על הקמת מרכז רפואי משותף ליהודים ולפלסטינים - וגם התייחס למעמדה של העיר אריאל. "ברור לכול כי אריאל היא חלק בלתי נפרד מישראל בכל הסדר עתידי", אמר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

דבריו של ריבלין נאמרים על רקע הדיונים על מהלך מדיני אפשרי, שעות ספורות בלבד לאחר שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן הודיעו כי הם יפעלו לפתרון שתי המדינות - פתרון לו ריבלין מתנגד אידיאולוגית.

כמו כן ריבלין בירך את הנוכחים על עבודתם למען פיתוח האוניברסיטה והקמת המרכז הרפואי המשותף על שם קרן הלמסלי, במסגרת בית הספר למדעי הבריאות באריאל.

ארכיון (צילום: יצחק שליסל, חדשות)
אוניברסיטת אריאל, ארכיון | צילום: יצחק שליסל, חדשות

הנשיא ציין כי אוניברסיטת אריאל, בדומה לאחיותיה, "מאפשרת הזדמנות ראשונה לקיומו של מפגש משמעותי בין בני המגזרים השונים בישראל - מפגש שאינו מבדיל בין דת, לאום ומין, לרווחת החברה הישראלית כולה". עוד אמר ריבלין כי המרכז הרפואי האזורי "מהווה בסיס לקיום משותף אמיתי": לדבריו, רבים התנגדו להקמת האוניברסיטה אך היא "משמשת כמשען לדו קיום וכגשר של אמון".

הנשיא ציין בדבריו כי הקמת "המכללה האקדמית יהודה ושומרון" באריאל לפני 33 שנים הייתה תוצאה של עמל רב ומשותף לו ולרבים, ולכן הוא שמח במיוחד לברך את הנוכחים. באירוע השתתפו ונשאו דברים גם שר החינוך, נפתלי בנט, נגיד האוניברסיטה, יגאל כהן אורגד ונציג קרן הלמסלי, עו"ד סנדי פרנקל.