"שרתי לתינוק, בעיקר כדי לנחם את עצמי" (צילום: רויטרס)
"שרתי לתינוק, בעיקר כדי לנחם את עצמי" | צילום: רויטרס

כמה חודשים אחרי שתמונת גופתו של איימן כורדי בן ה-3 מוטלת על החוף זיעזעה את אירופה והפנתה את תשומת הלב העולמית לבעיית הפליטים שמסכנים את חייהם במסע בים התיכון, תמונה חדשה וקורעת לב של תינוק שטבע שוב גורמת לתקשורת ברחבי העולם וגם למנהיגים להתעסק במשבר ההגירה החמור.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבוע שעבר טבעו בים התיכון כ-700 מהגרים שהיו בדרכם מאפריקה לאירופה וסירתם שקעה מול חופי איטליה. במהלך הניסיונות לאתר ניצולים במים מצא איש צוות חילוץ גרמני את התינוק. "בתחילה חשבתי שהוא עדיין חי" סיפר. "ראיתי בין הגופות עיניים בוהקות וידידויות, אך חסרות תנועה".

כשמשה את התינוק מהמים התברר לו שהוא כבר לא בין החיים. "התחלתי לשיר לו", שחזר המחלץ, שבחייו האזרחיים עובד כמטפל במוזיקה. "כדי לנחם בעיקר את עצמי במצב שובר הלב הזה".

התהפכות סירת מהגרים, ארכיון (צילום: רויטרס)
סירת מהגרים שטבעה בים | צילום: רויטרס

לפי הדיווחים, 45 בני אדם נוספים שהיו באותה סירה טבעו למוות ו-135 אחרים חולצו על ידי חיל הים האיטלקי ומתנדבים אירופים. המקרים האחרונים של טביעת מהגרים בים מגבירים את הביקורת שנשמעת באירופה בשבועות האחרונים בנוגע למדיניות האיחוד בטיפול במשבר הפליטים המתמשך.

הטענה הרווחת היא שאירופה אינה עושה מספיק על מנת למנוע את המוות היום-יומי של מהגרים שמנסים לחצות את הים התיכון ולהתחיל בחיים חדשים.