יותר ויותר צירים תומכים במתמודד (צילום: רויטרס)
יותר ויותר צירים תומכים במתמודד | צילום: רויטרס

דונלד טראמפ, מי שמסתמן כמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, התייחס הלילה (חמישי) לדיווחים על כך שהצליח להשיג את מספר הצירים הנדרש על מנת להפוך למתמודד הרשמי מטעם המפלגה.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

טראמפ התייחס לביקורת שהשמיע נגדו הנשיא אובמה, שהצהיר כי מנהיגי העולם "משקשקים מפחד" ממועמדותו. "זה טוב", אמר טראמפ. "אני אוהב את המילה הזאת. מדינות רבות בעולם השתמשו בנו וניצלו אותנו. אז אם הן משקשקות, הולכים להיות לנו יחסים טובים עמן".

 "מדינות רבות בעולם השתמשו בנו וניצלו אותנו",הוסיף המועמד הרפובליקני.

אמנם טראמפ עדיין לא קיבל את המינוי הרשמי של ועידת המפלגה, שצפויה להתכנס רק בחודש יולי, אולם חציית מספר הצירים שהיה עליו להשיג - 1237, כשיש עוד מספר מדינות שטרם הצביעו ושאר המועמדים האחרים פרשו, מבהירים באופן כמעט ודאי כי איל הנדל"ן יתמודד לנשיאות ארה"ב.

במסיבת עיתונאים שקיים בעיר ביסמרק שבצפון דקוטה, בחר המיליארדר להתענג על העובדה שהוא השיג את הצירים לפני הילרי קלינטון, המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית. "אני צופה במאבקה של הילרי והיא לא יכולה לסגור את העסקה".

המפלגה הרפובליקנית מתחילה להתאחד מאחורי טראמפ

בתחילת הקמפיין ספג טראמפ ביקורת רבה מבית, אולם ככל שצבר יותר ניצחונות, הקולות במפלגה החלו להשתנות. עם פרסום התוצאות אמר יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' כי "ההישג של טראמפ הוא יוצא דופן". אחת הנציגות שהתחייבה כעת להצביע לטראמפ, פאם פולארד מאוקלהומה, אמרה לכתב סוכנות הידיעות AP: "אין לי שום בעיה לתמוך בו. הוא הגיע לקהל שלא מרוצה מהכיוון אליו הולכת המדינה".

טראמפ. הבטיח - ומקיים (צילום: רויטרס)
בדרך לקרב הישיר מול הילרי? | צילום: רויטרס

בכיר נוסף במפלגה, סטיב האוס מקולורדו, אמר כי הוא רואה בחיוב את הונו של טראמפ: "מנהיגות זו מנהיגות. אם הוא יקיף את עצמו בכישרון פוליטי, אני חושב שהוא יהיה מוצלח". צירים אחרים נשמעו מעט פחות נלהבים, אך אמרו כי יתמכו בטראמפ בלית ברירה לאחר שזכה בבחירות במדינתם.

סבב נוסף של בחירות מקומיות ייערך ב-7 ביוני, בחמש מדינות נוספות, וטראמפ צפוי לזכות בהן ללא תחרות ולהשיג באופן רשמי ומוחלט את מספר הצירים הדרוש. בתקופה האחרונה, כזכור, פרשו יריביו הבולטים של טראמפ.