הקהל של מכבי חיפה כבר מוכן למשחק (צילום: ספורט 5)
הקהל של מכבי חיפה כבר מוכן למשחק | צילום: ספורט 5
\"Get ','hspace':null,'vspace':null,'align':null,'bgcolor':null}" alt="" />

חמש שנים עברו מאז הייתה לאוהדי מכבי חיפה סיבה אמיתית לשמחה, אולם הערב (רביעי) דווקא הערב החגיגי ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות הפך לפארסה של ממש ואחת מהחגיגות העצובות ביותר שראינו ביותר בישראל. מהומת ענק נפתחה והמחישה יותר מכל את השסע שנפער בין ההנהלה והשחקנים, בראשות יוסי בניון, לבין האוהדים הירוקים.

העונה הקשה של הירוקים הסתיימה עם גביע מתוק שהשאיר הרבה טעם טוב, אולם אם חשבתם שכך השנה תגמר, אז כדאי שתחשבו שוב. 10,000 אוהדים ירוקים הגיעו לאיצטדיון העירוני, הדליקו אמצעי פירוטכניקה וחגגו, אבל לא השאירו בצד את מה שהם מרגישים כלפי המועדון. קריאות נגד יוסי בניון והקנטות נגד טאלב טוואטחה, הגיעו לשיא בזמן נאומו של הנשיא, יעקב שחר, כשהם קטעו את דבריו פעם אחר פעם וגרמו לו לרדת מהבמה בזעם.

מחאה שבסיומה השחקנים עזבו בזעם 
האמת, אי אפשר להאשים את הקהל, שרק אתמול שמע איך הקפטן והשחקן שהכי מזוהה איתו, עובר ליריבה הכי גדולה. בניון הגיע לחגיגות יממה אחרי הראיון היוצא דופן שהעניק בערוץ הספורט בו הצהיר על עזיבתו, וספק אם מישהו חשב או האמין שהקהל יכול היה לקבל אותו בצורה שונה.

האוהדים הראו לקפטן בדיוק מה הם חושבים על המעבר הצפוי שלו ליריבה המיתולוגית, מכבי ת"א. כשקראו: "לא רוצים את יוסי בחיפה. איזה כיף יהיה בלי יוסי. הוא צהוב", ולמעשה בשונה מיתר השחקנים הוא לא הוצג על הבמה, באירוע שלא זכור באף חגיגה של קבוצה אחרת. יעקב שחר שכנע את הקפטן לעלות על הבמה, אולם לבקשת הקשר הוא לא הוצג על מנת לא לעורר מהומה.

מה שהצית את הכעס אל עבר שחר הוא מה שהנשיא אמר בנאומו: "ידעתי שנצליח לנצח את מכבי", כאשר האוהדים הירוקים הגיבו בכעס: "רק בחיפה יש מכבי". כך, דווקא בערב החגיגי ביותר של המועדון העונה, השחקנים שהו יחד עם הגביע על הבמה רק במשך חצי שעה, ומיד עזבו את המקום בליווי כוחות אבטחה.

הנתק בין השחקנים לקבוצה בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר כאשר בדיוק ברגע שהשחקנים עזבו, הזמרת שרית חדד עלתה לבמה ושרה לכבוד האוהדים. הניגוד במראה החגיגות של האוהדים לבין ההתבודדות של השחקנים והצוות המקצועי, המחיש שוב שמדובר באחד מהאירועים העצובים ביותר של הקבוצה מהכרמל בשנים האחרונות.

באירוע הפרידה של איתמר צ'יזיק, הוא בחר שלא להיפרד מהקהל, אלא ביקר אותו כנגד ההתנהלות נגד הנשיא, בעוד אירוע אותו במועדון הירוק יעדיפו לשכוח. "מחר אני לא כאן, אני בא עם הגביע כדי שתדעו שהגביע הוא בזכות בן אדם אחד שקוראים לו יעקב שחר. אתם צריכים כולם לברך שיש לנו נשיא כזה שבלעדיו לא היינו פה", אמר צ'יזיק, "אני מציע לכולנו להמשיך לברך על כך שהוא כאן. מי שחושב שיכול להיות אחרת הוא טועה, אני מודה לקהל העצום של מכבי חיפה, אבל תזכרו שזה בזכותו".

מה שבטוח, הערב הזה הראה פעם נוספת שאחד המועדונים הגדולים בישראל חייב לעבור שינוי משמעותי, כזה שיחבר מחדש בין הצדדים, ורק אז הוא יוכל לצאת לדרך חדשה.

שחר נפרד: "מודה לקפטן שעוזב אותנו"
עוד לפני שהשחקנים הגיעו למתחם, הנהלת המועדון, הצוות המקצועי, השחקנים ובני משפחותיהם התארחו במסעדה בחיפה. יעקב שחר פתח את דבריו ואמר: "היום אני נרגש יותר מאמש". הנשיא ברך את הצוות ושחקני הקבוצה על ההישג ואמר: ״אני נרגש מהנחישות שלכם, בפעמים שאני מגיע אני מדבר איתכם בראש ובראשונה על הנחישות ואותה הצגתם אמש. אני נרגש מהקהל הרב  שצבע את טדי בירוק, שעודד ללא הרף והגיע בהמוניו דרך ארוכה עד הבירה, זה לא מובן מאליו".

בהמשך הנשיא נפרד שחר ביקש להיפרד מהקפטן יוסי בניון ובכך סתם את הגולל על אפשרות של הישארות אפשרית: ״אני מודה לקפטן שלנו שעוזב אותנו היום על השנתיים שהסתיימו בגביע המדינה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך, יוסי תמיד יישאר חלק מאיתנו״.

כזכור, אמש בניון סיפק בסיום ראיון גלוי לב ויוצא דופן לערוץ הספורט בו הוא סיפר על מערכת היחסים שלו עם רוני לוי, על כך שהתבקש לעזוב את הקבוצה כבר בחודש ספטמבר, ועל כל הנסיבות שהובילו אותו לקבל את ההחלטה הדרמטית.

השחקנים נפרדים מבניון 
ניר דוידוביץ' דיבר ראשון כשאמר: "אני שמח מאוד על הזכייה בגביע ויודע כמה זה חשוב לכם. מקווה מאוד שבעונה הבאה כבר נחגוג אליפות. אני חושב שיוסי בניון נתן את כל כולו למכבי חיפה בשנתיים שהוא נמצא, הוא הנהיג אותה בצורה בלתי רגילה. אבל זה הכדורגל, אי אפשר לתכנן תמיד, יוסי הוא אחד שתמיד נותן הכל גם במגרש וגם בחדר ההלבשה. מגיע לכולם לחגוג, אחרי שראו את ההפקה של ב"ש, גם בחיפה צריך לעשות".

בתפריט האומנותי מי שיופיע בהמשך הערב החגיגי הם הזמרים משה פרץ, שרית חדד ולהקת חוות מזור, כאשר כל השחקנים יעלו לבמה, יוצגו ויזכו לכבוד מהאוהדים.

ראש עיריית חיפה תיאר את ההתרגשות מהאירוע החגיגי: "אני הייתי בטוח שננצח. אמרו לי היה 6:0, אבל אמרתי שזאת הייתה רק הסחה. אין תקדים ל-20 אלף צופים שהגיעו מחיפה. בחרנו את הרחבה הכי גדולה במדינה. מכבי חיפה מפארת את העיר שלנו גם בימים יותר קשים".

השחקנים הגיעו לאיצטדיון בשעה 20:30, כשהראשון לדבר היה עטאא ג'אבר: "השנה התחילה בצורה פחות טובה, אבל ברוך השם סיימנו את זה עם הטעם הכי מתוק שיש. יוסי בניון? לא קל להיפרד משחקן כמוהו. הוא מנהיג, דמות לחיקוי והיינו שמחים שהוא היה איתנו. למדתי ממנו המון. זה קשה אבל מכבי חיפה תהיה חזקה גם בשנה הבאה". 

שחקן בית נוסף שהתייחס לעזיבת הקפטן הוא שובל גוזלן: "בניון הוא אגדה, זה הבן אדם שאני הכי מעריץ, אין שני לו ואין שלישי לו. הוא אגדה, קפטן, מנהיג ואני עצוב שהוא עוזב".