וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של הערבי שהותקף בת"א: "אנחנו אזרחים נאמנים, למה עשו לו עוול?"

ג'אבר הביע בפני וואלה! NEWS את כעסו על מה שחווה אחיינו. "יכלו לירות בו ולהרוג אותו. משטרה צריכה למנוע אלימות, לא להשתמש בה", אמר. פרקליטו: "הוא הושפל בתחנה"

צילום: יותם רונן, עריכה: אוהד פיטר

"אנחנו אזרחים נאמנים, אזרחים טובים, אני מחנך לחיים משותפים של יהודים וערבים, למה עשו לו עוול", במילים אלה ניסה להסביר הערב (ראשון) את תחושתיו ג'אבר, דודו של עובד המרכול הערבי שהותקף על ידי שוטרי מג"ב אתמול אחר הצהריים בתל אביב.

ג'אבר מחורה שבנגב סיפר לוואלה! NEWS כי אחיינו תכנן לחסוך את הכסף שהרוויח במרכז תל אביב ללימודים אקדמיים. "זה משפיל, ילד שהולך לקראת לימודים, מרביצים לו, זה מביש, ממש גועל נפש". לדבריו, "אנחנו משפחה של מלומדים, אני מפקח במשרד החינוך, כולנו רוקחים ומהנדסים".

ג'אבר כינה את התקרית שאירעה אתמול לינץ'. "יכלו לירות בו ולהרוג אותו. אולי הייתה אי הבנה, אולי גזענות אני לא יודע מה זה. אני לא יודע איזה אנשים היו שם". הוא לא חשך שבטו גם מהמשטרה. "היא צריכה להיות שומרת חוק ולא מרביצה לאזרחים. צריך לבדוק את הסוגיה לגופה. היד יותר מדי על ההדק, ישר להרביץ? משטרה צריכה למנוע אלימות, לא להשתמש באלימות". הערב נערכה מול המרכול "סופר יודה" משמרת מחאה נגד האלימות המשטרתית.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אני האחראי לביטחון - ואשאר כזה. מספיק עם הבכי"
ההסכם הקואליציוני צפוי להיחתם מחר; "לתת לליברמן ימי חסד"
מאות פעילי העבודה באירוע מחאה נגד הממשלה: "הפשיזם כבר כאן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העובד שהותקף/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת בעלי המרכול, השוטרים ביקשו מהעובד להזדהות וכשנמנע מכך משום שהיו בלבוש אזרחי הוכה על ידם. קובי כהן, בעלי "סופר יודה", טען כי "כל חטאו של העובד היה שאינו יהודי". לדבריו, העובד הערבי "חזר עם עגלת סופר ונעצר. הוא התעקש שהשוטרים יזדהו אבל אז הם פשוט התחילו במכות". עדי ראייה סיפרו כי העובד "חטף מכות רצח. השיניים שלו עפו באוויר". העובד נזקק לטיפול רפואי עבור חבלותיו, ולכן לא יגיע לדיון במעצרו, שייערך הלילה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד דרוויש נאשף, סיפר: פגשנו אותו לפני ארבע שעות בתחנת המשטרה כאשר הוא בעצם עצור, כבול ולמרבה האירוניה, מי שמחזיק אותו שם ושומר עליו הם אותם שוטרים שהיו מעורבים באירוע", סיפר עורך הדין. "ממה שהוא מסר לנו ושאנחנו ראינו הוא עובר השפלות בתחנה, יותר השפלות מילוליות של קללות גידופים, איומים. הם כנראה לא מבינים את המשמעות של האירוע. אני מקווה שהם יבינו את זה מהר מאוד. הוא נלקח לבית החולים רק בשעה מאוד מאוחרת. ורק לאחר מכן התחלנו בטיפול המשפטי".

נאשף של העובד הגיש אמש לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לדיון מידי בשחרורו. עו"ד דרוויש נאשף נימק את הבקשה "מכל הסיבות שברורות לכולנו ושראינו אותם בתיעוד של האירוע". ואולם, השופטת שלומית בן יצחק קבעה את הדיון בעניינו למחר בבוקר. בעקבות כך הגיש עו"ד נאשף ערר לבית משפט מחוזי, וזה הסכים לקיים את הדיון עוד הלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בעקבות האלימות המשטרתית כלפי עובד ערבי מול סופר יודה בתל אביב 22 מאי 2016. יותם רונן
"סולידריות נגד גזענות". הערב, בתל אביב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully