זירת התאונה בנצרת
זירת התאונה בנצרת | צילום:

השוטר נתן יוסיפוב, שנפצע אנושות באירוע הדריסה בצומת המוסכים בנצרת בסוף חודש פברואר האחרון בעת מילוי תפקידו, נפטר היום (שישי) לפנות בוקר בבית החולים רמב"ם בחיפה. הרופאים שנאבקו על חייו במשך שלושה חודשים, נאלצו לקבוע את מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין במגדל העמק.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"משטרת ישראל מרכינה את ראשה ומחזקת את ידי המשפחה בשעה קשה זו", נמסר בהודעת המשטרה. לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד הנהג שפגע ביוסיפוב ופצע אותו, ג'ורג' גרייב בן ה-19, שמייחס לו פגיעה מכוונת בשוטר. הוא מואשם בחבלה בכוונה מחמירה ובהפקרה לאחר פגיעה.

זירת התאונה בנצרת (צילום: חדשות 2)
תאונה או פגיעה מכוונת? זירת האירוע | צילום: חדשות 2

יוסיפוב נפגע כשעמד ליד הניידת ברחוב המוסכים לצורך בדיקת כלי רכב שנוסעים בכביש בסוף חודש פברואר. הוא סימן לרכב שהגיע למקום לעצור, לאחר שזה עורר את חשדו. גרייב שנהג ברכב לא נענה, המשיך בנסיעה, דרס את השוטר ונמלט מהמקום. יוסיפוב נפצע אנושות ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

"הושאר מדמם ללא הגשת עזרה"

מכתב האישום עולה כי גרייב לקח את הרכב השייך לאימו, ללא ידיעתה ובידיעה שפוליסת הביטוח אינה מכסה אותו. כשנתבקש לעצור, הוא סטה בצורה מכוונת לכיוון השוטר, וזה ניסה לחזור אחורה כדי לא להיפגע, אך ללא הצלחה.

"מדובר באירוע אלים, חמור, בו הותקף שוטר בעת עבודתו באמצעות כלי רכב והושאר מדמם ללא הגשת עזרה", נכתב עוד בכתב האישום. "הנהג פגע בשוטר בידיעה כי פגיעה כזו צפויה וכתוצאה מכך הוטח השוטר על קדמת הרכב ונפגע באורח אנוש. הנהג בבריחתו נסע בצורה מסוכנת תוך נהיגה פרועה".

העבירה המיוחסת לגרייב - חבלה בכוונה מחמירה, עשויה לשלוח אותו ל-20 שנות מאסר בבית הכלא. "לאור החלטת הפרקליטות וקבלת החומר אנחנו נפרוש טענותינו בפני בית המשפט", אמר עו"ד אלביר מני המייצג את גרייב. "אנחנו טוענים שלא מדובר בתאונה מכוונת. הנהג אזרח נורמטיבי".