שתף קטע נבחר

המאמן שאיתר את סטף קרי יגיע כאורח ירושלים

רבע גמר: דני פרנקו לא ילביש את סוסה להתמודדות נגד הפועל ת"א (21:05). ברקוביץ' וקלארק יעמדו לרשותו של אלפסי. רנדל, שלא שיחק קרוב לחמישה שבועות, נרשם למשחק הראשון של מכבי ת"א מול בני הרצליה

זהו זה, אחרי עונה סדירה שנראתה ארוכה מתמיד, פלייאוף ליגת העל ייצא הערב (ה') לדרך עם ארבע סדרות רבע הגמר. הפועל ירושלים שסיימה במקום הראשון את הליגה עם מאזן מרשים של 12 ניצחונות רצופים תפגוש את הפועל תל אביב (21:05) שדורגה שמינית, בסדרה שעל הנייר נראית חד צדדית.

 

בשלושת המפגשים בין הצדדים העונה, ידם של הירושלמים הייתה על העליונה, אך הניצחונות לא הושגו בקלות. ההפרש במשחקים עמד על 2.7 נקודות לטובת האלופה, מה שמראה שלחבורה של דני פרנקו, למרות כושרה הנוכחי, לא יהיה פשוט לעבור את קבוצתו של שרון אברהמי.

 

הפועל ירושלים מקווה לתמונה דומה בסיום הפלייאוף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הפועל ירושלים מקווה לתמונה דומה בסיום הפלייאוף(צילום: עוז מועלם)

 

אגב, המאמן בוב מיקלופ יגיע לארץ בשבוע הבא כאורח מחלקת הנוער של הפועל ירושלים. מיקלופ, המדריך את מכללת דיווידסון ומי שאיתר ואימן את סטף קרי יעביר השתלמות במשך יומיים למאמנים.

 

ועכשיו קצת נתונים: ירושלים ותל אביב נפגשו ברבע גמר הפלייאוף גם בעונה שעברה. אז זה נגמר בסוויפ 0:3. הפעם האחרונה בה הפועל ת"א ניצחה סדרת פלייאוף הייתה לפני 11 שנים - 1:3 על...הפועל ירושלים. מאז, מאזנה בפלייאוף - 13:1. דונטה סמית' שהגיע לגמר הפלייאוף בכל עונותיו בישראל עומד על מאזן 0:6 בסדרות של הטוב מחמישה.

 

ירושלים מגיעה לסדרה עם רצף של שמונה ניצחונות רצופים מהפלייאוף בעונה שעברה. הקבוצה האחרונה שזכתה פעמיים ברציפות באליפות למעט מכבי ת"א, הייתה הפועל ת"א לפני 50 שנים! (1965-66). פרנקו לא רשם למשחק את הרכש החדש, אדגר סוסה.

 

שחקנה של ירושלים, טוני גפני: "אני מצפה כבר לפלייאוף. הייתה אווירה מיוחדת בחודש וחצי האחרונים במשחקים שלנו ואני מצפה שזה יימשך. מקווה שהאולם יהיה מלא ב-11 אלף צופים שלנו. הפועל תל אביב קבוצה קשה, וראינו את זה במשחקים מולה העונה".

 

מכבי ת"א - בני הרצליה (19:40)

מסדרה אחת שאמורה להיות חד צדדית לסדרה נוספת. למרות העליות והירידות שעברה מכבי ת"א בעונה הנוכחית, את הליגה הסדירה היא סיימה עם ארבעה ניצחונות רצופים, ושמונה מתוך תשעת משחקיה האחרונים. אחרי כמעט חמישה שבועות, בראיין רנדל חזר לסגל. הצהובים רשמו רק שלושה זרים להתמודדות ו-ויתרו על אייק אופייבו ודראגן בנדר. דווין סמית' הפצוע גם כן בחוץ.

 

יחמיץ את פתיחת הפלייאוף. דווין סמית' (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
יחמיץ את פתיחת הפלייאוף. דווין סמית'(צילום: עוז מועלם)

 

הרצליה מצידה שהייתה לפרקים ההפתעה הנעימה של העונה, נמצאת בתקופה הרעה ביותר שלה העונה עם חמישה הפסדים רצופים, ושבעה בשמונת משחקיה האחרונים. ג'יימס סינגלטון ואבירם זליקוביץ', להם מניות רבות בהצלחה הגדולה של השרונים עד אמצע הסיבוב השלישי, נראים פחות טוב בצורה משמעותית ברצף ההפסדים הנוכחי. סינגלטון צנח מ-14.9 נקודות ו-36 אחוזים ל-3, ל-8 נקודות בלבד ו-9 אחוזים מחוץ לקשת (!). זליקוביץ' שהיה אחד הישראלים המצטיינים בליגה (11.7 נקודות) ירד ל-9.6 נקודות.

 

מכבי חיפה - מכבי ראשל"צ (19:35)

הירוקים יירצו לשכוח מהר את התצוגה ההגנתית שלהם מול הפועל ירושלים במחזור האחרון (90:75) ולשוב ליסודות עליהם נבנתה הקבוצה - הגנה, אינטנסיביות וקשיחות. זה לא יהיה קל מול הקבוצה שניצחה אותם פעמיים העונה - מכבי ראשל"צ. הכתומים היו בסיטואציה דומה בעונה שעברה כשסיימו גם כן במקום השישי ופגשו ללא יתרון ביתיות את הפועל חולון. זה לא הפריע לשון דוסון וחבריו לנצח 1:3 ולהעפיל לחצי הגמר.

 

אם מישהו מצפה לסדרה שתסתיים בשלושה משחקים הוא ככל הנראה יתבדה. בכל אחת משלוש העונות האחרונות, הגיעה חיפה למשחק חמישי ומכריע בפלייאוף. רמי הדר ישמח לשמוע שבשנתיים האחרונות הקבוצה שספגה הכי מעט נקודות בעונה הסדירה זכתה באליפות. חיפה של העונה ספגה מיריבותיה רק 75.2 שנותנים לה את המקום הראשון בקטגוריה הזו.

 

שחקנה של מכבי חיפה, גרגורי ורגאס: "אנחנו מגיעים מוכנים לפלייאוף ורוצים להתחיל את הסדרה מול ראשון לציון ברגל ימין. הם קבוצה טובה, אבל אנחנו מתכוונים לבוא ולהראות להם למה סיימנו את העונה הסדירה במקום השלישי".

 

דרושה חזרה ליסודות. מכבי חיפה (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
דרושה חזרה ליסודות. מכבי חיפה(צילום: גיל נחושתן)

 

עירוני נהריה - הפועל אילת (19:30)

הקבוצה המפתיעה של העונה פוגשת את זו שנחשבה לאכזבה הגדולה עד תחילת הסיבוב השלישי. הקאמבק המרשים של הפועל אילת והסגל העדיף בצורה משמעותית (בטח בישראלים), נותן לה יתרון מסוים, גם אם הביתיות בסדרה לא אצלה.

 

נהריה שהייתה חבולה מאוד במחזורים האחרונים, ולמרות זאת סיימה במקום הרביעי, קיבלה בחזרה את ניב ברקוביץ' שאמור להנהיג את הצפוניים מהקו האחורי, ותהנה מסגל זרים מלא. אריק אלפסי בחר שלא להלביש למשחק את קוואמה ווהן. הפעם האחרונה בה המארחת ניצחה משחק פלייאוף הייתה לפני 11 שנים כשגברה על אליצור אשקלון 81:83 במשחק הרביעי של רבע הגמר.

 

הפתעת העונה תפתיע גם בפלייאוף? עירוני נהריה (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
הפתעת העונה תפתיע גם בפלייאוף? עירוני נהריה(צילום: אבי רוקח)


פורסם לראשונה 18/05/2016 18:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים