וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי כלא, קיצוניות דתית ומל"טים: נאום המלכה השנתי בלונדון

בנאום המסורתי, המלכה הציגה את עיקרי מדיניות הממשלה לשנה הקרובה. קמרון הבטיח "רפורמה חברתית", אך זכה לביקורת מפוליטיקאים בשל ההתמקדות ב"מרדף המטורף" אחר הצלחה במשאל העם על עזיבת האיחוד האירופי

צילום: רויטרס

מלכת בריטניה אליזבת השנייה פתחה היום (רביעי) באופן רשמי את מושב הפרלמנט בלונדון, בנאום המסורתי שבו פירטה את קווי המדיניות המרכזיים שיובילו את פעילות בית הנבחרים הבריטי בשנה הקרובה. הנאום, שנכתב ואושר על ידי חברי הממשלה, כולל פרטים על 21 חוקים מרכזיים שהממשל הבריטי יקדם בשנה הקרובה.

בין היתר, המלכה הציגה רפורמה "חסרת תקדים" במערכת הכליאה באנגליה ובוויילס, וחוקים נוספים הנוגעים למאבק בקיצוניות דתית, מטוסים ללא טייס (מל"טים) ומכוניות ללא נהג, ושינויים לחוק זכויות האדם. בהצהרת המדיניות, קיווה ראש הממשלה דייוויד קמרון להוכיח כי הממשלה ממשיכה לפעול במלוא הכוח, למרות משאל העם בנוגע לעזיבת האיחוד האירופי, שייערך בחודש הבא, והרוב הזעום של מפלגתו בבית הנבחרים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נגד קמרון: לא חושב שיהיו לי יחסים טובים עם בריטניה
אחרי פליטת הפה של קמרון: המלכה אליזבת מסתבכת עם הסינים
אובמה פונה ללב הממלכה הבריטית: אל תצאו מהאיחוד האירופי

נאום המלכה השנתי בבית הלורדים, לונדון, 18 במאי 2016. רויטרס
רפורמה "חסרת תקדים" במערכת הכליאה. המלכה אליזבת מגיעה לבית הלורדים, היום/רויטרס

בין היתר, הממשלה תבקש לקדם חוק הקובע כי מכוניות ללא נהג יבוטחו באותו האופן שבו מכוניות רגילות מבוטחות. כמו כן, בית הלורדים לא יוכל עוד לחסום חקיקה, וחוק חדש ומחמיר יותר יחליף את חוק זכויות האדם הנוכחי. הממשלה תבקש לעודד תחרות בתחום ההשכלה הגבוהה, ושיפור של מערכת ההשמה לאימוץ של ילדים.

על פי הדיווח ברשת BBC, ראש הממשלה קמרון הבטיח "תכנית ברורה לרפורמה חברתית" בנאום המלכה, בהתייחסות למדיניות הנוגעת לשיפור שירותי הרווחה, הרפורמה במערכת הכליאה ומאמצים להגביר את הפעילות נגד גורמים מסיתים. עם זאת, השר בכיר לשעבר איאן דנקן סמית אמר לרשת "סקיי" כי "מרכיבים מרכזיים" בתכנית החקיקה של המפלגה השמרנית הוסרו מהנאום, בשל "המרדף המטורף" של ראש הממשלה אחר ניצחון במשאל העם הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נאום המלכה השנתי בבית הלורדים, לונדון, 18 במאי 2016. רויטרס
44% תומכים בהישארות באיחוד. קמרון לצד יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין, היום/רויטרס
נאום המלכה השנתי בבית הלורדים, לונדון, 18 במאי 2016. רויטרס
אחת מהצופות בנאום, היום/רויטרס

על פי סקר של מכון המחקר הבריטי "YouGov", שפורסם היום בעיתון "טיימס", 44% מהציבור הבריטי רוצה שהממלכה תישאר כחברה מלאה באיחוד האירופי. זאת, לעומת 40% שצפויים להצביע ליציאת בריטניה מהאיחוד ב-23 ביוני. בסקר הקודם, שפורסם לפני כשבוע וחצי, הפער היה של שני אחוזים בלבד.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully