שתף קטע נבחר

מקום שישי לטומרקין בגמר 100 מטרים גב

אליפות אירופה: השחיין הישראלי עצר את השעון על 54.36 שניות, נבו עלה לגמר 200 מעורב מהמקום הרביעי. אנדראה מורז בגמר 100 מטרים חופשי עם 54.57 שניות, מקום שמיני לחירותי בגמר 50 מטרים פרפר

יומה השני של אליפות אירופה בשחייה, הנערכת בבריכה האולימפית בלונדון, היה עמוס מאוד עבור המשלחת הישראלית עם שני גמרים ושני חצאי-גמר.

 

ריו 2016 - העמוד האולימפי המיוחד של ynet ספורט

 

אירוע השיא היה גמר 100 מטרים גב לגברים, בו יעקב טומרקין סיים במקום השישי עם תוצאה של 54.36 שניות. טומרקין קפץ למים ממסלול מספר 7, פתח לא טוב והסתובב בחצי המרחק כשהוא במקום השישי. מאז הוא לא הצליח לשפר עמדות. במדליית הזהב זכה הצרפתי קאמי לאקור עם 53.79 שניות.

 

יעקב טומרקין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
יעקב טומרקין(צילום: ראובן שוורץ)

 

בחצי-הגמר ל-200 מטרים מעורב השתתף גל נבו, שעלה לשלב זה כשדורג במקום הרביעי הכללי אך בערב התבשר כי בעל התוצאה המהירה ביותר, ההונגרי לאסלו צה, החליט לוותר על המשחה הזה כדי להימנע מעומס. הוא פתח עם סגנון הפרפר, הסתובב במקום השישי, עלה לרביעי בגב ובסגנון החזה המשיך לצמצם את הפער. את השעון הוא עצר על 2:00.32 דקות, ובכך העפיל מהמקום הרביעי למשחה הגמר בו ינסה להשיג מדליה ראשונה למשלחת.

  

אנדראה (אנדי) מורז קפצה למים במשחה חצי-הגמר ל-100 מטרים חופשי ממסלול מספר 3, וסיימה אותו בזמן נהדר של 54.57 שניות. התוצאה הזו אמנם איטית ב-17 מאיות מהשיא הישראלי ששייך למורז, אך היא הספיקה לה בשביל המקום החמישי והכרטיס לגמר. את הזמן המהיר ביותר קבעה ההולנדית פמקה המסקרק, שעצרה את השעון על 54.15 שניות.

 

הראשון שקפץ למים היה מירון חירותי הצעיר, שסיים את המשחה ל-50 מטרים פרפר ב-23.93 שניות. את המקצה הוא סיים במקום השמיני הכללי בעוד שאת מדליית הזהב קטף אנדריי גוברוב האוקראיני עם 22.92 שניות.

 

לעיני הקהל הביתי שצופה לו גדולות במשחקים האולימפיים, זינק אדם פיטי לגמר 100 מטר חזה ולא איכזב כשסיים ראשון עם זמן נהדר של 58.36 שניות, המהווה שיא אליפות חדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
יעקב טומרקין
צילום: ראובן שוורץ
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים