Skip to content

נתניהו: "מוכן להשתתף עם מצרים וארצות ערב בקידום התהליך המדיני"

נתניהו השיב לנשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, שקרא בנאום שנשא היום לקדם את תהליך השלום. "יש כעת הזדמנות גדולה וריאלית, היסטורית, לכונן שלום אמיתי עם ביטחון ויציבות לשני הצדדים הפלסטיני והישראלי", אמר נשיא מצרים. "אנו מוכנים לעשות כל מאמץ שיידרש כדי להביא להסדר קבע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מברך על דבריו של נשיא מצרים שהפציר בישראל לחדש את המו"מ עם הפלסטינים והודיע על נכונותו לסייע בעניין.

"40 השנים הוכיחו שזה אפשרי". עבד אל פתאח א-סיסי (צילום: ויקיפדיה)
"40 השנים הוכיחו שזה אפשרי". עבד אל פתאח א-סיסי (צילום: ויקיפדיה)

״אני מברך על דבריו של נשיא מצרים א- סיסי ועל נכונותו להשקיע כל מאמץ כדי לקדם עתיד של שלום וביטחון בינינו לבין הפלסטינים ועמי האזור", אמר נתניהו בתגובה לדברי נשיא מצרים. "ישראל נכונה להשתתף עם מצרים ועם מדינות ערב האחרות בקידום התהליך המדיני והיציבות באזור. אני מעריך את פועלו של הנשיא א-סיסי ושואב עידוד מהמנהיגות שהוא מגלה גם בעניין חשוב זה״.

גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, בירך על הודעת נשיא מצרים סיסי. "זו הודעה דרמטית שמשקפת אפשרות לתהליך היסטורי, שבו העולם הערבי המתון מצפה להושטת יד ישראלית אמיצה, חזקה, ומפוכחת. חובתנו לבחון זאת ברצינות אחרת נמצא עצמנו עושים זאת אחרי מסע ההלוויות הבא. חשוב מאד להקשיב לדברי הנשיא המצרי ולבחון את ההזדמנות שבדבריו ברצינות ואחריות", אמר הרצוג.

נשיא מצרים, עבדל פתח א-סיסי, שדיבר בעיר אסיוט, בטקס חנוכת תחנת כוח חדשה, אמר: "יש כעת הזדמנות גדולה וריאלית, היסטורית, לכונן שלום אמיתי עם ביטחון ויציבות לשני הצדדים הפלסטיני והישראלי", אמר נשיא מצרים. "אנו מוכנים לעשות כל מאמץ שיידרש כדי להביא להסדר קבע. נפגשתי לפני מספר ימים עם ראש הרשות הפלסטינית ושוחחנו על הסוגיה וחידוש תהליך השלום, על מנת שיהיו תקווה ומאבק בייאוש בו חיים הפלסטינים", אמר הנשיא המצרי. א-סיסי גם בירך על יוזמת השלום הצרפתית.

"בפגישות שלי עם מנהיגי העולם אני משוחח על תוכנית השלום של מצרים עם ישראל, שנכתבה באותיות של אור בקרב עמי האזור", אמר א-סיסי. "איש לא חשב שיהיה שלום יציב, אך 40 השנים הוכיחו שזה אפשרי, ובעתיד יהיה שלום חם יותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן