שתף קטע נבחר

אלעזרא פורש מעסקת רמט: ידרוש מיליונים חזרה

שנה וחצי אחרי שהכריז על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן, לאלי אלעזרא נמאס מחילוקי דעות בין הבנקים על רקע חובות רמט, שמעכבים את החתימה הסופית של העסקה. בכירים ברמט: "אלעזרא קץ בהזרמת הכספים החד-צדדית לחברה"

איש העסקים אלי אלעזרא החליט לצאת מעסקת רכישת השליטה של רמט, מחברות הבנייה הגדולות והוותיקות במשק, ולדרוש את כספו בחזרה. כך נודע ל"ממון." הוא עושה זאת שנה וחצי אחרי שהכריז על רכישת השליטה בחברה שבשליטת האחיות מרים דורון ועליזה יפו. הסיבה: עד עכשיו לא נחתם הסכם הקלוזינג.

 

בין הבנקים לאומי, הבינלאומי ואיגוד קיימת אי הסכמה לגבי חלוקת החובות של רמט ביניהם, והם אינם מאשרים את העסקה כמתחייב מההסכם. חוסר ההסכמה טירפד למעשה את ההסכם בין האחיות לאלעזרא, ואינו מאפשר את הפחתת החובות של רמט כפי שהוחלט כתנאי לקלוזינג.

 

את ההחלטה קיבל אלעזרא בעקבות פגישה שהתקיימה בימים האחרונים עם הבנקים, ושבה טרם הגיעו להסכמה ביניהם על אופן מתן המימון והערבויות לחברה.

 

אלעזרא ניסה לפעול בחברה ולהשקיע בה מיליונים רבים לאחר שנקלעה לקשיים וחובותיה לבנקים הגיעו לכ-200 מיליון שקל. הוא לא מוכן להמתין עוד ודורש מבעלות החברה להחזיר לו עשרות מיליוני שקלים שהזרים לה. עד היום העניק הלוואת בעלים של כ-20 מיליון שקל. כמו כן ידרוש מינוי בורר מוסכם. ל"ממון" נודע כי אחד השמות האפשריים הוא עו"ד רם כספי.

 

במרס 2008 קיבל אלעזרא באמצעות אפרידר בבעלותו אופציה לרכישת 50.1% מרמט, במחיר שיוסכם בין הצדדים. בפועל, החברה המשיכה להיות בשליטת האחיות, המחזיקות גם רוב בדירקטוריון. אלעזרא למעשה מושך את ידיו מעסקת רמט לאחר תקופה ממושכת, יותר משנה וחצי, שבה לא נחתם הסכם הקלוזינג ולא התקיימו התנאים המתלים כדי להביא לחתימת העסקה ולהעברת המניות והשליטה לידיו.

 

בשבוע האחרון נדונה בבנקים תוכנית הבראה לחברה של רו"ח עליזה שרון, אולם הם טרם הכריעו בעניין חלוקת החוב ביניהם, לאחר שבחשבון החברה שוכבים קרוב ל-30 מיליון שקל ממכירת נכס באזור התעשייה סגולה בפתח-תקוה, ולא ניתן למושכם. לטענת בכירים ברמט, אלעזרא קץ בהזרמת הכספים החד-צדדית לחברה.

 

חברת רמט, שבנתה בין השאר את נתיבי איילון, איצטדיון טדי וגשר המיתרים בכניסה לירושלים, חתמה לאחרונה ביוזמת המנכ"ל דן בן עמרם על חוזה לבניית תחנת הרכבת החדשה בבנייני האומה בירושלים.

 

במקביל הפסיקה לבנות את איצטדיון נתניה בהסכמת העירייה ותוך קבלת פיצוי ממנה, לאחר שהסב לרמט הפסדים כבדים. כפי שפורסם ב"ממון," כל אחד מהבנקים הנושים מבקש לחלק לעצמו חלק גדול ככל האפשר מהסכום שהגיע ממכירת הנכס בפתח תקווה. את הקשיים הגדולים ביותר מערים הבינלאומי, הדורש הזרמת הון גם מהחברה. 

 

עו"ד יהודה רווה, האחראי על תוכנית ההבראה, והאחיות דורון ויפו סירבו להגיב.

 

אבירם בלזר, דובר קבוצת אלעזרא: "היחסים עם האחיות עליזה ומרים הם ענייניים ומושתתים על כבוד הדדי. אם יהיו נושאים הדורשים בירור הם ייעשו במסגרות המקובלות ולא מעל גבי העיתון".

 

 

הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים