שתף קטע נבחר

צילום: AP

אנגליה: מנצ'סטר יונייטד ניצחה את ארסנל

טעויות של אלמוניה ואבו דיאבי סידרו לאלכס פרגוסון 1:2 ביתי על התותחנים, למרות יתרון מוקדם של ארשבין. תמיר כהן כבש, בולטון הפסידה לליברפול 3:2. צ'לסי וטונהאם מושלמות

בשלוש השנים האחרונות היתה זו מנצ'סטר יונייטד שזכתה באליפות הפרמייר-ליג ואלכס פרגוסון הוא האחרון שירצה לתת לסטטיסטיקה הזו להשתנות. אחרי עונה במהלכה ניצחו רק פעם אחת יריבה ממועדון ארבע הגדולות, כבר במפגש הראשון ב-2009/10 השדים האדומים גברו על יריבה שכזאת עם 1:2 על ארסנל הערב (ש') באולד טראפורד.

 

דווקא התותחנים, להם היה זה הפסד בכורה העונה בכל המפעלים, עלו ראשונים על לוח התוצאות. אנדריי ארשבין שיגר בדקה ה-40 טיל מ-20 מטר, בן פוסטר הגיב מאוחר וארסן ונגר חגג על הקווים. רבע שעה בתוך המחצית השנייה מצאה יונייטד את השיוויון, שוב אחרי טעות קשה של האיש בין הקורות. וויין רוני חדר לרחבה, מנואל אלמונייה יצא לא טוב והכשיל אותו. החלוץ האנגלי היה זה שגם דייק מהנקודה הלבנה.


רוני וגיגס חוגגים, השני היה מעורב בשני השערים (גטי אימג'ס)

 

ארסנל לא נבהלה, המשיכה לתקוף ורובין ואן פרסי אף מצא את המשקוף. ואז, בניגוד גמור למהלך העניינים, הצליחה יונייטד להפוך את התוצאה, שוב אחרי טעות קשה של התותחנים. רייאן גיגס, שגם 'בישל' את הפנדל, הגביה כדור חופשי לרחבה ואבו דיאבי נגח ברשלנות לשערו הוא, שער שהעניק לאלופה האנגלית שלוש נקודות חשובות ויוקרתיות להמשך הדרך. ואן פרסי כבש שער שיוויון בתוספת הזמן, אבל השופט פסל אותו בשל נבדל מוצדק וגם הרחיק את ונגר בשל מחאותיו.

 

מוקדם יותר נראה היה שתמיר כהן, קשר בולטון, בדרך לאחר צהריים חלומי - הישראלי כבש שער יתרון מול ליברפול, אבל למרות שהוונדררס הובילו פעמיים היו אלה האורחים באדום שחגגו בסיום עם 2:3. קווין דייויס העלה את המארחים ליתרון ראשון בדקה ה-33, אחרי טעות קשה בהגנת ליברפול, אבל גלן ג'ונסון איזן כעבור תשע דקות.


קווין נולאן. חגג לרגע עם הוונדררס (רויטרס)

 

בדקה ה-47 הגיע הרגע הגדול של כהן, שקיבל כדור בתוך הרחבה, הניף את הרגל ובלי לעצור בעט לרשת של פפה ריינה. היתרון של בולטון החזיק מעמד שוב תשע דקות, לפני שפרנדדו טורס קבע 2:2. שבע דקות לסיום השלים סטיבן ג'רארד, מי אם לא הוא, את המהפך. יוסי בניון, הנציג הישראלי השני במפגש, שיחק 28 דקות ונכנס בדקה ה-62 במקום אלברט ריירה.

 

לפני פחות משבועיים היתה זו ברנלי שהדהימה את יונייטד, היום מול מועמדת אחרת לתואר האליפות, העולה החדשה כבר חזרה למימדיה הטבעיים. צ'לסי של קרלו אנצ'לוטי לא התקשתה להביס את הקבוצה החביבה 0:3, כשכל השערים נכבשים תוך שבע דקות. 

 

ברנלי החזיקה מעמד 46 דקות בסטמפורד ברידג', עד שהכחולים הצליחו לעלות על לוח התוצאות. דקה בתוך תוספת הזמן פרץ דידייה דרוגבה לתוך הרחבה והעביר כדור רוחב מדויק לניקולאס אנלקה. הצרפתי דחק פנימה והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון 0:1.


ניקולה אנלקה. כבש לצ'לסי (רויטרס)

 

צ'לסי חזרה מעודדת מהשער ובפתיחת המחצית השנייה לחצה על הדוושה. בדקה ה-47 היה זה אנלקה, שהפעם החל במהלך ומצא בכדור אדיר את פרנק

למפארד. הקשר שלח רוחב ומיכאל באלאק הכפיל את התוצאה. חמש דקות חלפו ואשלי קול סגר את הסיפור עם שער אישי משלו, שוב אחרי מהלך קבוצתי מרשים.

 

טוטנהאם נותרה גם היא מושלמת, אחרי 1:2 דרמטי על ברמינגהאם. פטר קראוץ' כבש ראשון לתרנגולים (72), לי בוייר הוותיק הישווה כעבור שלוש דקות וארון לנון ניצח את המשחק בדקה ה-90. סטוק הפתיעה את סנדרלנד עם 0:1 משער של דייב קיטסון (43).

 

וולבס נפרדה ב-1:1 עם האל סיטי. ג'אובני העלה את האורחים ליתרון כבר בדקה השלישית, ריצ'רד ספירמן איזן, דקה בתוך המחצית השנייה. ווסטהאם, שהיתה במוקד העניינים השבוע בשל ההתפרעות הקשה של אוהדיה מול מילוול, סיימה ב-0:0 את משחק החוץ שלה בבלקבורן.


פורסם לראשונה 29/08/2009 16:55

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נאני ודארן פלטשר
צילום: רויטרס
מומלצים