שתף קטע נבחר

בתום הארכה: ברצלונה זכתה בסופרקאפ

שחטאר דונייצק החזיקה מעמד 115 דקות, אך חמש דקות לסיום ההארכה קבע פדרו, במבצע משולב עם מסי 0:1 והעניק את התואר לאלופת אירופה, ששלטה לאורך כל המשחק. הנשיא לאפורטה: "זה פשוט יותר מדי, מדהים"

העבודה הקשה השתלמה. ברצלונה זכתה הערב (ו') בסופרקאפ האירופי, כשגברה על שחטאר דונייצק 0:1, בזכות שער שנכבש בהארכה. לאחר 90 דקות בשליטה קטאלונית מוחלטת אך ללא שערים, הצליח פדרו המחליף להעניק את היתרון הכל כך מתוק לבארסה, ששמרה עליו עד לשריקה האחרונה.

 

 

ההזדמנות הראשונה במשחק היתה של תיירי הנרי, שבעט בדקה התשיעית מרחוק, אך רחוק מעל לשער. שתי דקות מאוחר יותר נתפס צ'אבי בנבדל. שחטאר יצאה להתקפה הראשונה שלה בדקה ה-17, אך הבעיטה של רט היתה חלשה ולא מסוכנת. בדקה ה-33 מצא צ'אבי את מסי, אך הבעיטה שלו נעצרה בידי אנדריי פייאטוב המצוין. דקה להפסקה בעיטה חופשית של מסי ספק פגעה בידו של תומאס הובשמן, אך השופט לא התרשם.


מסי ופויול. לא הצליחו לסגור סיפור ב-90 דקות (צילום: AP)

 

ההזדמנות הראשונה במחצית השנייה הגיעה רק בדקה ה-57, אך הבעיטה של זלאטן איברהימוביץ' מהאוויר הלכה הרחק מהשער. בדקה ה-74 הציל פייאטוב שער בטוח, מבעיטת יעף נפלאה של מסי - המצב המסוכן ביותר עד כאן. תשע דקות לסיום 90 הדקות הוחלף איברהימוביץ' המאכזב, כשעשר דקות מאוחר יותר עבר מסי חצי מהגנת שחטאר, אך לא הצליח לסיים עם הכדור ברשת - הולכים להארכה.

 

דווקא אז התעוררו שחקני שחטאר, כשהגיעו למספר הזדמנויות במטרה לנצל את העייפות של ההגנה הקטאלונית, אך לא הצליחו להכריע את המשחק. בדקה ה-101 הגיע בויאן קרקיץ', שנכנס במקומו של הנרי, למצב נוח בתוך הרחבה, אך שוב, לא עבר את פייאטוב, כמו גם הבעיטה של דני אלבס מרחוק, שחלפה סנטימטרים מהשער.

 

בדקה ה-115 סוף סוף הגיע השער המיוחל, תוך מהלך כדורגל אדיר. פדרו, שהחליף את איברהימוביץ', חדר לרחבה, מסר למסי ורץ לקבל את הכדור מול השער. הארגנטיני לא איכזב ומצא את חברו לקבוצה מול פייאטוב, שהפעם כבר לא יכול היה לעשות כלום - 0:1 בארסה.


קבוצה ללא הפסקה. ברצלונה לא מפסיקה לחגוג (צילום: גטי אימג'ס)

 

גווארדיולה: "מסי? הכי טוב שראיתי בחיי"

ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה והאיש שעומד מאחורי הפרוייקט הגדול, היה בטירוף בסיום: "זה פשוט יותר מדי, מדהים. הקבוצה הזאת היא אחת הגדולות בתולדות ברצלונה".

 הנשיא, שחגג עם יד פתוחה בסימן לחמשת התארים של בארסה בשנה האחרונה, הוסיף: "עלינו לשמור על צניעות וריכוז לקראת פתיחת העונה, הנוסחאות שהביאו אותנו לכל ההישגים הללו".

 

כובש שער הניצחון, פדרו, רצה רק לפרגן ללאו מסי: "הוא נתן לי מסירה ענקית שהשאירה אותי לבד מול השוער. כולם יודעים שהוא השחקן הטוב בעולם ורק הוא מסוגל לדברים כאלה". הקשר הצעיר, אגב, חתם בשבוע שעבר על חוזה עד שנת 2014 בקבוצה, עם סעיף שחרור בגובה 75 מיליון יורו.

 

ומה יש למאמן, פפ גווארדיולה, להגיד על כל זה? "אי אפשר לתאר במילים. אני רק מרגיש שהשגנו דבר גדול עם חמישה תארים בשנה. אני גאה בשחקנים שלי. מסי? זה דבר חסר תקדים, הכי טוב שראיתי בחיי. מזל שהוא שחקן של ברצלונה".


פורסם לראשונה 29/08/2009 00:19

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים