מתקפה נגד יו"ר ועדת הכספים

מקורב לשר כחלון: "גפני מנצל כל הזדמנות לשמש כאופוזיציה"

גורם בכיר המקורב לשר האוצר משה כחלון מותח ביקורת קשה נגד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שלטענתו "שכח שהוא לא באופוזיציה". לשכת גפני: "איננו חותמת גומי של אגף התקציבים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

מקורבי שר האוצר משה כחלון מותחים בשיחה עם "כיכר השבת" ביקורת חריפה על יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, טוענים כי הוא (גפני. י.כ.) מערבב שיקולי יוקרה אישיים על חשבון האינטרס הכללי ומאשימים כי הוא "שכח שהוא כבר לא באופוזיציה".

גורם בכיר המקורב לשר האוצר אומר ל"כיכר השבת" כי "גפני מנצל כל הזדמנות לשמש כאופוזיציה לממשלה מתוך הקואליציה. בהתנהלות שלו כיו"ר ועדת הכספים אין אידאולוגיה ואין תפיסת עולם, אלא אינטרסים אישיים של יוקרה וכבוד".

לדבריו, רק לאחרונה טרפד גפני בישיבת ועדת הכספים העברה של תקציב בסך 17 מיליארד שקל מסעיף לסעיף "ללא סיבה נראית לעין", כלשונו.

"עם הקמת הממשלה המטרה העיקרית היתה לתקן ולאחות את הקרעים והשסעים שהותיר אחריו יו''ר יש עתיד יאיר לפיד במסגרת תפקידו", מסביר הגורם הבכיר ומאשים כי אצל גפני "מילה אינה מילה. סיכום אינו סיכום. ואפילו ביחסים האישיים אין ולו רמז של חברות וההערכה".

הגורם מסביר היכן הכל התחיל, ואומר כי "שורש הרע ביחסים הרעועים שבין גפני לאוצר נזרעו כבר באותה החלטה מפורסמת של שר האוצר לעלות את מס הרכישה ל-8 אחוז. גפני בכוונת מכוון נמנע מלאשר את הבקשה בהליך מואץ ועיכב את התהליך בשבוע ימים דבר שהביא למעורבות ספקולנטים בשוק ולהתייקרות של מחירי הדיור ב-3 אחוז עוד באותו שבוע".

בכירים באגף התקציבים באוצר ציינו כי על ההתנהלות הזו של אותה תקופה השר כחלון אינו יכול ואינו מתכוון לסלוח. הגורם הבכיר אומר ל"כיכר השבת" כי חלק ממהלכיו של גפני מול אנשי האוצר, למשל מול יו"ר אגף התקציבים אמיר לוי, "מעלים חשש כי הוא מנסה לפגוע במנהיגותו הכלכלית של כחלון".

"באגף תקציבים אמרו השבוע כי אם גפני סבור שהיחס כלפי יהדות התורה יהיה טוב יותר בממשלה אחרת הרי שהוא טועה טעות היסטורית מרה", מציין הגורם הבכיר.

לדבריו, אחד מחברי הכנסת של סיעת כולנו המקורב לשר האוצר ציטט את דברי כחלון שנאמרו בשיחה סגורה בה אמר כי התנהלותו של גפני עלולה לגרום נזק לציבור החרדי.

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני נמסר כי "הוא איננו מגיב לאישים אלמונים שמסתתרים מאחורי תארים של 'בכירי האוצר'. את כל הבעיות שיש באי קיום ההסכמים הקואליציוניים והקיפוח התקציבי שמתנהל נגד הציבור החרדי, מעלה הרב גפני בשיחותיו האישיות מול ראש הממשלה ובישיבותיו עם שר האוצר באופן אישי , כך נהג תמיד, כך נהג אמש בפגישתו עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה וכך ינהג בפגישתו הבאה עם כחלון בעוד מספר ימים".

בלשכתו של גפני מסרו עוד כי התקציב בסך 14 מיליארד ש"ח שהאוצר מבקש להעביר בחטף, לא יעבור כל עוד לא יפעלו לפי הנוהל שנקבע בוועדה בראשית הקדנציה. "חשוב שיזכרו, הרב גפני איננו פקיד במשרד האוצר, ואיננו חותמת גומי של אגף התקציבים. כך היה תמיד, כך יהיה גם הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר