בייז'נרי בבית המשפט (צילום: חדשות 2)
בייז'נרי בבית המשפט | צילום: חדשות 2

הפרקליטות הגישה הבוקר (שני) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום חמור נגד פיודור בייז'נרי, לאחר שהמשטרה הצליחה לגבש נגדו ראיות בשני תיקי רצח ואונס - אחד מהם בחיפה לפני כשלוש שנים והשני באשדוד לפני כחודשיים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

במקרה הראשון בחיפה, כך עולה מכתב האישום, הגיע בייז'נרי לביתה של האישה, כבת 60, כדי לבצע תיקון בדירתה. שם הוא ככל הנראה תקף אותה וביצע בה מעשי סדום.

לאחר התקיפה היא הבטיחה לו שאם יצא מהדירה, לא תדווח על מעשיו בה למשטרה. אך אז החליט בייז'נרי ככל הנראה לגרום למותה, כרך חולצה סביב צווארה והידק אותה עד שהביא למותה. לאחר המעשה הוא הצית אש במיטתה כדי להשמיד את הראיות.

אין תמונה
פיודור בייז'נרי

המשטרה ממשיכה לחקור שני מקרי רצח נוספים

במקרה השני באשדוד, בייז'נרי ניהל קשר עם אישה כבת 43 שעסקה במתן שירותי זנות. בשלב מסוים ניסתה האישה למנוע ממנו לקיים איתה קשרים על ידי כך שחסמה את מכשיר הטלפון הנייד שלה לקבלת תקשורת ממנו.

בחודש מרס השנה החליט בייז'נרי ליצור עמה קשר כדי לקיים איתה יחסי מין, וביודעו שהיא חסמה אותו הוא הסתיר את זהותו בהודעות הטקסט ששלח לה.

כשהגיע לדירה כדי לפגוש אותה הם קיימו יחסי מין, ככל הנראה באופן שהכאיב לה ובכוח. תוך כדי המעשה או אחריו החליט בייז'נרי להביא למותה של האישה והפסיק את נשימתה באופן שאינו ידוע. גם במקרה זה הצית בייז'נרי את הזירה.

בתוך כך, נמשכת חקירת המשטרה בחשד לרצח שתי נשים נוספות בחיפה ובתל אביב - אף על פי שבשלב הזה לא התגבשה תשתית ראייתית המאפשרת הגשת כתב אישום נגדו. למרות העובדה שבשני התיקים הנוספים שיוחסו לבייז'נרי אין עדיין התקדמות, צוות החקירה הארצי ממשיך לפעול.