שתף קטע נבחר

הליגה האירופית: הפועל עם המבורג, סלטיק ו-וינה

בדיוק כמו הירוקים, גם לאדומים לא האירה הגרלת שלב הבתים פנים. הישראלית הוגרלה לאחד הבתים הקשים במפעל - בית ג', עם נציגת הבונדסליגה, הקבוצה הסקוטית וראפיד האוסטרית. גוטמן: "זה בית של ליגת האלופות לכל דבר, ניאבק על העלייה"

אחרי שראתה אתמול (ה') את מכבי חיפה מגרילה בית לא קל בליגת האלופות, קיוותה הפועל תל אביב להנות מגורל שונה בהגרלת הבתים של הליגה האירופית, שנערכה היום בצהריים במונאקו.

 

 

האדומים שובצו בקבוצת האיכות השלישית בהגרלה, אבל למרבה הצער, בדיוק כמו האלופה הישראלית, גם האדומים 'זכו' להגרלה לא נעימה. הפועל הוגרלה לבית ג' יחד עם המבורג הגרמנית, שם גם ייארח הגמר של המפעל, סלטיק הסקוטית, שהודחה ממוקדמות ליגת האלופות על ידי ארסנל, וראפיד וינה, שהדיחה את אסטון וילה בשלב הקודם.


הגרלת שלב הבתים - הליגה האירופית 2009

הליגה האירופית - שלב הבתים
בית א' אייאקס אנדרלכט דינמו זאגרב טימישווארה
בית ב' ולנסיה ליל סלביה פראג גנואה
בית ג' המבורג סלטיק הפועל ת"א ראפיד וינה
בית ד' ספורטינג הירנביין הרטה ברלין ונטספילס
בית ה' רומא פ.צ. באזל פולהאם צסק"א סופיה
בית ו' פנאתינאייקוס גלאטסראיי דינמו בוקרשט שטרום גראץ
בית ז' ויאריאל לאציו לבסקי סופיה זלצבורג
בית ח' סטיאווה פנרבחצ'ה טוונטה שריף
בית ט' בנפיקה אברטון אא"ק אתונה באטה בוריסוב
בית י' שחטאר קלאב ברוז' פרטיזן בלגרד טולוז
בית י"א פ.ס.וו קופנהאגן ספרטה פראג קלוז'
בית י"ב ורדר ברמן אוסטריה וינה בילבאו נאסיונל

 

מיד לאחר ההגרלה אמר המאמן אלי גוטמן: "זה בית של ליגת האלופות לכל דבר, כל מילה מיותרת. למרות זאת אנחנו רואים את עצמנו כקבוצה שיכולה להיאבק על העלייה לשלב הבא, אנחנו לא רוצים לדרוך במקום".

 

גוטמן התייחס להגרלת מכבי חיפה: "אני יכול להגיד לכם שהתמודדות מול המבורג היא קשה יותר מהתמודדות עם באיירן. היא שנייה בבונדיסליגה וראיתי אותה מנצחת את האלופה וולפסבורג. אני יודע שזה בית קשה, אבל אם כבר העפלנו אני מעדיף לקבל קבוצות כאלו".

 

המאמן נגע גם בסוגיית הקהל, שהדיר את רגליו משלבי המוקדמות: "יש לנו את הקהל הכי טוב בליגה, אבל הוא לקח את טפליצה כמובן מאליו. הקבוצות שקיבלנו הן אטרקטיביות והאוהדים יבואו וייתנו לנו דחיפה, זה גם יכניס כסף למועדון. אני רוצה לצבוע את בלומפילד באדום".

 

גם נושא החיזוק עלה מיד לאחר ההגרלה: "עד לימים האחרונים חשבנו להתחזק בבלם זר, אבל שינינו את דעתנו כיוון משום שאנחנו רוצים להתחזק באמצע המגרש וקדימה. שם אנחנו רוצים את השחקנים האיכותיים, כמו שידענו להביא פעם, רוסו ואוליאנוב. אין לנו עדיין שמות, אבל נעשה הכל במסגרת התקציב, לא נשתגע. ננסה לגבות את ההגנה בשחקן ישראלי". ההשתתפות צפויה להכניס לקופת המועדון כעשרה מיליון שקל ממענקים, זכויות שידור, כרטיסים וכו'.

 

בין השמות שהוזכרו כמועמדים לקבוצה הם יואב זיו ואבי סטרול, אולם נכון לעכשיו נראה כי השניים יעדיפו להישאר בלוקרן לפחות עד חודש ינואר. עוד הוזכר גם שמו של תומר בן יוסף, אולם נכון לעכשיו אין שום דבר קונקרטי בין הצדדים.


ורמוט, ביחד עם באדיר. לא הפותעו מההגרלה הקשה (צילום: AP)

 

גילי ורמוט אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "ידענו מראש שכל הגרלה שנקבל תורכב מקבוצות ברמה הגבוהה של אירופה, וצדקנו. ההגרלה לא פשוטה, אבל הוכחנו אופי כשעלינו לשלב הבתים מול יריבות לא קלות, נעשה בבתים את מה שאפשר כדי להתקדם לשלב הבא, להסב נחת לאוהדים ולהוסיף למסורת האירופית של המועדון".

 

למרות השמחה הגדולה בחדר ההלבשה אמש, לאדומים לא היה הרבה זמן לשמוח לאחר שהתבשרו על פטירתו של אביו של שי אבוטבול במהלך הלילה. הבוקר כבר שבו השחקנים לאימונים ופתחו בהכנות לקראת המשחק מול מכבי פתח תקווה ביום ראשון בבלומפילד (20:40), כאשר לאחר האימון יצאו השחקנים ואנשי הקבוצה להלוויתו של האב למשפחת אבוטבול בבית העלמין בחולון.


פורסם לראשונה 28/08/2009 09:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלי גוטמן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים