שתף קטע נבחר

כן מסריח, לא מסריח / על הצהובים של חיפה

חמישה שחקנים של מכבי חיפה קיבלו כרטיסים צהובים בזה אחר זה, לכאורה כדי "להתנקות" לקראת גמר הגביע, ועוררו סערה. עמיר פלג חושב שמדובר בצעד לגיטימי ומבקש להפסיק את הבכיינות, אריה מליניאק חושב שזהו צעד מביש ולא ספורטיבי. מה אתם חושבים? הצביעו בסקר

לא מסריח! / עמיר פלג

כמה אוהדי מכבי ת"א סימסו לי אתמול עם סיום המשחק בסכנין: "חמישה שחקנים של מכבי חיפה - אוברניאק, לביא, בניון, סטויקוביץ', ואליינטה - קיבלו צהובים בכוונה". אז מה? זכותם! הצהובים לחוצים, כי הצהובים של הירוקים יאפשרו לרוני לוי להשתמש בכל מוזהריו בגמר הגביע. רק רגע, אלה לא אתם שמנסים לשכנע את כולם, מאז חצי גמר הגביע, שמסריח זה עדיין לגיטימי?

 

גם בבאר-שבע זועקים "גוועלט", כי זה אומר שלמחזור הליגה האחרון, חצי הרכב של מכבי חיפה יהיה בעיצומו של ריצוי העונש ולא יתייצב למשחק מול מכבי ת"א. אפשר לחשוב שחמשת המוזהרים אמש בדוחא היו מסי, ניימאר, סוארס, אינייסטה ומסצ'ראנו. ככה זה אצלנו. כששואלים מאמנים ושחקנים על היריבה המושבעת, הם תמיד ישיבו: "אני מתרכז רק בקבוצה שלי". אבל כשאותם מייצרי קלישאות מזהים אופציה לקיטורים, כולם מזדעזעים מחוסר הספורטיביות של היריבות.

 

 

הספורט, עם כל הצער שבדבר, מאפשר לעשות מעשים אנטי ספורטיביים. ממש עכשיו, בפלייאוף של ה-NBA, שחקני גולדן סטייט חיכו שאחד השופטים יסתכל והרביצו בכוונה לדווייט הווארד מיוסטון, שמתקשה לדייק מקו העונשין. וזאת הקבוצה הכי טובה בעולם! ואם כבר צביעות, לא שכחנו מה שקרה במחצית השנייה אמש בדוחא. סכנין שפיגרה 1:0 יצאה להתקפה, כשעל הדשא ברחבת חיפה התפתל שחקן ירוק. יוסי אבוקסיס, משום מה, לא נכנס למגרש ולא דרש משחקניו לאפשר טיפול ביריב המתייסר.

 

בקיצור, הגיע הזמן לומר גם לנשכבים וגם לבכיינים: צבועים, נמאסתם!

 

כן מסריח! / אריה מליניאק

באליפות העולם בשייט שהתקיימה לא מזמן, התחרו נמרוד משיח ושחר צוברי על הכרטיס היחיד של ישראל לאולימפיאדת ריו 2016. משיח ניצח בשני השיוטים הראשונים, והיה קרוב לכרטיס המובטח. שחר צוברי ויתר על מדליה באליפות העולם, נצמד לנמרוד משיח והפריע לו, לטענתו, להתקדם. כך הבטיח מיקום טוב ממשיח ואת הכרטיס לריו. את ההתנהלות של צוברי קיבלתי בהבנה.

 

גמר הגביע חשוב יותר לחיפה, ובקבוצה חששו שאחד או יותר מחמשת השחקנים שלה שגוררים כרטיסים צהובים, יספגו צהוב בליגה ולא יוכלו לשחק בגביע.

בדרך כלל שחקנים שמקבלים כרטיס צהוב, מוחים ומתווכחים עם השופט. כששחקן מקבל צהוב ו"מחייך", זה מסריח. כשחמישה שחקנים מקבלים כרטיסים צהובים שנראים כמעט מכוונים ו"מחייכים" – אז יש כנראה יד מכוונת. אם קיים ספק לגבי כוונות השחקנים, צריך לשאול שאלה פשוטה: האם אוברניאק או סטויקוביץ' היו מקבלים את הכרטיסים הצהובים האלה, גם אם המשחק הקרוב היה גמר הגביע?

 

אז למה קיבלתי בהבנה את התנהלותו של צוברי, ומגנה את מכבי חיפה? כי במאבק בין צוברי למשיח לא היה שום גורם נוסף מעורב. מי שמוכן לוותר על מדליה באליפות עולם בשביל לזכות בכרטיס לריו, זבש"ו. אבל ההשעייה של חמישה שחקני חיפה תשפיע במישרין על קבוצה נוספת במאבק האליפות – באר-שבע.

 

השידורים הישירים בטלוויזיה הקטינו משמעותית את האפשרות להתנהלות לא ספורטיבית. בשביל מה ההתלכלכות הזאת? אם רוני לוי רוצה לשמור על השחקנים שלו לגמר הגביע, שייקח את השיימינג על עצמו, ולא יעלה אותם נגד באר-שבע. למה להפיל את הסירחון הזה על השופט. אילו השופט הבין שיש קומבינה, הוא לא היה צריך להוציא את הצהובים, היה צריך להשאיר את עם הבושה ובלי הצהובים.

 

אם לא נבין שאנחנו מנסרים את הענף שכולם יושבים עליו, לא יהיה פה ספורט לעולם. אסור שמאבקי האליפות או הירידה יושפעו אפילו בעקיפין מאינטרסים של שום קבוצה, במיוחד כשהיא לא מעורבת במאבקים. אם חיפה הייתה בפיגור ומפסידה לסכנין, האם גם אז הם היו מקבלים צהובים בשמחה ומסכנים את הכרטיס לאירופה?

 


 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן
יוסי בניון
צילום: ראובן כהן
מומלצים