שבת מתוחה בעוטף עזה: רקטות נורו שלשום (שישי) לעבר יישובי אשכול וצה"ל תקף בתגובה ברצועה. בעקבות זאת, העביר ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "לא נסכים להמשך הירי הספורדי על תושבינו ולא נסכים לחזור למציאות של לפני מבצע צוק איתן". אמש פורסם במהדורה המרכזית תיעוד מיוחד מפתח מנהרת הטרור של חמאס שנחשפה בשטח ישראל לפני כשבועיים - שעומקה כ-30 מטרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ואלוף פיקוד דרום אייל זמיר העבירו מסר לתושבים שלפיו מאמץ חישוף המנהרות נמשך, אך פניה של ישראל אינם להסלמה.

נער מחמאס סיפר: זה תוואי המנהרות (צילום: דובר צה"ל)
מנהרת התקיפה השנייה שאותרה | צילום: דובר צה"ל
מנהרה עזה (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
מנהרת התקיפה השנייה שאותרה | צילום: דובר צה"ל, חדשות

ביום חמישי האחרון אותרה מנהרה נוספת, בעומק 28 מטרים, מתחת לגדר המערכת - וחדרה לשטח ישראל. בצה"ל רואים במנהרה הפרה של הריבונות הישראלית. שעות ספורות לאחר מכן בוצע ירי פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. שתי נפילות אותרו בשטח המועצה. צה"ל הגיב בירי טנקים, ו‏מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, הוציא צו שטח צבאי סגור על האזור בו נחשפה המנהרה.

המנהרה אותרה בעקבות פעילות גדולה יותר באזור, ובשילוב אמצעים טכנולוגיים, מבצעיים ומודיעיניים. בצה"ל חוקרים את המנהרה, שאותרה במרחק 100 מטרים ממערב לגדר: בתחילה יבוצע מיפוי של התוואי שלה, ובהמשך היא תפוצץ.

"לא נירתע מהאיומים הללו של חמאס, ונמשיך בפעילות לנוכח הפרת הריבונות שלנו, עד שנמצא ונחשוף את אחרונת המנהרות", אמר היום יעלון במהלך ביקור באוגדת עזה. "מאחר וחמאס ירה, גם אנחנו הגבנו, ונמשיך להגיב בתקיפות על כל התגרות כזו של חמאס, כדי שההסלמה לא תקרה וכדי שחמאס לא ימשיך בירי שלו".