כשר זה בריא

הרופא הפתיע: כאבים בפה ובדרכי העיכול? אולי בגלל אוכל לא כשר

אדם שהגיע לד"ר משולם הרט התלונן על כאבים בפה ובדרכי העיכול, הד"ר החרדי שהתקשה למצוא ברפואה סיבה לכאבים, אמר כי אולי זה נובע מאוכל לא כשר שאכל. ומה אמר הגר"ח קנייבסקי? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (קרדיט: gratisography)

רבים מגדולי ישראל והרבנים תולים לעיתים קרובות הופעה של צרות ומחלות כלשהן רח"ל באיברים שונים ובצורך להתחזק בשמירה רוחנית באותן מקומות, ומבהירים כי מדובר בהתראה או בעונש על פעילויות שליליות שנעשו באברים אלו וכי התיקון והברכה לרפואה וישועה גשמית ופיזית יהיו לאחר ההתחזקות הרוחנית בשמירה על אותם איברים.

בימים האחרונים, סיפר הרופא החרדי הנודע ד"ר משולם הרט דבר שאירע במרפאתו. "נכנס אליי איש שאינו שומר מצוות, וסיפר שמזה זמן יש לו רגישות בשני מקומות בגופו. בפה, ובדרכי העיכול והיציאה. לדבריו, הדבר מציק לו מאוד. הוא שאל אותי אם אני יודע מה יכולה להיות הסיבה המשותפת המציקה לו בשני המקומות הללו", סיפר ד"ר הרט.

"בדקתי רבות והאמת שברפואה אין דבר המצביע על כך. חשבתי מה לענות לאיש, ולפתע בסיעתא דשמיא עלה לי רעיון לומר לו שאולי הדבר בא בגלל... האוכל הלא-כשר שהוא מכניס לפיו" מספר ד"ר הרט. "הוא הודה לי שאכן הוא מכניס לפיו מאכלים לא-כשרים, האיש הבטיח שמהיום והלאה הוא ישתפר בכך בתקווה שיימצא מזור למחלתו".

"כשהגעתי למחרת אל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי", המשיך לספר ד"ר הרט, "שאלתיו האם התשובה היתה כראוי, ומרן הגר"ח חיזק את עמדתי ואמר לי: 'לא היתה תשובה יותר טובה מזו...'"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר