וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי התיכונים שובתים גם היום: "לא רואים התקדמות משמעותית"

4.5.2016 / 7:30

מועצת התלמידים הארצית הכריזה על המשך השביתה בכיתות י'-י"ב, במחאה על עיצומי מורים ועל שביתת בוחני הנהיגה. בחינות הבגרות וטקסי יום השואה יתקיימו כסדרם

עריכה: ניר חן

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS של אליאב בטיטו וד"ר זאב דגני)

מאות אלפי תלמידים משביתים הבוקר (רביעי) את הלימודים בכיתות י'-י"ב בבתי הספר התיכוניים, ביום השני ברציפות, לאור החלטתה של מועצת התלמידים והנוער הארצית. זאת, במחאה על החלטת ארגון המורים למנוע את הפעילויות מחוץ לבתי הספר ועל שביתת בוחני הנהיגה המעשיים – שמשפיעה בעיקר על תלמידי התיכונים. עם זאת, הבהירו במועצת התלמידים כי בחינות הבגרות וטקסי יום השואה המתוכננים להיום יתקיימו כסדרם.

על פי נתוני מועצת התלמידים והנוער הארצית, כ-350 אלף תלמידים נעדרו אתמול מבתי הספר. "לצערנו, עדיין איננו רואים התקדמות משמעותית אפילו לא באחד מן הנושאים עליהם אנו מוחים", מסר יו"ר המועצה אליאב בטיטו. "לא נותרה בידינו ברירה אלא להמשיך בשביתת התיכונים ולקיים יום מחאה נוסף. לא ניתן לכך שפעם אחר פעם יפגעו בזכויות התלמידים. לא נעמוד בחיבוק ידיים בעוד משרדי הממשלה וועדי העובדים מקיימים עיצומים על גבנו".

עוד בוואלה! NEWS:
תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים: "לא ירמסו את זכויותינו"
התלמידים ישבתו מחר? "המאבק של ארגון המורים מונע רק מאגו"
בשל השבתת הטסטים והטיולים: תלמידי התיכון ישביתו את הלימודים

הפגנת תלמידים בצפון נגד השבתת הטיולים. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
"אנו נלחמים על עתידנו". הפגנת תלמידים בתחילת השנה/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

בית הדין הארצי לעבודה סירב אתמול לקבל את עתירת המדינה נגד העיצומים שנוקט ארגון המורים. השופטת רונית רוזנפלד הורתה למדינה להגיש עד היום בשעה 17:00 תגובה כתובה לטענות ארגון המורים, שלפיהם העיצומים ננקטים כדין ובאופן מידתי וכי הנושאים שעל הפרק כבדי משקל. יו"ר הארגון, רן ארז, מסר בתגובה: "אני מודה לבית הדין לעבודה שגילה הבנה למצוקות המורים ולא נענה באופן אוטומטי לעתירת המדינה".

לטענת בטיטו, "צר לנו שבמקום להציג את טענותיו מר ארז מתגונן מאחורי סוללת עורכי דין ויועצים פוליטיים. ברור לנו כי מאבק ארגון המורים הינו מאבק אישי של יו"ר הארגון אשר מנסה בכל דרך אפשרית להגדיל את כוחו הפוליטי. אסור לנו לזלזל בחשיבות הטיולים והמסעות, פעילות חוץ בית-ספרית היא לא צ'ופר שניתן להקל בו ראש, זה החינוך שלנו, תלמידי ישראל. אנו נלחמים על עתידנו, בו רן ארז מנסה לחבל".

שר התחבורה ישראל כ"ץ. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
"כושל בתפקידו ואינו עושה דבר על מנת לפתור את המצב בשטח". כץ/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

בתוך כך, ממשרד התחבורה נמסר כי הוא פועל למציאת דרכים שיאפשרו לקיים את הבחינות בדרך אחרת ו"למנוע ממאה טסטרים להחזיק כבני ערובה מאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל ואלפי מורי נהיגה רק כדי לשמור על המונופול". על פי הודעת המשרד, גובשה רפורמה שבמסגרתה המבחנים יבוצעו על ידי זכיינים פרטיים, והיא תבטיח הקצאת מבחן נהיגה מעשי ראשון תוך שלושה ימים ומבחן חוזר תוך 14 ימים לכל היותר, לעומת המתנה של שלושה חודשים כיום.

"אנו רואים כיצד שר התחבורה כושל בתפקידו ואינו עושה דבר על מנת לפתור את המצב בשטח אשר מחמיר מיום ליום", טען בטיטו. "אני ממליץ לשר התחבורה ישראל כץ, אשר מציג עצמו כמי שטוען להיות ביום מן הימים ראש ממשלה, אך כבר חודשים לא מסוגל לפתור משבר עם 120 בוחני נהיגה, לשקול היטב את המשך תכנוניו במערכת הפוליטית".

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully