שתף קטע נבחר

24 נבחרות ובהן ישראל ישתתפו במוקדמות אליפות העולם 2019

בישיבה בין נציגי פיב"א ויול"ב הוצגה המתכונת החדשה לטורניר המוקדמות וכן נעשה ניסיון לפתור את המחלוקות ביניהם, ללא הצלחה. גם שמעון מזרחי ודייויד פדרמן לקחו חלק בדיונים

בישיבה מיוחדת שנערכה הבוקר (ד') במינכן בין נציגי פיב"א ליול"ב הוצגה התוכנית החדשה למוקדמות אליפות העולם 2019. אם עד היום המדינות שהעפילו לטורניר העולמי היו מגיעות ישירות מאליפות אירופה, לקראת הטורניר הבא המתכונת השתנתה.

 

חשש במכבי ת"א: דווין סמית' לא יפתח את הפלייאוף

 

24 נבחרות מהיבשת, ביניהן גם ישראל, ישחקו במוקדמות אליפות העולם שייערכו במהלך עונת המשחקים 2017/18 בשיטה של שישה בתים עם ארבע נבחרות. שלוש הראשונות מכל בית יעפילו לשלב הבא שיכלול שני בתים של שש נבחרות. שלוש הראשונות מכל בית, וסך הכל שש נבחרות, יעפילו לאליפות העולם 2019.

 

בקרוב באליפות העולם? עומרי כספי וגל מקל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בקרוב באליפות העולם? עומרי כספי וגל מקל(צילום: AFP)

 

אחרי כמה חודשים של סכסוך מתמשך, אנשי שני הארגונים ניסו ללבן את המחלוקות ביניהם בישיבה מיוחדת בגרמניה. ג'ורדי ברתומיאו ובעלי הקבוצות ביורוליג, ביניהם גם שמעון מזרחי ודייויד פדרמן, הציגו את הצעת הפשרה עליו מוכנים ביול"ב לחתום כדי לצאת לדרך חדשה.

 

הסעיפים המרכזיים בהצעת הפשרה מדברים על כך שיול"ב מוכנה להקים מנגון שליטה מאוחד של שני הגופים בארגון הטורנירים, אך היא אינה מוכנה לבטל את היורוקאפ, ומתעקשת על כך שמעגל התחרויות הבכיר ביבשת (יורוליג ויורוקאפ) יישאר כפי שהוא מתנהל עכשיו, עם 40 קבוצות.

 

בנוסף, הסכימו ביול"ב כי אלופת המפעל של פיב"א (ליגת האלופות / יורוקאפ) תתקדם תעפיל ליורוקאפ בעונה שלאחר מכן. בתמורה דורש ג'ורדי ברתומיאו כי כל הסנקציות שהוטלו על המועדונים שמתכוונים להשתתף ביורוקאפ בעונה הבאה, והמדינות בהן אותם מועדונים משחקים, יבוטלו לאלתר.

 

עדיין אין פיתרון. ג'ורדי ברתומיאו (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עדיין אין פיתרון. ג'ורדי ברתומיאו(צילום: ראובן שוורץ)

 

בפיב"א לא ממש התלהבו מהצעת הפשרה של יול"ב. ארגון הכדורסל האירופי לא מוכן ש-40 הקבוצות הטובות ביבשת, כפי שמכנה אותם יול"ב, ישחקו ביורוליג וביורוקאפ, וכמו כן, סירבו בפיב"א לבטל את הסנקציות.

 

עם סיום הפגישה בכלי התקשורת באירופה פורסם כי פיב"א בכלל מעוניינת לקחת שליטה על היורוקאפ ולהפוך אותו למפעל שלה. יש לציין כי הדברים הללו לא עלו בפגישה במינכן.

 


פורסם לראשונה 04/05/2016 10:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים