וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על פתיחת השוק לייבוא: "פרי הגליל" לא יקלוט סחורה

3.5.2016 / 23:16

"השוק מוצף, המחירים של חומרי הגלם יורדים ואנחנו צריכים להגיב לזה בהורדת מחירים", הסביר בעלי המפעל, שקורא להעביר את הפיצויים שהובטחו לחקלאים. ההסתדרות: "מקווים שכל הגופים יתעשתו"

עובדי מפעל פרי הגליל מחוץ למפעל הבוקר, ינואר 2015. סוכנות ג'יני
בהסתדרות חוששים מפגיעה בעובדים. מחאת עובדי "פרי הגליל", בשנה שעברה/סוכנות ג'יני

בעלי מפעל "פרי הגליל", אושיק אפרים, הודיע הערב (שלישי) כי המפעל סוגר את שעריו לקליטת חומרי גלם מהחקלאים, במחאה על פתיחת השוק לייבוא ובטענה כי המפעל לא מסוגל לעמוד בנטל הכלכלי של הורדת המחירים עקב פתיחת השוק. עוד טען אפרים כי המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה כלפי המפעל.

"משרד האוצר לא מעביר את ההתחייבות הכספית ל'פרי הגליל' בסך חמישה מיליון שקלים, אבל הבעיה העיקרית היא שיש ייבוא גדול של ירקות במחירים ש'פרי הגליל' לא עומד בהם", הכריז אפרים. הוא הסביר כי המפעל מחויב לקלוט 90% מחומרי הגלם שלו מחקלאים בישראל, אולם אלה לא יכולים להוריד מחירים בתגובה לגידול בהיצע בשל פתיחת השוק, מכיוון שטרם קיבלו את הפיצויים שהובטחו להם בסך 25 מיליון שקלים, והנטל הכלכלי נופל על המפעל.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מו"מ שקט: אושרה תכנית רב-שנתית שתאפשר את התעצמות צה"ל
"התושבים במצוקה": המדינה טרם העבירה את הכספים שהובטחו לסורוקה
בזכות סיוע מהאוצר: יימנעו פיטורי מאות עובדים בעיריית ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו כרגע לא יכולים למכור, לא ברשתות ולא במוסדות, ואנחנו לא יכולים לקחת סיכון". הפגנת חקלאים מחוץ לכנסת, בחודש נובמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "השוק מוצף בייבוא, המחירים של חומרי הגלם יורדים ואנחנו צריכים להגיב לזה בהורדת מחירים, אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה, כי החקלאים לא יכולים להוריד את המחירים. המשמעות היא שביום רביעי המפעל מקפיא את קליטת הסחורה שלו מהחקלאים". אפרים עוד הבהיר כי "בשלב הזה הפגיעה המידית תהיה בחקלאים. 'פרי הגליל' קולט מאה אלף טון של סחורה חקלאית בשנה. מדובר בפגיעה קשה במושבים ובקיבוצים המספקים ל'פרי הגליל' את התוצרת החקלאית שלהם. כרגע העובדים לא ייפגעו, אבל ברגע שתיגמר הסחורה גם הם עלולים להיפגע".

"אנחנו כרגע לא יכולים למכור, לא ברשתות ולא במוסדות, ואנחנו לא יכולים לקחת סיכון", הוסיף. "החקלאים יודעים מזה. מנכ"ל משרד האוצר קיבל ממני טלפון וכולם מודעים לזה והם מנסים לראות מה לעשות. הם מבינים אותי ויודעים על מה אני מדבר, אבל אין להם מה להגיד לי כרגע. החקלאים בפאניקה ואנחנו מודעים לזה. ליבנו איתם אבל אין לנו מה לעשות. לא אקלוט שום חומר גלם למפעל בתנאים הקיימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עובדי מפעל פרי הגליל מחוץ למפעל הבוקר, ינואר 2015. סוכנות ג'יני
"מקווים שההבטחות של הגופים הממשלתיים יקוימו". עובדים במפעל "פרי הגליל"/סוכנות ג'יני

יונה פרטוק, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, מסר: "אני מקווה שכל הגופים יתעשתו וההבטחות של הגופים הממשלתיים יקוימו". בהסתדרות ובוועד העובדים מביעים חשש כי בטווח הרחוק, תהיה פגיעה בעובדים. לפי שעה, הם ממשיכים לעבוד כרגיל, אולם אם לא תחודש קליטת הסחורה, עשויה להיות פגיעה גם בעובדי המפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully