יום חמישי, 16.05.2024 שעה 11:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ברוך הבא למכבי ת"א: השבוע של ראיקוביץ'

ביצועים באימונים, הגנה מוחלטת מהמועדון, עשרות הודעות. כשהשוער עמד השבוע בעין הסערה, בדיחות הטוב לגילו הוחלפו במפגן תמיכה. חובת ההוכחה עליו

|
ראיקוביץ´/ איך ייגמר הערב?
ראיקוביץ´/ איך ייגמר הערב?

האימון המסכם של מכבי תל אביב לקראת משחק העונה שלה עם הפועל באר שבע נפתח בצורה רגילה ומוכרת עם המשחק הקבוע שנראה באימונים האחרונים, בו השחקנים מנסים לפגוע במשקוף השער ממרחק יחסית רב. הפעם, עוד לפני ששאר השחקנים הצטרפו אליו ובזמן שנוסא איגייבור ממשיך בהליך השיקום שלו, התייצב פרדראג ראיקוביץ' ראשון אל מול קבוצת הכדורים.

כדור אחר כדור הוא שלח לעבר משקוף השער. אחוזי הפגיעה שלו היו מרשימים. כמה דקות מאוחר יותר הצטרף אליו החלוץ טל בן חיים, שהחל לבשל לשוער הסרבי ששלח בעיטות יעף מרשימות אל משקוף השער. העיתונאים שהגיעו לאימון התגודדו להם ליד הגדר שמפרידה בינם לבין הדשא ואחד מהם אמר לקולגה שלו: "תאר לך שהוא מתעופף פה לעוד מספרת, נפצע ובעוד רבע שעה מודיעים שהוא יכול לשחק".

אז ראיקוביץ' המשיך להתעופף ושלח עוד חצי מספרת למשקוף ורבע שעה לאחר מכן ההודעה מבית המשפט הגיעה גם הגיעה - השוער הסרבי יכול לשחק, ולאחר שעות דרמטיות ודיון בבית המשפט המחוזי בצהריים, נקבע שהוא גם יפתח בין הקורות הערב (שני) ב-20:55 מול הפועל באר שבע במשחק העונה. כמה דקות לאחר תחילת האימון, אחד מאנשי הקבוצה סיפר לעיתונאים על הכעס הרב שהיה במועדון בשל השבוע האחרון.

מי באמת דחף את אבוקסיס?

למעט התגובה הלקונית במיוחד של הסקוטי אמש לאחר הודעת בית המשפט, קולם של קברניטי המועדון לא נשמע מאז אירועי דוחא. "יש תחושה שכולם התגייסו נגדנו. מצאו את הפתח, שדרכו מנסים להרוג אותנו וכל האמצעים כשרים", אמר אותו אדם. הכעס מופנה כלפי כולם. כל מי שהיה מעורב באירועי דוחא ובמה שקרה אחריהם וגם באמצעי התקשורת.

כעס כלפי גורמים אחרים, וגם כלפי התקשורת, היה לא פעם עזר ותמריץ בו השתמש ג'ורדי קרויף אל מול שחקניו כדי לנסות ולהכניס בהם עוד קצת רוח ואש. השבוע הוא לא היה צריך בכלל לעשות זאת. אומרים שהשחקנים בטירוף מוחלט ושקבוצת הוואטסאפ שלהם עובדת שעות נוספות כאשר הקפטן ערן זהבי ושחקנים כמו דור מיכה וטל בן חיים עושים הכול כדי להטריף את החברים שלהם, כדי שמכר הדשא בבלומפילד תשוב האלופה פעם נוספת למקום הראשון. 

ומי שכמובן היה בעין הסערה בשבוע האחרון הזה הוא ראיקוביץ'. במכבי ת"א לא מאשימים אותו בדבר. את האש מפנים כלפי יוסי אבוקסיס, ואם יש מישהו שעוד קצת סופג ביקורת הוא מאמן הכושר חואן טוריחו, שלא מצליח לשלוט על היצרים שלו ולא בפעם הראשונה בשלוש העונות שלו בישראל. כזכור, ראיקוביץ' הגיע כדי להגן על טוריחו ובסוף נקלע לסערה שהתרחשה.

ראיקוביץ´ בלב הסערה (עמרי שטיין)
ראיקוביץ´ בלב הסערה (עמרי שטיין)
 

אבל במכבי ת"א נותנים גב מוחלט לסרבי ומעידים כי בימים האחרונים, חרף ההרחקה, גם הוא האמין שישחק. העבודה האדירה שביצע עורך הדין מורן מאירי גרמה לאנשי המועדון להישאר אופטימיים. ראיקוביץ' מצידו שידר עסקים כרגיל, מכבי ת"א נתנה את כל הביטחון לדניאל ליפשיץ, אך הסרבי המשיך להתכונן כרגיל כאילו הוא הולך לשחק חרף העובדה שנכון לאתמול בשעה 17:00 הוא עוד היה נחשב כמורחק. 

ראיקוביץ' היה בשגעון מוחלט בימים האחרונים, באופן חיובי. הוא היה מעודכן בכל כתבה ובכל אות שנכתבה עליו בין אם רצה ובין אם לא רצה, והמשיך לטעון כי אין שום סיבה שלא ישחק כדורגל במחזורים הקרובים. אבל המשחקים הבאים פחות "קריטיים" בממד הרצון שלו, הטירוף בו ראיקוביץ' נמצא הוא בעקבות המשחק נגד באר שבע.

גם באימון הקבוצה, אליו הגיעו למעלה מ-1,000 אוהדים ביום שבת האחרון, הוא זכה לתמיכה אדירה ולחיבוק אוהב מהאוהדים שעשו זאת גם דרך הרשתות החברתיות, בפניות אישיות אל מכשירו הסלולרי וגם כאשר נתקלו בו ברחוב. חלק מהאוהדים שעוד הצליחו להגניב עמו מילה או שתיים בימים האחרונים שמעו ממנו: "אל תדאגו, אני עוד אשחק".

דניאל ליפשיץ. ההזדמנות תגיע (רדאד ג´בארה)
דניאל ליפשיץ. ההזדמנות תגיע (רדאד ג´בארה)
 

במכבי ת"א האמינו לאורך כל הדרך בליפשיץ, ואמש פיטר בוס אף טען כי מדובר בשוער מצוין שנראה טוב מאוד במשחקי הגביע תחתיו וגם באימונים. "ליפשיץ עוד יזכה להטביע את החותם שלו על העונה הזאת", אמרו במכבי ת"א שם מבינים כי גם אם ראיקוביץ' ישחק, עונש ההרחקה בסופו של יום רק יידחה במשחק אחד או שניים. "אולי הוא יהיה חתום על גמר הגביע, אולי אם ננצח אז גם על אליפות, את הזדמנות חייו הוא עוד יקבל", אמרו, אבל היום זוהי ההזדמנות של הסרבי הצעיר.

"הטוב לגילו", שנתן לבאר שבע 1:2 בבלומפילד במשחק אשר סימן את המהפך בטבלה, הפגין מאז אותו משחק יכולת שיא. הוא הציל את הצהובים, הציג שיפור אדיר ביכולת שלו, ומשוער שכל אוהד במכבי ת"א היה שמח אם היה מורחק משלושה משחקים אי שם בחודש ספטמבר, כעת אף אחד לא רוצה לדמיין תסריט בו הוא לא משחק.

ראיקוביץ' יוכל הערב להחזיר על המשחק ההוא בסיבוב השני, אולי בדרך למהפך נוסף בטבלת ליגת העל, רגע לפני שהסטטיסטיקה הנוראית שסוחבות אחריהן משתתפות ליגת האלופות, תוכיח את עצמה מחדש.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */