משאבת דלק (אילוסטרציה) (צילום: חדשות 2)
הערכה: מחיר הדלק יזנק (ארכיון) | צילום: חדשות 2

חברות הדלק מעריכות כי בלילה שבין שבת לראשון, מחירי הדלק יזנקו בשיעור שבין 10-15 אגורות לליטר. העלייה המדוברת תצטרף לקפיצה נוספת במחיר שהתרחשה בחודש שעבר בגובה 30 אגורות, שתקוזז מהפחתה של 4 אגורות במס הבלו במהלך החודש הבא.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 עומד כיום על 5.84 שקלים לליטר, והוא צפוי לעלות ל- 5.94-5.99 שקלים לליטר. מחיר הבנזין מושפע באופן ישיר ממחיר הנפט, שמאז אמצע פברואר עלה ביותר מ-40%, זאת על רקע הצהרתן של סעודיה, רוסיה ונצואלה וקטאר כי הן שוקלות להשאיר את התפוקה על רמתה הנוכחית.

כמו כן, עליית מחירי הנפט ברחבי העולם תלויה בגורמים נוספים. הרפורמה בשכר במגזר הציבורי בכווית הובילה לשביתה מפתיעה של אלפי עובדים באתרי קידוח נפט, מה שגרם לצמצום בייצור. במקביל, בוונצואלה, שנחשבת לאחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם, נאלצת להתמודד עם תקלות חשמל שפוגעות בייצור, ובארצות הברית דווח על על ירידה בתפוקת החביות באסדות.

לצד השינויים בשוק הבינלאומי, מחיר הבנזין בישראל מושפע בעיקר מהמיסוי הכבד המוטל על מחירי הדלק, המסתכם ב-67%. הממשלה לא מסתפקת רק במס בלו קבוע, אלא משיתה מע"מ על המחיר כולל מס הבלו, כלומר מטילה מס כפול.