וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס שוחרר ממעצר בית: "הוא במצב נפשי לא טוב"

24.4.2016 / 17:40

נהג אגד החשוד בהריגה בעקבות התאונה במנהרות הכרמל הפקיד את רישיונו במשטרה ונחקר במשטרה פעם נוספת. באי כוחו מספרים שהוא קיבל בבכי את הבשורה על הנערה שמתה, והדגישו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "הוא מכחיש את הטענות על היסח הדעת"

עריכה: ניר חן

נהג האוטובוס החשוד בהריגת אור אלבז בת ה-17 בתאונה במנהרות הכרמל ביום חמישי האחרון, השתחרר היום (ראשון) אחר הצהריים ממעצר הבית בבית אחיו ושב לביתו. כמו כן, הוא נדרש להפקיד היום במשטרה את דרכונו ואת רישיון הנהיגה שלו, שנשלל. על פי באי כוחו, הוא נמצא במצב נפשי קשה וחש צער רב על שאירע. עם זאת, הוא ממשיך לדבוק בגרסתו, שלפיה הוא לא האשם בתאונה.

"הוא במצב לא טוב. כשהוא קיבל את הידיעה על כך שמתה הנוסעת הוא החל לבכות", סיפר אחד מפרקליטיו, עו"ד רון מייסטר, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "הוא במצב נפשי לא טוב, מלווה אותו פסיכולוגית". בנוגע לאחריות על התאונה הוסיף עו"ד מייסטר: "הנהג טוען לכשל רגעי של ההגה, את זה המשטרה תצטרך לבדוק. הנהג מכחיש את הטענות על היסח הדעת, זה גם לא עלה בחקירת המשטרה. הוא נחקר פעמיים ודבר לא נאמר לו בנושא".

עוד על התאונה במנהרות הכרמל:
תאונת האוטובוס: הנהג חשוד בהריגה; הותר לפרסום שם הנערה שנהרגה
מתה הנערה שנפצעה בתאונה בחיפה; הנהג: "הייתה תקלה באוטובוס"
48 פצועים בתאונה בחיפה: "הנהג נסע מהר וגבה כסף במהלך הנסיעה"

נהג מתאונת האוטובוס במנהרות הכרמל, מטה מחוז חוף, חיפה. אפריל 2016. שלומי גבאי
עבד באגד שלושה שבועות בלבד. הנהג הגיע למטה מחוז חוף להפקיד את רשיונו/שלומי גבאי

פרקליטו הנוסף, עו"ד ערן בר אור, ביקש להדגיש כי לנהג ניסיון של שנתיים בנהיגה באוטובוסים והוא עובד בחברת אגד זה שלושה שבועות בלבד. לדבריו, אין לו עבר של עבירות תנועה והוא החל לנהוג באוטובוסים של אגד רק לאחר שעבר הכשרה ונמצא כשיר. בנוגע לגורם לתאונה, הסביר עו"ד בר אור את גרסתו של הנהג, שלפיה הייתה תקלה באוטובוס. הוא התייחס לעובדה שביום התאונה הוא דיווח לסדרן על תקלה פעמיים.

"הוא דיווח על נורה שהבהבה והמנוע דמם. הוא ביקש עזרה, והנחו אותו להפעיל את המנוע בצורה עקיפה", הוא הסביר. "זה קרה לפחות פעמיים. אנחנו לא יודעים אם זה קשור להגה, אולי זו תקלת חשמל שאחראית על כל המחשב". לדבריו, הנהג טוען שהאוטובוס סטה לימין והוא לא הצליח להחזיר אותו למסלול. "הוא מתאר שהוא נאבק עם ההגה ולא הצליח".

לאחר ששוחרר ממעצר בית נחקר הנהג במשטרה פעם נוספת, במשך כשעה. לדברי בר אור, הוא נשאל שאלות שהחוקרים כבר שאלו אותו בעבר, וחזר על דבריו, לפיהם שש שעות לפני התאונה התקשר לסדרן ודיווח על תקלה בהיגוי. לטענתו, הוא הונחה לעשות פעולה מסוימת אך נורת האזהרה נדלקה שוב מאוחר יותר. הוא המשיך לדבוק בגרסתו כי נהג במהירות 60 קמ"ש. עוד ציין עורך הדין כי הנהג לא עומת עם הטענה כי דעתו הוסחה משום שגבה כסף בזמן הנסיעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. כיבוי והצלה חוף, אתר רשמי
האוטובוס לאחר התאונה ביום חמישי/אתר רשמי, כיבוי והצלה חוף

בניגוד לטענותיו של הנהג, נוסעות שהיו בנסיעה בקו 101 בעת התאונה טוענות כי מכשיר הרב קו לתיקוף כרטיסי נסיעה היה מקולקל וכי ייתכן שעיסוקו של הנהג בגביית תשלום מהנוסעים הסיח את דעתו. זאת חרף העובדה שעל פי נוהלי חברת אגד, כשיש תקלה מסוג זה על הנהג לאפשר לנוסעים לנסוע ללא תשלום. "באגד דוחים את הטענה לכשל טכני וטוענים כי מדובר באוטובוס חדיש, תקין לחלוטין ובטוחים כי חקירת המשטרה תשלול כל טענה מסוג זה. נוסף על כך, במקרה של תקלה במכשיר תיקוף הרב קו, הנחיות הקבע באגד הן לאפשר קליטת נוסעים ללא תשלום", נמסר בתגובת החברה. "כפי שעולה מהחקירה עד כה, נראה שהגורם לתאונה הוא התנהגות הנהג ונהיגה בלתי-זהירה שאינה מתאימה לתנאי הדרך".

אחת הנערות שהייתה באוטובוס ציינה את ההמולה באוטובוס, שהיה מלא בנוסעים. "רבים עלו עם תיקים, עם שקי שינה ומישהו אפילו עלה עם שולחן זכוכית", היא סיפרה. לדבריה, מאז התאונה היא סובלת מכאבים בשל החבטות שספגה, אבל בעיקר ממצוקה נפשית: "המראות הקשים והצעקות באוטובוס לא עוזבים אותי. אני לא מצליחה להירדם בלילה".

16 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים

16 מהנפגעים בתאונה עדיין מאושפזים בבתי החולים. בבית החולים רמב"ם מאושפזים שבעה בני אדם, ובהם שלוש נשים במצב קשה, פצוע בינוני, פצוע קל עד בינוני ושני בני נוער במצב קל. בבית החולים בני ציון נותרה פצועה אחת, והיא ככל הנראה תשוחרר היום. בבית החולים כרמל נותרו שמונה פצועים מהתאונה – שתי נשים במצב קשה, המאושפזות במחלקה לטיפול נמרץ, ושישה נוספים המאושפזים במצב קל עד בינוני במחלקות השונות. בסוף השבוע שוחררו 12 נפגעים כדי לחגוג את החג בביתם.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully