שתף קטע נבחר

בלי אישור: דוכן פלאפל וקרונות רכבת בחוף ניצנים

בחברה להגנת הטבע אומרים כי מדובר בעבודות בהיקף ניכר, במסגרת תוכנית שטרם אושרה. במועצה האזורית חוף אשקלון טוענים שהתוכנית אושרה ואומרים כי העבודות בוצעו לקראת עונת הרחצה, אלא שבמשרד האוצר אומרים כי אין אישור לעבודות

המועצה האזורית חוף אשקלון החלה בבניית מבנים ללא אישור בהיקף נרחב בחוף ניצנים, שליד אשקלון. בחברה להגנת הטבע טוענים כי מדובר בפגיעה בחוף הים ודורשים לעצור את הבנייה. מנגד, במועצה האזורית אומרים בתגובה: צריך להכין תשתיות למתרחצים לקראת פתיחת עונת הרחצה בחודש הבא.

 

 (צילום: החברה להגנת הטבע) (צילום: החברה להגנת הטבע)
(צילום: החברה להגנת הטבע)

 

לקראת פתיחת עונת הרחצה המועצה האזורית חוק אשקלון החלה בבנייה נרחבת בחוף. לטענת המועצה, יש להתחיל בהכנת התשתיות לקליטת המתרחצים לקראת פתיחת עונת הרחצה. אלא שלא ברור כיצד דוכני פלאפל, נקניקיות ושתייה - מתחם אירועים שלם עליו המתרחצים ישלמו - עונים על ההגדרה "תשתיות". לשאלה מה בדבר הנחת בטון במקום, טענו במועצה: "זה שביל גישה לנכים".

 

רכז דרום בחברה להגנת הטבע, שי טחנאי, שגילה את מתחם הבילויים שהקימה המועצה על חוף הים, פנה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה דוד לפלר בדרישה לעצור את עבודות הבנייה. במכתב ציין טחנאי כי מדובר בעבודות בהיקף ניכר, במסגרת תוכנית שטרם אושרה, הכוללת הנחת קרונות רכבת, יציקת משטחי בטון ועוד. "חוף ניצנים הוא אחד החופים היפים והייחודיים ביותר בישראל המשמש את הציבור הרחב באופן אינטנסיבי למטרות בילוי ונופש. בימים אלו, שבהם ההגנה על חופי ישראל לטובת הציבור משתנה ללא היתר, ישנו צורך להקפיד הקפדה יתרה על אכיפת עבירות הבנייה בחופים, ובוודאי בחופים ציבוריים חשובים כמו ניצנים, בימים שלפני חופשת הפסח".

 (צילום: החברה להגנת הטבע) (צילום: החברה להגנת הטבע)
(צילום: החברה להגנת הטבע)

 

במועצה האזורית חוף אשקלון זעמו על הפניה של החברה להגנת הטבע, כמה ימים לפני פתיחת עונת הרחצה. במועצה אמרו: "נציג החברה להגנת הטבע מתעלם מהעובדה שהוא היה שותף לכל הליך התכנון שנמשך שמונה שנים רצופות ומהעובדה שהתוכנית אושרה הן במועצה הארצית והן בוועדה המיוחדת לענייני חופים. החוף הוא מרחב נופי מהמיוחדים בארץ, המשמש את הציבור הרחב באופן אינטנסיבי למטרות בילוי ונופש ובדיוק לשם כך יש צורך בהכנת תשתיות לקבל את המוני המתרחצים בחופי הים. מתקני החוף שהוצבו הינם מתקנים יבילים שבסוף העונה יוסרו ובמקומם ייבנו מבנה הקבע. בהיות החוף מסדרון אקולוגי חשוב, הרי שאין שום בנייה במקום. מכתב שמתעלם מהעובדות ונשלח ארבעה ימים לפני פתיחת עונת הרחצה - הוא מצג שווא".

 

למרות טענות המועצה, ביחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה דווקא לא מסכימים עם עמדת חוף אשקלון, וציינו כי מדובר בבנייה לא חוקית. ממשרד האוצר נמסר: "היחידה

 הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה איתרה פעילות בנייה לא חוקית בהיקף נרחב בחוף ניצנים ופועלת מול הוועדה המקומית והוועדה המחוזית להפסקת הבנייה".

 

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "חוף ניצנים הוא אחד החופים היפים והייחודיים בישראל, המשמש את הציבור הרחב באופן אינטנסיבי, למטרות בילוי ונופש, כמו גם בעל רגישות סביבתית גבוהה. נראה כי היזם מקדם תכנית שתאפשר לו להקים במקום מסחר ואירועים, על מנת לנצל את חופשת הפסח ותחילת הקיץ, לגריפת תועלת כלכלית מהמתקנים שהציב בשטח, וכל זאת ללא אישורים ותוך צפצוף על שלטון החוק והציבור הישראלי. בימים אלו, בשהם ההגנה על חופי ישראל משתנה לרעה, ישנו צורך להקפיד הקפדה יתרה על אכיפת חוקי הבנייה בחופים, ובוודאי שבחופים ציבוריים חשובים, כמו חוף ניצנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: החברה להגנת הטבע
המבנים בחוף ניצנים
צילום: החברה להגנת הטבע
מומלצים