שתף קטע נבחר

חמק מתשלום מע"מ 5 שנים ונקנס ב-12 מיליון

במהלך ביקורת מע"מ באיזור בית שמש עלה החשד כי אוסקר רובינפלד, איש עסקים שוויצרי, רכש אופציות לרכישת זכויות מקרקעין ומכר אותן לצד ג'. בנוסף, רשות המסים מצאה כי רובינפלד לא דיווח למע"מ במשך 5 שנים והעלים כ-12 מיליון שקל

צווי עיקול על נכסים בשווי כ-12 מיליון שקל הוטלו לבקשת רשות המסים על אוסקר רובינפלד, איש עסקים חרדי ומארגן קבוצות רכישה משוויץ. זאת בשל אי דיווח על מכירת אופציות לרכישת מקרקעין בבית שמש.

 

בעקבות חוב מע"מ על מכירת האופציות של רובינפלד לרכישת מקרקעין בבית שמש לשתי קבוצות רכישה, רשות המסים ביקשה את הטלת צווי העיקול. מאחר שרובינפלד תושב חוץ, קיים חשש שלא תהיה אפשרות לגבות ממנו את החוב כשיהפוך לחלוט. לכן הוטל העיקול במעמד צד אחד תיכף עם הוצאת דרישת השומה ממשרד מע"מ ירושלים.

 

במהלך ביקורת מחלקת ביקורת חשבונות במשרד מע"מ ירושלים על פעילות בענף הנדל"ן באזור, עלה שבינואר 2010 רכש רובינפלד אופציה לרכישת זכויות בעלות במקרקעין בבית שמש מהאחים גולובנציץ, ובאוקטובר 2011 מכר אותן לגורמים שלישיים.

 

סכום מסחר האופציות שלו הושבח כתוצאה מכך לכ-81 מיליון שקל. לטענת רשות המסים, רובינפלד לא דיווח למע"מ על עסקה זו או על העברת זכויות האופציה לילדיו בחלק מהמגרשים, בשווי כ-4 מיליון שקל נוספים ללא תמורה.

 

על פי החשד, רובינפלד לא דיווח למע"מ במשך כ-5 שנים על מכירת הזכויות, וחמק מתשלום מע"מ בסך כ-11.7 מיליון שקל. קיים חשש רציני שהליכי ערעור השומה יארכו זמן רב ושבבוא היום לא יוותרו לו נכסים בארץ מהם ניתן לגבות את החוב. זאת בשל ריבוי הדרכונים שברשותו, היותו תושב חוץ ומיעוט ביקוריו בישראל.

 

על כן נעתרה שופטת בית משפט השלום בירושלים דורית פיינשטיין לבקשת רשות המסים להטלת עיקולים על כספים שמגיעים לרובינפלד מצדדים שלישיים ועל נכסי הנדל"I שבבעלותו.

 

כפי שפורסם בעבר, לפי הסכם האופציה גיבוש קבוצת הרוכשים היה אמור להיות מטופל על ידי רו"ח משה ליאון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים