שתף קטע נבחר

"מחירי הדיור בבת ים ות"א צריכים להתיישר"

רצועת החוף של בת ים נמצאת בעיצומה של בנייה מסיבית, במסגרת הקמת שכונת פארק הים החדשה. רגע לפני הגשת היתר בנייה לאחד המגדלים החדשים בשכונה, יצאנו לראות איך נראית שכנתה של העיר ללא הפסקה מכיוון הים, ובדקנו אם היא יכולה להדביק את הפערים. צפו בכתבה

4,000 דירות חדשות במגדלים רבי קומות, יותר מ-2,000 חדרי מלון ו-3 מיליון מ"ר של מסחר ותעסוקה. זאת ההבטחה הגדולה של עיריית בת ים לשכונת הענק החדשה, רובע פארק הים, אשר צפויה להיבנות בשנים הקרובות במרחק של כ-500 מטרים מרצועת החוף של העיר. יצאנו לבדוק את המתחם החדש - מכיוון הים. צפו בכתבה:

 

 

אותה רצועת חוף בת ימית נמצאת בעיצומו של תהליך מיתוג מחדש, במטרה להתחרות עם האחות הגדולה תל-אביב; אבל להציע, לפחות בשלב הזה, מחירי דירות שביחס לשכנה המבוקשת עוד נמצאים ברף הסביר עבור מי שיכול להרשות לעצמו לגור ליד הים.

 

לדברי שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי, "מחירי הדירות בבת ים ומחירי הדירות בתל-אביב צריכים באיזשהו שלב להתיישר. כשהשוק יבין את חשיבות העיר בת ים ואת הקרבה לתל-אביב, הוא יתמחר זאת כראוי והמחירים בבת ים יעלו - ומאידך מחירי הדירות בתל-אביב יירדו ויתקרבו לבת ים".

 

רגע לפני שהמחירים בבת ים עשויים להדביק את הפערים עם העיר ללא הפסקה, ולקראת הגשת היתר בנייה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר עבור אחד המגדלים המתוכננים בשכונה החדשה, בדקנו איך היא נראית מכיוון הים. לדברי עו"ד ארז פודמסקי שקד, מנכ"ל העירייה, "לבת ים יש ייחודיות מול תל-אביב, בעיקר בזכות האווירה הביתית והאוכלוסייה המגוונת".

טיילת בת ים. "רואים את האור בקצה המנהרה" (צילום: דודו אזלאי) (צילום: דודו אזלאי)
טיילת בת ים. "רואים את האור בקצה המנהרה"(צילום: דודו אזלאי)
 

היתר הבנייה שמוגש בימים אלה לוועדה המקומית הוא עבור פרויקט EDEN TOWER שייבנה ברובע פארק הים ויכלול מגדל בן 45 קומות עם 177 דירות. המגדל ימוקם בסמוך לפארק עירוני בשטח של כ-100 דונם, ששתרע בין הדירות שייבנו בשכונה לבין החוף. לדברי רו"ח עדי דנה, מנכ"ל חברת אלדר השקעות המשווקת את הפרויקט במתכונת של קבוצת רכישה, דירות 3 חדרים יעלו החל מ-1.439 מיליון שקל; דירות 4 חדרים יעלו החל מ-1.8 מיליון שקל ודירות 5 חדרים בקומות גבוהות יעלו החל מ-2.4 מיליון שקל.

 

נזכיר כי אלדר השקעות מקבוצת אלדר חתמה באחרונה, כפי שנודע ל-ynet, על אופציה לרכישת חלקים בקרקע בשטח של כ-4 דונם משלומות חברה לבניין והשקעות בע"מ, בבעלות איש העסקים עזרא חממי. חממי התייחס לעיכובים בוועדות התכנון. "אנחנו יודעים שהבירוקרטיה בישראל רק תוקעת דברים", ציין.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודו אזלאי
רצועת החוף בבת ים. "ייחודיות מול ת"א"
צילום: דודו אזלאי
הדמיה: דב קורן אדריכלים
הדמיית מגדלי עדן טוואר. הוגשה בקשה להיתר בנייה
הדמיה: דב קורן אדריכלים
מומלצים