וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המחבל מי-ם: "עדיין לא הצלחנו לזהות את הפצוע הקשה"

19.4.2016 / 14:39

בכיר בביה"ח שערי צדק מסר כי מצב הצעיר שנפצע קשה בפיגוע באוטובוס לא יציב והוא בסכנת חיים. זהותו לא ידועה, ומוקדם יותר המשטרה מסרה כי היא בודקת את ה-DNA שלו כדי לקבוע אם מדובר במחבל

צילום: דוברות ביה"ח שערי צדק, דוברות מד"א; עריכה: שניר דבוש

במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק עדיין מאושפז היום (שלישי) גבר כבן 30 שנפצע באורח קשה בפיגוע באוטובוס בירושלים אתמול. הוא סובל מפגיעה קשה בגפיים ומכוויות, מצבו לא יציב והוא נמצא בסכנת חיים. האיש לא נשא עליו שום אמצעי זיהוי, ועל פי מנהל יחידת הטראומה בבית החולים, ד"ר עופר מרין, הצוות הרפואי טרם הצליח לזהות אותו.

התעלומה סביב זהות הפצוע מעסיקה גם את שב"כ ואת המשטרה. המשטרה פועלת בניסיון להכריע אם אותו מדובר למעשה במחבל שהפעיל את המטען ופוצץ את האוטובוס, או שמא נוסע תמים שהמטען הונח בסמוך אליו. בניסיון לזהות את האיש, חוקרי המשטרה מסתמכים בין היתר על בדיקות פורנזיות הכוללות דגימות DNA מהפצוע.

הבוקר, לאחר שפרטים בנוגע לחקירה החלו להתפרסם, מיהרו שב"כ והמשטרה להוציא צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה, וכן על כל פרט העלול לזהות את המחבל. את הצו הוציא נשיא בית משפט השלום בירושלים אביטל חן לבקשת היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ותוקפו 30 יום.

עוד על הפיגוע בירושלים:
"היא צעקה - אמא כואב לי": אם שנפצעה עם בתה בפיגוע משחזרת
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
לא מצליחים לזהות את הפצוע. זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

הפיגוע התרחש אתמול בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשפיצוץ אירע באוטובוס ברחוב משה ברעם הסמוך לצומת פת שבירושלים. כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. אריק אבולוף, שהגיע ראשון לזירה מצוותי הכיבוי, כי במקום הייתה בערה גדולה. "זיהינו את האוטובוס בוער, הייתה קרינת חום עצומה. מיד זיהינו רכב פרטי סמוך שעמד במקביל לאוטובוס וגם הוא בוער, ואוטובוס נוסף שגם הוא התלקח ונגרם לו נזק כבד מאוד בחלק הקדמי", סיפר. "בסיום שלב פינוי הפצועים ביצענו פעולות כיבוי מאוד מהירות".

נוסף על הפצוע קשה שזהותו אינה ידועה, חמישה פצועים נוספים עדיין מאושפזים בבית החולים שערי צדק. שני בני אדם שנפגעו באורח בינוני עברו ניתוח מוצלח, ומצב של שלושה פצועים קל, שסבלו מכוויות, טוב, והם נמצאים בשלבי שחרור מבית החולים. בבית החולים הדסה עין כרם נערה בת 16 מאושפזת במצב בינוני עד קשה, מונשמת ומורדמת. כמו כן, מאושפזים שם שלושה פצועים באורח בינוני ושניים קל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הייתה סופה של אש חמה, להבות"

אור בונדי, בן 26, נפצע באורח בינוני בפיגוע, והיום הוא הועבר מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקה הפלסטית בבית החולים הדסה עין כרם. בשיחה עם וואלה! NEWS הוא סיפר על רגעי הפיגוע. "נסעתי באוטובוס בחזרה הביתה, התעסקתי בטלפון, והטלפון פתאום נעלם לי מהידיים. הייתה סופה של אש חמה, להבות", שחזר בונדי. "עד שהבנתי מה קורה, רצתי וראיתי שהרגל שלי נפגעה, היו לי פגיעות בידיים".

הוא סיפר כי ברגעים שלאחר הפיצוץ הנוסעים דחפו זה את זה בניסיון לצאת מהאוטובוס הבוער. "ישר יצאתי דרך הדלת האחורית, האוטובוס עלה בלהבות", סיפר. "נשכבתי על המדרכה כולי פצוע, פתאום עצרו כמה אנשים עם הרכבים לעזור. ביקשתי מהם טלפון לאימא שלי, התקשרתי ואמרתי שהייתי בפיגוע. התקשרתי גם לאשתי". לדבריו, הוא לא הבין בהתחלה שמדובר בפיגוע. "אמרתי לעצמי 'למה זה קרה לי"', אבל אין מה לעשות. ניצלתי בנס, התעליתי על עצמי ויצאתי מהשריפה. הכול קרה בשניות".

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
חמאס: "הפיגוע - תגובה טבעית לפשעי ישראל"/נועם מושקוביץ

קרוב ליממה אחרי הפיגוע, שום ארגון פלסטיני עדיין לא קיבל עליו אחריות, אולם בארגונים השונים בירכו על המעשה. חמאס פרסם הודעה בטוויטר של הארגון, ובה נאמר כי מדובר ב"תגובה טבעית לפשעי ישראל, בפרט להוצאות להורג שהיא מבצעת בשטח, ולפגיעה במסגד אל-אקצא". הזרוע הצבאית של תנועת פתח, גדודי חללי אל-אקצא, פרסמה הודעה ובה נכתב: "מבצעי הפעולה נענו לקריאותינו לבצע פיגועי התאבדות כדרך היחידה להגיב על פשעיו של הכיבוש הישראלי".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע. בהודעה מטעמו נמסר כי מדובר ב"מסר לכך שהאינתיפאדה נמשכת". עוד נכתב בהודעת הג'יהאד: "מודבר בהתפתחות משמעותית, שחשפה את השאננות של מערכת הביטחון הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully