Skip to content

"ספר הג'ונגל": אפקטים מופלאים ומדובבים נהדרים

כוכב "ספר הג'ונגל", ניל סת'י, מגלם את הילד ההודי היתום – מוגלי, שגודל על ידי זאבים ועתה שוקל להצטרף לבני מינו • בסרט גם מככבים המדובבים: בן קינגסלי, אידריס אלבה, לופיטה ניונגו וביל מאריי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ספר הג'ונגל", ההפקה החדשה של דיסני בתלת ממד, ובבימויו של של ג'ון פאברו ("שף", "איירון מן"), הוא עיבוד שני של האולפן לעלילה זו, כשהראשון משנת 1967 היה סרט מונפש ומוזיקלי – וקהל היעד היה צעירים בנפשם.

"ספר הג'ונגל" – קהל הצופים נכנס בכל חושיו לעובי הג'ונגל

מאז, הטכנולוגיה עברה כברת דרך ארוכה מאוד, ואכן האפקטים הממוחשבים יוצאי דופן בסרט זה. הג'ונגל ופסיפס החיות נראים אמיתיים  ואימתניים לכל דבר – כאילו צולם בשטח ולא באולפן סגור, ובהשתתפותן של חיות הלכה למעשה. הסיפורים של רודיארד קיפלינג, אשר שרדו באינספור סרטים לאורך השנים, עדיין מביאים  את הקסם לילדים, אולם בזכות דמיון רב, ולעיתים קודר ומפתיע – גרסה זו של "ספר הג'ונגל" פונה דווקא לקהל המבוגר.

סאגה זו עוקבת אחר הילד ההודי היתום, מוגלי (ניל סת'י), אשר גודל על ידי זאבים, ועתה עושה את דרכו בג'ונגל במטרה להצטרף לבני מינו.

במהלך דרכו הוא פוגש בערב רב של דמויות המדובבות להפליא, כולל הפנתר השחור – באגירה (בן קינגסלי), אשר גם מספר את הסרט; הנמר הנבזי – שירחן (אידריס אלבה); הנחש המפתה – קא (סקרלט ג'והנסון); הדוב שוחר הדבש – באלו (ביל מאריי); וכן המלך לואי (כריסטופר ווקן) – אורנגאוטן ענק העושה  מחווה נהדרת למרלון ברנדו בסרט "אפוקליפסה עכשיו".

XXXXX

למרבה המזל, המתיקות הדיסנאית הטיפוסית כמעט שאינה קיימת ביחס לסרט המונפש המקורי, והתסריט של ג'סטין מרקס נאמן יותר למקור הספרותי ועל כן מעובד דווקא לקהל המבוגר ופחות לילדים. כדאי גם להישאר לכתוביות בסוף הסרט אשר מאוד משעשעות. בסופו של דבר, ההרפתקה בג'ונגל מביאה את מוגלי ואת הצופים לחוויה יפה, מקסימה ובעיקר מבדרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן