לקוחות לשעבר של חברת התקשורת HOT מתלוננים כי נציגי החברה מתקשרים אליהם מדי כמה שבועות, עם הצעות שונות להצטרפות לחברה. מתלונות עולה כי למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד הלקוחות להסיר את שמם ממאגר הלקוחות ולהפסיק להתקשר אליהם, הנציגים ממשיכים לנסות לשכנע בתכיפות גבוהה.

לקוח שעזב את HOT לפני יותר משנתיים הקליט שיחת שירות כזאת, שבה ניתן לשמוע בבירור את הנציגה מספרת כי מדובר בשיטה קבועה של החברה. כאשר הסביר הלקוח לנציגה כי הפניות החוזרות מציקות לו ואמר כי מתקשרים אליו כל כמה חודשים, בדקה הנציגה ומצאה כי אכן פנו אליו מ-HOT חודשיים קודם לכן. על כך הוסיפה: "תגיד תודה שזה היה לפני חודשיים. יש כאלה שמתקשרים אליהם כל שבוע".

עוד ב-mako כסף:

לדברי הלקוח, אף שביקש בפירוש מהנציגה שתסיר אותו ממאגר הלקוחות, ניסיונו מראה כי אין בכך תועלת: "בכל פעם אני מקבל שיחה ומבקש - בצורה הכי מאופקת שאני יכול - שיפסיקו להתקשר. בכל פעם הם מבטיחים שזה לא יקרה - ומתקשרים שוב".

רונן רגב כביר, מנכ"ל אמון הציבור, אומר כי מדובר בשיטה מוכרת, שאסורה לפי חוק הגנת הצרכן וחושפת את HOT לעיצומים כספיים. לדבריו, "כיום אסור לפי חוק הגנת הצרכן לפנות בפניות חוזרות ונשנות לצרכן כאשר הוא מבקש שיפסיקו לפנות אליו. זה חלק מסעיף 3 לחוק, שהוא סעיף איסור השפעה בלתי הוגנת, וזו אחת הפרקטיקות שמוגדרת כהשפעה בלתי הוגנת".

לדברי רגב כביר, גם אם חברות התקשורת מפריטות חלק משירותי המכירות שלהן למשווקים חיצוניים (ששיטות המכירה שלהם לא נמצאות בשליטתן), הדבר לא מפחית מאחריותן: "זה אתגר מרכזי שחברות תקשורת חייבות להתמודד אתו. כשמישהו פונה אלי, זה לא משנה אם הוא עובד של HOT או קבלן משנה. מבחינתי אני מדבר עם HOT, והיא 
חייבת לקיים בקרה הרבה יותר הדוקה על הפניות השיווקיות מטעמה. זה הבסיס של ניהול חברה בכלל, ובפרט של חברת שירות מהגדולות והמרכזיות בישראל. זו שיטת שיווק שלא מייצרת לקוחות, אלא אנטגוניזם".

מ-HOT נמסר בתגובה: "החברה רואה בחומרה רבה מקרים אלה, והם אינם על פי מדיניותה".

יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
מה יעשה המיסוי של גוגל ופייסבוק לפרסום המקומי?
התאחדות החקלאים מגבשת חלופה לרפורמה בענף הביצים