שתף קטע נבחר

ירידות שערים בסגירת המסחר בבורסה

מדדי ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.3%, ת"א בנקים עלה ב-1.2% - לאומי טיפס ב-1.8%. רשות ההגבלים לא אישרה רכישת גולן טלקום. טאואר סגרה את ת"א 100 עם ירידה של 4.8%. המחזור: 980 מיליון שקל בלבד

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל הערב (ג') בירידות שערים. מדדי ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.3%, מחזור המסחר הסתכם שוב ברמה נמוכה מאד של 980 מיליון שקל בלבד.

  

מניות מובילות

מדד ת"א בנקים התחזק ב-1.2% - דיסקונט הוביל את הבנקים ואת מדד ת"א 25 עם עלייה של 2.7%. עוד בלטו במדד המוביל מניית שטראוס שעלתה ב-2.3%, מליסרון, לאומי וישראמקו שעלו שלושתן ב-1.8%. בצד השלילי, אופקו נעלה את היום בתחתית המדד, עם ירידה של 3.4%, טבע ירדה ב-2.2%.

 

מנקיינד הובילה את מדד ת"א 75 עם קפיצה של 10.2%, טאואר סגרה את המדד (ואת ת"א 100) עם ירידה של 4.8%. סלקום ירדה ב-2.5% על רקע החלטת רשות ההגבלים שלא לאשר את רכישת גולן טלקום, פרטנר ירדה ב-1.7%.

 

חברת שפע ימים העוסקת בחיפוש אבני חן, קיבלה מהמפקח על המכרות במנהל אוצרות הטבע שבמשרד האנרגיה והמים היתר חקירה בלעדי לאיתורם של מרבצי יהלומים, זהב ואבני חן באזור נחל קישון. ההיתר ניתן לחברה אחרי שזו עמדה ביעדי תוכנית העבודה כפי שנקבעו בהיתר הקודם ולאור המסקנות המקצועיות שעלו מהממצאים ותוצאות פעילות האקספלורציה שפורטו במסגרת הדו"ח הגיאולוגי המסכם שהגישה החברה למפקח על המכרות.

 

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה הבוקר רשמית על התנגדותה למיזוג בין חברות סלקום וגולן. בהודעת הרשות נאמר כי הסיבות העיקריות להתנגדות הן "עלמות שחקן שמגביר את התחרות, סכנה שהשוק יחזור למצבו טרום-הרפורמה וקיומן של חלופות למיזוג שאינן פוגעות בתחרות".

 

ישרוטל הגיעה להסכם סופי לרכישת מלון מצפה הימים בראש פינה תמורת 103 מיליון שקל (פלוס מע"מ). 4.5 מיליון שקל שולמו במועד החתימה וייתרת הסכום תשולם במועדים שונים על פי אבני דרך שנקבעו בהסכם.

 

הפניקס רכשה 50% מחטיבת קרקע בשטח של כ-16.5 דונם המיועדת להקמת מרכז מסחרי בקרית היהלום שבנתניה - תמורת 40 מיליון שקל. הפניקס תהיה שותפה להקמת מרכז מסחרי מול מכללת נתניה, בהשקעה של -70 מיליון שקל.

 

מבטח שמיר מנהלת מגעים לרכישת אחזקתיו של קיבוץ שדות ים באבן קיסר (33%) כך דיווח הבוקר "כלכליסט". החברה מנהלת מגעים למכירה מול שורה של גורמים, ובהם קרן אייפקס - שהיתה שותפתה של מבטח שמיר בתנובה לפני מכירת לברייט פוד הסינית.

 

עובדי הוט מובייל מחריפים את העיצומים על רקע המבוי הסתום, לטענתם, במו"מ להסכם קיבוצי בחברה בת של הוט. העובדים הודיעו על השבת חטיבת המכירות בהוט מובייל. "במסגרת צעדים אלו לא יינתן מענה ללקוחות עסקיים ואסטרטגיים ויופסק חיבור המנויים החדשים ואיקטוב פעיל של לקוחות", כתבו העובדים.

 

בית המשפט הורה אתמול לבטל את קמפיין שוקה של איי.די.איי ביטוח מקבוצת ביטוח ישיר. בעוד הסוכנים שמחים על ביטול הקמפיין אחרי מאבק משפטי ממושך, בחברה מתכננים להיאבק ולערער על ההחלטה.

 

הדסית דיווחה על כך שהחברה בת כאהר מדיקל קיבלה מימון מדינה של 2.5 מיליון שקל לשנה הקרובה לפיתוח מוצריה.


פורסם לראשונה 12/04/2016 10:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
הבורסה בתל אביב
צילום: Gettyimages
מומלצים