|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?

"מטעה, מגחיך ומבזה"

ביהמ"ש פסל את קמפיין "שוקה"

קובע: הקמפיין של חברת ביטוח ישיר מהווה לשון הרע על סוכני הביטוח, נועד במפורש לחסל אותם, מוסר מידע לא נכון ומטעה את הציבור לגבי ביטוח ישיר עצמה
11/04/2016  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   תגובות
מסר שלילי חמור

ההומור מחמיר את הפגיעה
"צביעת הפרסומת בצבעים הומוריסטיים לא רק שאינה מקטינה לטעמי את עוצמת הפגיעה אלא מחמירה אותה שכן התשדירים, שכולם עשויים אגב באופן מקצועי ומצחיק (סובייקטיבית), מגחיכים את סוכני הביטוח וגורמים להשפלתם כמי שהינם בעלי מקצוע הולך ונעלם וראוי להם שייעלמו כליל מהעולם, בהיותם בבחינת סרח עודף בענף הביטוח שקיומם לא נועד לשרת איש אלא את עצמם בלבד"

מטעים את הלקוחות
"הצגת היתרון היחסי הלגיטימי בין שני עוסקים מתחרים, הופכת להצגה מטעה מקום בו המידע המועבר אינו זה אותו סבור הלקוח כי הינו מקבל בפועל... מכאן, שמקום בו לא מופחתת בפועל עמלת הסוכן מהפרמיה ואף מתן חודש מתנה אינם מביאים לשוני מהותי בשיעור הפרמיה המשתלמת בין חברות הביטוח המסורתיות לזו של החברה, כי אז יש במידע זה כדי להטעות את הלקוחות"

להקטין ולמזער את הסוכן
"הסוכן לעיתים קרובות כלל אינו במשרד, כוח האדם המסייע לו -המזכירה - אינו מתקדם, להפך הינו מצוי עשרות שנים לאחור הן בלבוש, הן בשימוש באמצעים מודרניים במשרד, הן בהתנהלותה למול הלקוחות, מה גם שהינה מאותגרת טכנולוגית וכך גם המשרד עצמו. גם הלקוחות מגיעים למשרדו על-מנת לעזוב לטובת החברה חדשים לבקרים. נתונים אלה אינם מדויקים, לשון המעטה, והוצגו בפרסומות באופן הומוריסטי על-מנת להקטין ולמזער את סוכן הביטוח תוך הפיכתו ללא רלוונטי"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אליהו בכר, הורה (יום ב', 11.4.16) לחברת ביטוח ישיר להפסיק את קמפיין "שוקה" בכיכובה של שני כהן.

עוד קבע בכר: "ניתן צו מניעה האוסר על החברה להפיק, ו/או לפרסם פרסומות ו/או לצאת בקמפיין בו מוצגים סוכני הביטוח כנהנתנים, מיושנים ומאותגרים טכנולוגית. כמו-כן, ניתן צו האוסר על הנתבעים להמשיך ולפרסם קיומו של קשר כביכול בין תשלום פרמיה לחברת ביטוח הכוללת מימון סוכן הביטוח, למחיר המוצע על-ידי החברה, בין אם המחיר כולל הנחה ובין אם לאו".

בכך קיבל בכר את עיקר תביעת לשכת סוכני הביטוח ושמונה סוכנים נגד הקמפיין המתנהל מזה עשור. בכר דחה את התביעה לתשלום פיצוי של 2.5 מיליון שקל על הקמפיין ועוד פיצוי של 67,000 שקל על כל אחד מן הפרסומים במסגרתו.


"הכל מותר - הסרנו את הכפפות"


לדברי בכר, "הצגת סוכן הביטוח בדרך בה הינה מוצגת בסרטוני הפרסומת, על-אף היותה הומוריסטית, נכנסת להגדרת 'לשון הרע' בחוק איסור לשון הרע והיא מופנית בנסיבות אל כלל סוכני הביטוח. הנתבעים בחרו לנהל קמפיין שנועד לקעקע את עצם עיסוקם של הנתבעים כסוכני ביטוח תוך הצגתם באור גרוטסקי וארכאי שאינו מחמיא, לשון המעטה.

"צביעת הפרסומת בצבעים הומוריסטיים לא רק שאינה מקטינה לטעמי את עוצמת הפגיעה אלא מחמירה אותה שכן התשדירים, שכולם עשויים אגב באופן מקצועי ומצחיק (סובייקטיבית), מגחיכים את סוכני הביטוח וגורמים להשפלתם כמי שהינם בעלי מקצוע הולך ונעלם וראוי להם שייעלמו כליל מהעולם, בהיותם בבחינת סרח עודף בענף הביטוח שקיומם לא נועד לשרת איש אלא את עצמם בלבד".

בכר מוסיף: "העברת מסר שלילי באופן כה בוטה במסגרת שאינה מחייבת עניינית את העברתו, כחלק מהיבט ה'עניין לציבור', מוסיפה לטעמי על החומרה בפרסום לשון הרע, בהיותו מבקש לקדם את האינטרס האישי של המפרסם, להבדיל מהצבעה על התנהלות בלתי ראויה של סוכני הביטוח שמצדיקה זאת". הוא גם קובע, כי הקמפיין מיועד לחסל את ענף סוכני הביטוח, וכי הוא מבוצע בשיטת "הכל מותר - הסרנו את הכפפות".


לא זול יותר בלי הסוכן


בהמשך קובע בכר, כי הקמפיין כולל מידע כוזב: "העובדה ולפיה ניתן להשיג את אותה תוצאה - פוליסת ביטוח רכב או דירה - באמצעות חברת ביטוח ישירה, אין משמעה שסוכן הביטוח אינו מקצוע נדרש יותר. לסוכן הביטוח, כמי שמבין בוודאי את 'שפת הביטוח' בדרך כלל טוב יותר מהציבור הרחב, חשיבות רבה במערכת היחסים שבין המבוטח לחברת הביטוח... מעבר לכך, סוכני הביטוח אינם מאותגרים טכנולוגית כפי הנטען כלפיהם. בהחלט ייתכן, כי הם לא בקדמת הטכנולוגיה, אך מכאן ועד להציגם כאנשי המערות או כמוצג ארכיאולוגי - המרחק רב".

אמנם לא ניתן לתבוע בעילת לשון הרע משום שמדובר בקבוצה של אנשים, מוסיף בכר, אך "העובדה שעסקינן בקבוצה הומוגנית של בעלי מקצוע, יש בה לטעמי בהיבט זה של תחרות לא הוגנת, להבדיל מלשון הרע, משום אפשרות להתייחס אליהם כחטיבה אחת העלולה להיפגע מתחרות לא הוגנת זו". צורת ההצגה של הסוכנים, הוא ממשיך לאחר הבאת דוגמאות, "יש בה כדי להוות תיאור כוזב של מקצוע סוכן הביטוח בהפרזה והקצנה שהינה לטעמי בגדר מעל למותר ולא רק עוקצנית כטענת החברה".

עוד קובע בכר, כי אין בהכרח אמת בטענת ביטוח ישיר, לפיה החיסכון בעמלת הסוכן מוזיל את הפרמיה ללקוח - שכן גם היא מודה, שלא תמיד תעריפיה הם הזולים ביותר בשוק. יתרה מזו: תעריפיה של ביטוח ישיר גבוהים בממוצע ב-35% מהמקרים מאלו של חברות הביטוח המסורתיות, ובכך היא מפרה את ההתחייבות-המשתמעת העולה מן הקמפיין, ולפיו הרכישה דרכה תוזיל את הביטוח בשל החיסכון בעמלות.


נקודת מוצא בעייתית


בהקשר זה אומר בכר: "הצגת היתרון היחסי הלגיטימי בין שני עוסקים מתחרים, הופכת להצגה מטעה מקום בו המידע המועבר אינו זה אותו סבור הלקוח כי הינו מקבל בפועל... מכאן, שמקום בו לא מופחתת בפועל עמלת הסוכן מהפרמיה ואף מתן חודש מתנה אינם מביאים לשוני מהותי בשיעור הפרמיה המשתלמת בין חברות הביטוח המסורתיות לזו של החברה, כי אז יש במידע זה כדי להטעות את הלקוחות".

בכר מגיע למסקנה, כי ביטוח ישיר חטאה בעוולה של עשיית עושר ולא במשפט, והוא שב ומותח ביקורת קשה על הקמפיין: "נקודת המוצא ממנה יוצאת החברה וביחס אליו הודתה במהלך הדיון המשפטי הינה, כי אין מקום בעולם הביטוח לעוסק האחר (סוכן הביטוח). נקודת מוצא זו הינה בעייתית בעיני, בהיותה לא מוסרית בעליל. לטעמי, עוסק אינו יכול להגדיר לעצמו כמטרה להדיר מתחרהו באמצעות שימוש בכלים 'לא קונבנציונאליים'.

"החברה נקטה במסגרת מסע הפרסום בפעולות ממשיות שהיה בהן כדי לגרום לשינוי בתודעה הציבורית, עד כדי פגיעה ממשית במתחרה באמצעות פרסום מידע שאינו מדויק במלואו (להבדיל מהפרחת תשבחות או הפרזה ביכולות העוסק בו עסקינן). לשם כך הציגה החברה את סוכן הביטוח כנהנתן חסר תקנה, כמי שעושה בכספי המבוטח על-מנת להגדיל את הנאותיו והנאות בני משפחתו מבלי שייתן את הדעת על המבוטח יתר על המידה.

"הסוכן לעיתים קרובות כלל אינו במשרד, כוח האדם המסייע לו -המזכירה - אינו מתקדם, להפך הינו מצוי עשרות שנים לאחור הן בלבוש, הן בשימוש באמצעים מודרניים במשרד, הן בהתנהלותה למול הלקוחות, מה גם שהינה מאותגרת טכנולוגית וכך גם המשרד עצמו. גם הלקוחות מגיעים למשרדו על-מנת לעזוב לטובת החברה חדשים לבקרים. נתונים אלה אינם מדויקים, לשון המעטה, והוצגו בפרסומות באופן הומוריסטי על-מנת להקטין ולמזער את סוכן הביטוח תוך הפיכתו ללא רלוונטי".

בכר גם חייב את ביטוח ישיר בתשלום הוצאות של 350,000 שקל, באומרו: "בקביעת סכום זה לקחתי בחשבון את אופן ניהול ההליך ע"י שני הצדדים (הן התביעה והן ההגנה), לרבות את התחושה הקשה הנובעת מעצם העובדה ולפיה יכלו הנתבעים, לו אך רצו בכך, 'להנמיך את גובה הלהבות' במסגרת הקמפיין כנגד סוכני הביטוח ולו הומניטרית כפי שעלה לא אחת במהלך הדיון, אלא שהם לא שעו והמשיכו בקמפיין כאילו דבר לא אירע.

"כך גם נהגו המוקדנים בהתייחס לסוכני הביטוח בעת ניהול מו"מ לחתימה על פוליסת ביטוח, מה שמחריף עוד יותר את התחושה הקשה העולה מהתנהלות החברה ועובדיה. אך עם זאת גם לקחתי בחשבון את התנהלות התובעים ובמיוחד הלשכה שבקשו להיפרע אף הם מהחברה לכל אורך הדרך אם כי לא באותן עוצמות ולא באותה החריפות". את הלשכה ייצג עו"ד ניר גורן, ואת ביטוח ישיר - עוה"ד רן שפרינצק ונעמה ארליך.
ת"א 28223-03-12, לשכת סוכני הביטוח ואח' נ' איי.די.איי ואח' / פס"ד
ביהמ"ש מורה לחדול מקמפיין "שוקה" של חברת ביטוח ישיר, בנימוק שהוא מבזה את סוכני הביטוח וכולל מידע מטעה

תאריך:  11/04/2016   |   עודכן:  11/04/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש פסל את קמפיין "שוקה"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דניאל143
11/04/16 21:18
2
סהר שוקר
11/04/16 22:20
3
שוקה האמיתי
11/04/16 22:47
4
אוונגארד
11/04/16 23:42
5
האזרח הפשוט
12/04/16 00:11
6
יוסי ארגואן
12/04/16 04:54
7
השוקה האמיתי
12/04/16 08:49
8
מירי חן 32
12/04/16 13:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חושף כי צה"ל פועל בכדי למנוע העברת נשק לחיזבאללה - זאת על-רקע דיווחים זרים שונים שהתקבלו בשנה האחרונה כי הצבא תקף משלוחי טילים שיועדו לארגון בסוריה. בביקור (יום ב', 11.4.16) בתרגיל חטיבת צנחנים במילואים ברמת-הגולן, אישר נתניהו את הדיווחים במהלך התייחסות לאיומים הביטחוניים.
11/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הנאמנים של רשת מגה, עו"ד אהוד גינדס ורו"ח גבי טרבלסי, מעלים טענות מכפישות, כוזבות ומקוממות נגד רבוע כחול ובעליה. כך טוענת באת-כוח החברה, עו"ד שיראל גוטמן-עמירה. היא שיגרה לנאמנים (יום א', 10.4.16) מכתב תשובה על טענותיהם, שהועלו בדוח שהגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז, ומזהירה במרומז שרבוע כחול עלולה לתבוע אותם אישית.
11/04/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
היום לפני 20 שנים, החל צה"ל במבצע "ענבי זעם" בדרום לבנון, בעקבות ירי רקטי של ארגון החיזבאללה לכיוון ישובים בגבול הצפון.
11/04/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בתי המשפט - כולל בית המשפט העליון - מקיימים דיונים פליליים ואף מקבלים החלטות בלא נוכחותם של הפרקליטים הנוקטים עיצומים. אין המדובר במדיניות גורפת, אלא בהחלטות נקודתיות של השופטים. כך עולה מבדיקת News1.
11/04/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת החשמל חיברה לרשת החשמל את חברת הגיחון כיצרן חשמל הידרואלקטרי ראשון בתחומי מחוז ירושלים. חברת הגיחון, בשכונת נווה יעקב, מייצרת חשמל, באמצעות מים, בהספק ייצור של 110 קילו וואט. החיבור התבצע באמצעות מיקרו-טורבינות.
11/04/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il