שתף קטע נבחר

בנצי ליברמן הודיע על סיום תפקידו

מנהל רשות מקרקעי ישראל המושעה, שתיק החקירה בעניינו נסגר ללא הליך פלילי, נועד עם שר האוצר כחלון והודיע כי החליט לוותר על המשך כהונתו. הקדנציה של ליברמן הייתה אמורה להסתיים בספטמבר השנה

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, הודיע היום (ב') על סיום תפקידו. ליברמן נועד עם שר האוצר, משה כחלון, הממונה על הרשות, והודיע לו כי החליט לוותר על המשך כהונתו כמנהל רשות מקרקעי ישראל בפרק הזמן הקצר שנותר לו עד סיום הקדנציה בספטמבר 2016.

 

נסגר התיק הפלילי נגד בנצי ליברמן, יועמד לדין משמעתי

המלצה לכתב אישום נגד בנצי ליברמן

יו"ר המינהל ליברמן: "לא אכניס שיקולים פוליטיים"

 

ברשות ציינו כי "החלטתו של ליברמן הגיעה למרות למרות שתיק החקירה בעניינו נסגר ללא הליך פלילי", בנובמבר 2015. עוד נמסר כי השר משה כחלון בירך את ליברמן על סגירת התיק נגדו והודה לו "על תרומתו לכלכלת ישראל ולמאמץ הממשלתי בהתמודדות עם משבר הדיור".

בנצי ליברמן (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
בנצי ליברמן(צילום: טל שחר)

ברשות הוסיפו כי ליברמן הודה לשר כחלון על "האמון שנתן בו ועל שאפשר לו את הזמן שנדרש להוכיח את חפותו ולהוציא את צדקתו לאור". ליברמן הודה על הזכות שהייתה לו להוביל את רשות מקרקעי ישראל בהליך הרפורמה ולהגיע, לדבריו, לשיווקי שיא באמצעות הסכמי הגג שיזם.

 

נזכיר כי ביוני 2013 הציגה רשות מקרקעי ישראל בראשות ליברמן את תוכנית הסכמי הגג שמטרתה הייתה שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה, קביעת לו"ז ומקורות מימון והתחייבות לשיווק קרקעות. המטרה הייתה להכפיל תוך 3 שנים את מספר הדירות שישווקו ברחבי הארץ. מאז התחלפו הממשלות, אך נחתמו הסכמי גג במספר ערים כגון קריית גת, מודיעין, ראש העין, קריית ביאליק, ראשון לציון, רמלה, באר שבע, אשקלון ונתניה.

 

כפי שפורסם ב-ynet, בנובמבר 2015 החליטה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לסגור את התיק הפלילי נגד ליברמן שהיה מושעה בשלב זה מתפקידו כמנהל הרשות. במקום זאת הוחלט להגיש נגדו, בשיתוף אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, תובענה משמעתית בבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה. בתובענה נטען כי ליברמן עזר לחברו, עו"ד נחום לנגנטל, לקדם פרויקטים תוך ניגוד עניינים. תיק החקירה נגד עו"ד לנגנטל נגנז מחוסר ראיות מספיקות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל, פורש מתפקידו
צילום: טל שחר
מומלצים