שתף קטע נבחר

"לאסור מכירת דירות שטרם אושרו בתב"ע"

במכתב ששלחה עיריית ר"ג לשרי האוצר, הבינוי והמשפטים, היא קוראת להם לשוב ולקדם הצעת חוק שלא אושרה - לאסור מכירת דירות שטרם אושרו על ידי ועדות התכנון. "הצעת חוק זו, לו הייתה הופכת לתיקון בחוק המכר דירות, הייתה יכולה למנוע עוגמת נפש רבה מרוכשים רבים, גם בפרשת ענבל אור"

עיריית רמת גן קוראת לאסור מכירת דירות שטרם אושרו בתוכנית בניין עיר (תב"ע). זאת בעקבות פרשת ענבל אור, במסגרתה בין היתר נודע כי דירות נמכרו לכאורה פעמיים. במכתב ששלחה הבוקר לשרי האוצר, הבינוי והמשפטים יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברמת גן וסגנית ראש העיר, אביבית מאור נמרודי, היא דורשת לשוב ולקדם הצעת חוק שהועלתה בפניהם לפני קרוב לשנה בנושא.

 

שלב המרצ'נדייז: הציוד של אור סיטי יימכר לציבור

רוכשים נגד אור: אל תהפכו אותנו לבני ערובה

דרישה מאור: למסור את הלנדרובר היוקרתי

 

"הצעת חוק זו, לו הייתה הופכת לתיקון בחוק המכר (דירות), הייתה יכולה למנוע עוגמת נפש רבה מרוכשים רבים, שהיום ניצבים בפני שוקת שבורה", כתבה מאור נמרודי. "כבר אז (לפני 10 חודשים - ה.צ) התרעתי בפניכם כי מתן האפשרות למכירת יחידות אלה באופן בו הוצגו ושווקו על ידי קבוצות הרכישה, מעמיד את כספו של הציבור ושל הבנקים בישראל על קרן הצבי, וכי הדבר עלול לגרום לפגיעה במאות ואלפי אזרחים שכל רצונם הוא לרכוש דירה".

 

עוד נכתב כי "גם היום, לאחר התפוצצות פרשת ענבל אור, קיימות עדיין בשוק הנדל"ן סכנות רבות לציבור, אשר מול חלקן עומדת לנו האפשרות לחוקק חוקים שיקשיחו את תנאי מכירת יחידות הדיור ויצמצמו את הסכנה לרוכשים. התופעות המדאיגות של מכירת יחידות דיור שלא על פי תב"ע בתוקף, ו/או מכירתן למספר רוכשים העולה על מספר היחידות האפשריות בתוכנית המאושרת, הגיעו לממדים מדאיגים ואני נתקלת בהן שוב ושוב בעבודתי כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר".

 

לדברי נמרודי, "עם כל הרצון להעמיק ולהבין את כל היבטי פרשיית ענבל אור, אני מאמינה שזה גם הזמן להתמקד כרגע רק בציבור והגנה על האזרח, כאשר אני מאמינה שישנם עוד אזרחים רבים הנמצאים במצב דומה בקבוצות רכישה כאלה ואחרות. עד אשר לא יתוקן החוק האוסר על מכירת יחידות דיור ללא היתר, אני קוראת לציבור לבדוק היטב מול גורמי העירייה טרם רכישת דירה במיטב כספם".

"כולנו מדברים היום על ענייני ענבל אור, אבל חשוב לזכור שיש עוד עשרות אלפי ישראלים שמשקיעים מכספם בקבוצות רכישה שונות מדי שנה" ()
"כולנו מדברים היום על ענייני ענבל אור, אבל חשוב לזכור שיש עוד עשרות אלפי ישראלים שמשקיעים מכספם בקבוצות רכישה שונות מדי שנה"

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, הוסיף כי "היוזמה המבורכת לקידום הצעת החוק, תאפשר סוף סוף הגנה לא רק ליזמים או לקבלנים אלא גם- ובעיקר- הגנה לאזרחים, שלעתים שמים את כספם על קרן הצבי ומבקשים לקנות חלומות, שמתבררים בסוף כסיוט מתמשך. לצד קידום הצעת החוק הזו, אני קורא לממשלה לקיים דיון דחוף בנושא, ולבחון את האפשרויות לסייע לאותן משפחות שמוצאות עצמן היום ללא כסף, ללא דירה, ללא הזדמנות לעתיד ראוי".

 

לדבריו, "כולנו מדברים היום על ענייני ענבל אור, אבל חשוב לזכור שיש עוד עשרות אלפי ישראלים שמשקיעים מכספם בקבוצות רכישה שונות מדי שנה, וקונים דירות שלא תמיד יש להן היתכנות במציאות. חשוב למגן את הרוכשים בכל היבט חוקי, כדי למנוע פגיעה באלפים רבים שבסך הכל ביקשו לרכוש לעצמם דירה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל פז, רגעי פז
רמת גן. "הגנה לא רק ליזמים - גם לאזרחים"
צילום: אייל פז, רגעי פז
מומלצים