95 אלף ש' פיצוי לרוכב אופניים שבלמיו לא תוקנו

ברשת האופניים אמרו כי הפגם תוקן • אבל הבלמים לא פעלו כנדרש והרוכב נפל ונפצע

95 אלף ש' פיצוי לרוכב אופניים שבלמיו לא תוקנו // צילום: אורן נחשון // 95 אלף ש' פיצוי לרוכב אופניים שבלמיו לא תוקנו

האמון נשבר עם העצם: גבר שרכב על אופניו לאחר שהוציאם מתיקון באחת מרשתות האופניים הגדולות בארץ התהפך איתם, נחבט ושבר את עצם הבריח. כעת יפוצה על ידי הרשת ב־95 אלף שקלים. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

האיש, מהנדס אלקטרוניקה בן 40, נשוי ואב לשני ילדים, מסר את אופניו לטיפול באוגוסט 2010. מהרשת נמסר לו כי נמצא פגם בבלמים וכי הוא תוקן. אלא שכאשר האיש יצא לרכיבה ספורטיבית בשטח ונדרש לבלימה מהירה, הוא סחט את שני מנופי הבלמים - אך תגובתם היתה שונה והוא התהפך עם אופניו. בעקבות פציעתו הוא נדרש לאשפוז ממושך בבית החולים קפלן ברחובות. 

בעודו מחלים מהפציעה הקשה החליט האיש לתבוע את הרשת, ופנה לבית משפט השלום בירושלים כשהוא מצויד בקבלה המעידה כביכול על הטיפול שעברו אופניו ימים ספורים לפני שנפל מאופניו. 

בכתב התביעה הובאה חוות דעתו של ד"ר תומר קרבאל, מומחה בתחום האורתופדיה, שקבע כי "מצבו של התובע מתאים ל־5 אחוזי נכות בשל הפרעה בתפקודו ול־10 אחוזי נכות נוספים בשל צלקת ניתוחית מכוערת וגדולה אשר הינה גם תפקודית, בהתחשב בין השאר בכך שברגים שהושתלו בעצם התובע בולטים דרך העור וגורמים לרגישות רבה".

עורך דינו של הרוכב, רביד שרון, מומחה לתביעות נזיקין, טען בבית המשפט כי רשלנות צוות החנות גרמה לפציעתו. לדבריו, "היום, כשהרכיבה על אופניים הופכת לנפוצה יותר ויותר, חשוב לזכור שאופניים עלולים להיות גם דבר מסוכן מאוד, ומי שמפקידים בידיו אופניים לתיקון צריך להבין שמפקידים בידיו את בטיחותו ושלומו של הרוכב, ועליו להיות זהיר בדיוק כמו מוסך שלוקח אחריות כשהוא מטפל ברכב".

בפסק דין שניתן השבוע, בהסתמך על הסכמת הצדדים, נקבע כי הרשת תפצה את האיש בסכום של 95 אלף שקלים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר