וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס מסתייג מההאשמות נגד ישראל: "תומך בזכותה לחופש וביטחון"

המועמד היהודי לראשות המפלגה הדמוקרטית ביקש להבהיר את דבריו מעוררי המחלוקת על כך שישראל אחראית למותם של עשרת אלפים פלסטינים בצוק איתן. "הייתי חודשים ארוכים בישראל, יש לי משפחה שגרה בארץ"

עריכה: ניר חן

יממה לאחר ההתבטאות השנויה במחלוקת של המועמד היהודי לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, ברני סנדרס, בעניין הסכסוך הישראלי פלסטיני, נראה כי הוא מסתייג מדבריו. בהודעה שפורסמה אמש (חמישי) הבהיר הדובר של הסנאטור מוורמונט כי "סנדרס בילה חודשים ארוכים בישראל ויש לו משפחה שגרה שם". לדבריו, עובדה זו מעידה כי "אין מועמד לנשיאות שיותר תומך בזכותה של ישראל להתקיים בחופשיות, שלווה וביטחון מאשר סנדרס".

"הדרך לשלום במזרח התיכון אינה פשוטה", הוסיף הדובר של סנדרס, מייקל בריגס, "אנחנו מקווים שיוכל להתקיים שיח פתוח בעניין זה". עוד נמסר בהודעה כי "ככל שהקמפיין מתקדם, אנחנו מבינים שעיוות האמת אינו יעיל".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח: חיזבאללה הקים בסוריה בסיס טילים עם מנהרות ללבנון
מסמכי פנמה: קמרון הודה כי הרוויח מהחברה הסודית שניהל אביו
"לא מצליחים ליצור עמם קשר": דאעש חטף מאות סורים במפעל

ברני סנדרס. רויטרס
"הפרטים שמסר אינם מדוייקים". סנדרס/רויטרס

ביום רביעי העניק סנדרס ריאיון לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז", שם טען כי הוא מאמין שישראל אחראית למותם של "עשרת אלפים חפים מפשע בעזה" במהלך מבצע "צוק איתן". זאת, בניגוד לאומדן הרשמי של מספר הקורבנות בסבב הלחימה ב-2014, שלפיו 2,100 איש נהרגו, מתוכם 1,462 אזרחים.

"הפרטים שמסר סנדרס על מותם של עשרת אלפים פלסטינים פשוט אינם מדוייקים", הבהיר בריגס. "זהו סילוף השיח, ולמועמדים לנשיאות ארצות הברית יהיה קל יותר לקדם שלום בין ישראל לפלסטינים ללא עיוות המציאות".

ההודעה מטעם סנדרס הגיעה לאחר שהליגה נגד השמצה ביקשה ממנו להבהיר את דבריו וקראה לו לחזור בו מהצהרתו. ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הארגון, אמר: "גם המספר הגבוה ביותר של נפגעים שציינו מקורות פלסטיניים, אשר כוללים אנשי חמאס המעורבים בהתקפות נגד ישראל, הוא נמוך בלפחות פי חמש מזה שציין סנדרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully