"ראש הפשע של אילת" - לכלא

אילן בן שטרית, מי שנחשב לראש ארגון פשיעה באילת המקורב ליצחק אברג'ל, נידון ל-57 שנות מאסר • "כולם מפחדים ממנו"

ספג מכה קשה. יצחק אברג'ל // צילום: גדעון מרקוביץ' (ארכיון) // ספג מכה קשה. יצחק אברג'ל

מכה קשה לארגון הפשיעה של יצחק אברג'ל. על חברי ארגון הפשיעה של אילן בן שטרית מאילת, שנחשב לסניף הדרומי של ארגון הפשיעה של אברג'ל, נגזרו היום עונשים כבדים - בעיקר על העומד בראשו. 

בית המשפט קבע כי הארגון הטיל אימה ופחד על תושבי אילת. חברי הארגון הורשעו בעבירות אלימות קשות, כגון ניסיונות רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, סיוע לעבירה של חבלה מחמירה, סחיטה בכוח וסחיטה באיומים. בית המשפט דן בעבירות שנעשו בין השנים 2008 ו-2012.

עיקר פעילותו ורווחיו הכלכליים של ארגון הפשיעה נבעו מכספי הימורים והחזקת בתי קזינו בלתי חוקיים, מתן הלוואות בריבית קצוצה, סחיטת "דמי חסות" ממועדון באילת.

עד מדינה במשפט תאר את בן שטרית כ"ראש של אילת, דרכו עובר כל הפשע באילת". הוא הוסיף בעדותו כי "אף אחד לא יכול להתעסק עם אילן בן שטרית בעיר אילת או במקומות אחרים וכולם מפחדים ממנו יתר על המידה".

 

57 שנות מאסר

בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר על בן שטרית יותר מ-57 שנות מאסר מצטבר. עם זאת, השופטים החליטו כי העונשים יהיו חופפים, כך שיעמדו על לא יותר מ-25 שנות מאסר.

בן שטרית נידון לשנת מאסר נוספת בשל עונש מאסר על תנאי ממשפט קודם וקנס של מיליון שקלים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

יניב מלול, בכיר בארגון, נידון ל-16 שנות מאסר וקנס בגובה 400 אלף שקלים, ואורן אלמקייס, בכיר אחר בארגון הפשיעה, נידון ל-12 שנות מאסר וקנס בגובה דומה. השניים ניהלו למעשה את ארגון הפשיעה הדרומי. 

על שלושה חברים אחרים בארגון הפשיעה נגזרו עונשים של 9 שנות מאסר. פעיל אחר נידון לשנתיים מאסר וההליכים נגד חן בן שטרית, נאשם נוסף בפרשה, נדחו ההליכים משום שהוא ברח מהארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר