שתף קטע נבחר

האם שייר על הכוונת של טבע?

משקיעים סבורים שטבע עשויה לנסות לרכוש את ענקית התרופות הממותגות, בסכום שיא של יותר מ-10 מיליארד דולר

טבע, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, עשויה להחליש את מתחרותיה אם תרכוש את שייר, יצרנית תרופות מתמחות ממותגות. שמועות על עסקה שכזו רווחות באחרונה בקרב משקיעים המחפשים את העסקה הבאה, ששוויה עולה על 10 מיליארד דולר, במגזר שהיו בו עסקאות רבות השנה.  

 

 

רכישת שייר הגיונית לטבע, לדברי כמה אנליסטים, כיוון שטבע מעוניינת לחזק את הפעילות הממותגת, המצומצמת אך החשובה, שכן קופקסון, התרופה שלה לטיפול בטרשת נפוצה, עומדת בפני איום התחרות מצד תרופות הגנריות. שייר, שמשרדיה הראשיים נמצאים בדבלין למטרות מס, עשויה להתאים.  

 

"טבע מיומנים בעיכול חברות גדולות"

בנקאי שירותי בריאות המכירים את שתי החברות אמרו כי שייר היא מטרה אטרקטיבית לטבע, וייתכן שאף לחברות אחרות, לאור סדרת התרופות המתמחות שלה, אך העסקה אינה נראית קרובה כרגע. הצעה לרכישת שייר, בסכום שצפוי לעלות על 10 מיליארד דולר, תהיה הצעת שיא עבור טבע, ועשויה להיות מאמץ גדול מדי עבודה, הוסיף אחד מהם.

  

"זה אגרסיבי, אבל טבע כבר רכשה חברות גדולות. הם הראו מיומנות רבה בעיכול חברות גדולות", אמר גלעד אלפר, אנליסט מאקסלנס נשואה. "שייר תהיה מורכבת יותר כיוון שהיא עוסקת בתרופות ממותגות ולא גנריות, והשיווק יהיה שונה – אך לא מדובר בשאפתנות יתר".

  

לטבע, שרכשה את באר תמורת 7.5 מיליארד דולר ב-2008, בהחלט יש ניסיון בעסקאות ענק, והחברה הודיעה בחודש שעבר כי תחפש עסקאות עתידיות גם מחוץ לעולם התרופות הגנריות.

  

גורמים בטבע ובשייר סירבו להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המטרה: להחליש את מתחרותיה
מומלצים