שתף קטע נבחר

שחר צוברי: "מי שלא עושה כמוני לא ווינר"

הגולש האולימפי, שהבטיח את מקומו בריו 2016, התפנה לסגור חשבון עם נמרוד משיח בראיון מיוחד ל-ynet ספורט: "אין לי בעיה עם זה ששיבשתי לו את הזינוק, לא היה ביננו שום סיכום ואם אעשה את זה באולימפיאדה כולם יחשבו שזה בסדר, אז גם פה זה חוקי"

"הגלישה אולי נראית מבחוץ כענף מאוד אלגנטי, אבל במים יש קרבות שצריך לדעת לנצח בהם, להגיב נכון לעימותים כפי שיצרתי ביני לבין נמרוד משיח ולהגיד לו דרכם, 'הלו, אני יותר טוב ממך'. נכנסתי איתו לעימות יזום, והרעיון כספורטאי להיכנס לעימות ולצאת ממנו מנצח". אחרי שזכה בסוף השבוע בתחרות הסבב העולמי בפאלמה דה-מיורקה בפעם השלישית ברציפות בכרטיס למשחקים האולימפיים, שחר צוברי התפנה לסגור חשבון עם יריבו המושבע.

 

 

"מי שלא חושב כמוני ולא היה נוקט בדיוק כמוני במהלכים טקטיים ביום השיוטים השני בספרד, שיצרו את אותו הפוסט שלו, כנראה לא מספיק תחרותי ובטח שלא ווינר. אני אחד שמדבר רק במים ולא במקומות אחרים", אמר המדליסט האולימפי מבייג'ינג 2008.

 

"אני מדבר רק במים". שחר צוברי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"אני מדבר רק במים". שחר צוברי(צילום: אורן אהרוני)

 

אתמול נסגרה סופית משלחת השייט למשחקים בריו. זה כלל את אחד הקאמבקים הגדולים בספורט הישראלי. צוות הנשים ב-470, גילי כהן, שחזרה לפני פחות משנה אחרי שיקום מתאונה קשה, השיגה את הכרטיס יחד עם נינה אמיר כאשר השתיים סיימו במקום התשיעי. אליהן הצטרף צוות הגברים שכבר הבטיח את הכרטיס, אייל לוין ודן פרויליך שסיימו במקום ה-12. המשלחת כולה תנחת בארץ היום אחר הצהריים.

 

בגלישה, מעין דוידוביץ' עלתה אחרי שהשתתפה בשיוט המדליות, אבל הפוקוס כמובן היה על סיום עוד קרב מתוקשר בין שני גולשים מוכשרים. בפעם השניה ברציפות, צוברי עלה על חשבונו של משיח המאוכזב. משיח, כזכור, האשים את צוברי בפוסט חריף שכתב בפייסבוק בו כתב "צוברי ירק למדינת ישראל בפרצוף". 

 

האשים את צוברי בחוסר ספורטיביות. נמרוד משיח (צילום: עמית שיסל, עיריית אילת) (צילום: עמית שיסל, עיריית אילת)
האשים את צוברי בחוסר ספורטיביות. נמרוד משיח(צילום: עמית שיסל, עיריית אילת)

 

הגולש האילתי הגיב מספרד: "אני מודה ואין לי בעיה עם זה ששיבשתי לו את הזינוק בשיוט הראשון ביום התחרויות השני. גם ישבתי עליו, אבל הכל חוקי והוא גם עשה את זה בעבר. זו כמו שלקבוצת כדורגל תהיה טקטיקה מסוימת, או עבירה בכדורסל. לי הרי לא היה חשוב המיקום, אלא שמשיח לא יהיה על הפודיום. נכנסתי איתו לעימותי אחד על אחד במהלך השיוט. כמו שכולם יחשבו שזה בסדר אם אעשה את זה באולימפיאדה, אז גם פה זה היה חוקי ונכון".

 

צוברי גם התייחס לפוסט שכתב משיח: "בעידן אינטרנטי, תוך רגע הכל מגיע. ראיתי, ניסו לאתגר אותו מהתקשורת בארץ להגיב לזה, אבל אני היתי מרוכז רק במים. זה כמו שתרצו שאגיב במהלך פסק-זמן בכדורסל בגמר גביע המדינה. זה לא היה נכון מבחינתי ולראיה, עליי זה השפיע. הרי בשלבי הסיום אתה יודע מי מאיים עליך, על מדליה או הכרטיס האולימפי, ולכן חלק מהענין הוא להיכנס לעימותים עם גולש מסוים, לעשות לידו סיבוב, לתקוף, להדליק אותו ולהוציא אותו מריכוז. זה עניין טקטי, והמתחרה צריך לדעת איך להגיב לזה".

 

"לא היה נכון מבחינתי להגיב במהלך התחרות". שחר צוברי (צילום: עמית שיסל, עיריית אילת) (צילום: עמית שיסל, עיריית אילת)
"לא היה נכון מבחינתי להגיב במהלך התחרות". שחר צוברי(צילום: עמית שיסל, עיריית אילת)

 

צוברי גם הסביר שלמרות הצהרות האיגוד, לא היה כל הסכם ג'נטלמני בין השניים על התנהלות במים. "לא היה שום הסכם. אני לא ישבתי עם נמרוד ולא דיברנו על כלום. המאמן שלי דיבר עם אנשי האיגוד, שחשבו שנמרוד לחוץ לקראת אליפות העולם באילת. מבחינתי הכל בינינו חוקי".

 

התחרות בין השניים הסתיימה כבר ביום שישי, כשמשיח לא הצליח לעלות לשיוט המדליות. "אין בינינו שום דיבור, נתק מוחלט. אין כל תקשורת", הסביר צוברי. "תסכול זה גם חלק מהעניין, אבל אני לא הייתי כותב כזה פוסט במהלך תחרות, אני מדבר במים ועושה את הדברים. לא מעניין אותי אם זה פגע בו מקצועית או לא, מבחינתי הייתי מרוכז רק בשיוטים. זה לא הרדים אותי, אני טקטיקן שלא נשבר מלחץ".

 

"מודע לכך שהציפיות ממני גדולות". שחר צוברי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"מודע לכך שהציפיות ממני גדולות". שחר צוברי(צילום: אורן אהרוני)

 

כעת יצטרך צוברי לשנות פאזה לקראת ריו. "אני מודע לכך שהציפיות ממני גדולות. אולי אני מתנהג כמו ילד ומרגיש כמו ילד , אבל אני כבר לא ילד.

זו אולימפיאדה שלישית שלי ואני יודע מה לעשות עם הניסיון שיש לי. כל הקמפיין ללונדון היה מסע עצמי שלמדתי על עצמי, כספורטאי ואדם. הרבה מאוד דברים. המומנטום למטה שלקחתי משם הוביל אותי למקום אחר. לקחתי חופשה של שנה וחצי ואז חזרתי רגוע. היתה בי תמיד תחושת בטחון שאהיה בריו".

 

מצד שני, לא עלית על הפודיום בכל הקמפיין בדרך לריו.

"נכון, אבל אני יכול לעשות זאת באולימפיאדה. יש לי אופציה, לקחתי לעצמי את הזדמנות לעשות שדרוג בעוד ארבעה חודשים דווקא במשחקים האולימפיים. אני לא עובד על פחות מזה, אעשה הכל כדי לחזור מריו עם מדליה. זו לא שאלה אם יש לי את היכולות, זה ברור שכן".

 

אילו תנאים צפויים שם?

הפכפכים מאוד. דומה לאילת, רק עם זרמים לא סדירים. צריך להכין טבלאות, להגיע עם מטרולוג, לעשות הכנות לפני כל שיוט. אני מתכוון לראיין דייגים מקומיים כדי להבין את הזרמים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שחר צוברי
צילום: אורן אהרוני
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים