וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לחקירת השוחד: נבדק חשד לעבירות בנייה של ראש העיר קריית שמונה

1.4.2016 / 0:40

היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה בודקת אם ניסים מלכה, שמשמש יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ביצע עבירות בנייה בביתו. זאת, במקביל לחשד לשוחד. מלכה: "רדיפה פוליטית". חבר מועצת העיר: "תיק התכנון של ביתו של מלכה נעלם"

עריכה: טל רזניק

בזמן שעננת מעצרו של ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה בחשד לשוחד עדיין מרחפת מעל העיר, בשבועות האחרונים החלה בדיקה נוספת שמתסיסה את האווירה בה. הפעם נפתחה חקירה בחשד לעבירות בנייה שנעשו לכאורה בביתו הפרטי של ראש העיר, המשמש גם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ואמונה על אכיפת עבירות אלו. היא מתנהלת ביחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במשרד האוצר.

במסגרת החקירה, בשבוע שעבר הגיעו לביתו של מלכה פקח בנייה של היחידה הארצית של משרד האוצר ופקח בנייה של העירייה, במטרה לערוך בדיקה. ביקורם גרר תלונות הדדיות במשטרה, ניסיון לכאורה לפגוע בתנאי העסקתו של פקח הבנייה היחיד של עיריית קריית שמונה ובקשה שהגיש הפקח למבקר המדינה, לקבלת צו הגנה כחושף שחיתויות.

במהלך השבוע הגיש פקח הבנייה של העירייה, אבי אלמקיאס, תלונה למשטרה נגד מנכ"ל העירייה, אשכול שוקרון, בגין שיבוש הליכי חקירה, לאחר ששוקרון דרש ממנו לכאורה לענות על שאלות הנוגעות לחקירה. במקביל הגיש ראש העירייה בעצמו תלונה נגד פקח הבנייה של העירייה ונגד פקח הבנייה של היחידה הארצית של משרד האוצר בגין הסגת גבול, בשל בדיקת החשדות שערכו בביתו הפרטי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ראש עיריית קריית שמונה הוא הבכיר שנעצר בחשד למתן שוחד
שוחד בתמורה למינוי הגיס: פרשת השחיתות בקריית שמונה נחשפת
"ללא תקדים": כך ניסה ראש העיר למחוק חובות של מאות אלפי שקלים למקורביו

חבר מועצת העיר קריית שמונה: "ראש העיר ניסה למנות את גיסו לעוזרו". מערכת וואלה! NEWS
"הפקח נכנס לביתי בניגוד לחוק". מלכה/מערכת וואלה! NEWS

הקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS מתעדת ישיבה שבה השתתפו מנכ"ל העירייה שוקרון, מהנדס העיר חגי קול, היועץ המשפטי של העירייה ופקח הבנייה של העירייה אבי אלמקיאס. בתחילת הישיבה הפנה שוקרון לפקח שאלות הנוגעות לכאורה לחקירה המתנהלת נגד ראש העירייה במשרד האוצר. "האם יש לך סמכות להיכנס לביתו של ראש העיר?" ו"לאן נכנסת בתוך הבית של ראש העיר?", היו רק חלק מהן. בהקלטה שומעים כיצד מהנדס העיר והיועץ המשפטי של העירייה אוסרים על אלמקיאס לענות לשאלות בשל חשש לניסיון לשיבוש הליכי חקירה.

יומיים לאחר הישיבה קיבל אלמקיאס מכתב ממנהלת משאבי האנוש של העירייה, שבו הודיעה לו על ההחלטה להפסיק את תשלום אחזקת הרכב שהוא קיבל במסגרת השכר, בתוך שבוע מרגע קבלת המכתב. "מאחר שטרם הוגשה תכנית עבודה, ועבודתך כפקח בנייה אינה נעשית כראוי - אין דוחות וביקורות בשטח, הריני להודיעך על ביטול תוספת אחזקת רכב החל מתאריך 1.4.16. זאת, עד להגשת תכנית עבודה מסודרת", כתבה מנהלת משאבי האנוש של העירייה לאלמקיאס. בתצהיר ששלח אלמקיאס למבקר המדינה כתב כי מנהלת משאבי האנוש השיבה לו כי המכתב יצא בעקבות הוראה שנתן לה מנכ"ל העירייה שוקרון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"תיק התכנון של ביתו של מלכה נעלם"

"לא ייתכן שנעלמים תיקי תכנון, בעיקר כשמדובר בתיק התכנון של ראש העיר, המשמש כיו"ר ועדת התכנון"

החקירה של היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במשרד האוצר החלה בעקבות תלונה שהגיש חבר מועצת העיר אביחי שטרן. לפני שנה בדיוק פנה שטרן לעירייה בבקשה לעיין בתיק התכנון של ביתו הפרטי של ראש העירייה ניסים מלכה. זאת, בעקבות מידע שהגיע לידיו על בקשה ללגיטימציה על בניית פרגולה ומחסן, שהגיש ראש העירייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשנת 2012. משמעותה של בקשה ללגיטימציה היא מתן היתר בדיעבד על בנייה שכבר נעשתה בעבר.

"למרות בקשותיי החוזרות ונשנות לא קיבלתי את תיק התכנון של ביתו של מלכה. רק בהתערבות הממונה על המחוז במשרד הפנים קיבלתי מכתב ממזכיר ועדת התכנון המקומית, שבו נאמר לי כי תיק התכנון נעלם", טען שטרן.

"המזכיר הוסיף כי זכור לו שהוא ראה היתר, אבל לא זכור לו מתי הוא ניתן - אם זה היה בשנת 2002 או בשנת 2004, אבל מאחר שקיים היתר בנייה, אז הבקשה שהגיש מלכה ללגיטימציה, הוגשה למעשה בטעות", שחזר שטרן בשיחה עם וואלה! NEWS. "פניתי למהנדס העיר והבעתי את תמיהתי ומחאתי על היעלמות התיק. לא ייתכן שנעלמים תיקי תכנון, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתיק התכנון של ראש העיר, המשמש כיו"ר ועדת התכנון המקומית בכבודו ובעצמו".

תגובות המעורבים בפרשה

ראש העיר ניסים מלכה מסר: "מדובר ברדיפה פוליטית המנוהלת ומממומנת על ידי גורמים בעלי אינטרסים כלכליים, שבמסגרתה נמסר מיד כוזב לאמצעי התקשורת ולגורמים אחרים. העמדתי את כל המסמכים של ביתי לעיונם של חברי מועצת העיר בישיבה שהייתה פתוחה לציבור. כל מה שנבנה בביתי נבנה על פי כל חוק ודין".

"הפקח נכנס לביתי בניגוד לחוק, תוך שיתוף פעולה עם מהנדס העיר שעמו יש לי סכסוך מתמשך בשל חוסר תפקודו ועל כך הגשתי תלונה במשטרה", הוסיף. "חשוב לומר כי עניין ביתי ממילא נמצא בבדיקת הגורמים המוסמכים וכשיסתבר כי כל פעולותיי נעשו כשורה, אנקוט בכל ההליכים החוקיים להפסקת תלונות השווא שהוגשו נגדי".

קריית שמונה. אוגוסט 2013. ג'יליס
עיריית קריית שמונה/ג'יליס
המנכ"ל שוקרון: "אין קשר בין הפסקת ההוצאות לבין השיחה שהתקיימה בלשכתי"

מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון מסר: "התפקוד של הפיקוח על עבירות הבנייה בעיר גרוע; המון תושבים מתלוננים על כך שהם מבקשים לעצור עבירות בנייה – והפקח לא עושה שום דבר על מנת לטפל בפניותיהם. עשרות תלונות במוקד העירוני לא מטופלות. בסופו של דבר, אי אפשר להמשיך בחוסר תפקוד כזה. מתוקף תפקידי כמנכ''ל העירייה פניתי אל הפקח ודרשתי, כבר לפני שלושה חודשים, לקבל תכנית עבודה מסודרת, שקופה, עניינית, כדי לדעת איך מטפלים בתלונות התושבים. לא ביקשתי לקבוע באיזה תיקים לטפל או באיזה תיקים לא לטפל – רק לדעת איך מתמודדים עם העבירות המצטברות. על אף שהפקח התחייב להעביר תכנית עבודה כזו, לא התקבלה תכנית וגם לא התייחסות כלשהי.

שוקרון המשיך בביקורת והוסיף כי "מועצת העיר קיבלה לפני שלושה חודשים החלטה פה אחד שבה תמכו חברי הקואליציה וגם חברי האופוזיציה, לפיה מהנדס העיר יגבש תכנית עבודה מסודרת בנושא אכיפת הבנייה בעיר. על אף שהמהנדס אמור היה להגיש תכנית כזו תוך חודש, ההחלטה הזו לא יושמה".

"כמנכ''ל עירייה אשר מאשר הוצאות במשכורת לעובדים, אני צריך לדעת על מה משולמות ההוצאות, ובמצב הזה, יצא המכתב על הפסקת תשלום הוצאות. חשוב להבהיר כי תשלום לעובדים בגין הוצאות רכב היא לא בגדר חובה ונתונה לשיקולו של ראש העיר בלבד".

לטענתו, השיחה שבה לכאורה שאל את הפקח אלמקיאס שאלות בנוגע לבדיקה בעניינו של מלכה, אינה קשורה להפסקת תשלום הוצאות הרכב שלו. "אין קשר בין הפסקת ההוצאות לבין השיחה שהתקיימה בלשכתי. זאת במיוחד לאחר שהיועץ המשפטי אמר שלא לדון בעניין הבדיקות והפיקוח בבית של ראש העיר".

"אני רק הבהרתי ליועץ שאיני מעוניין לדעת על פרטי או תוצאות הבדיקה, אלא רק האם נכנסו אנשים לחצר ביתו של ראש העיר. זאת, על מנת לשלול מצב שבו מישהו אחר הסתובב בבית של ראש העיר, לנוכח העובדה שראש העיר ומשפחתו זיהו שהשערים בחצר ובמחסן שלהם היו פתוחים לפני כשבועיים והם היו מאוד מוטרדים מכך".

ממשרד האוצר נמסר: "חוק התכנון והבנייה מאפשר לשר האוצר למנות מלווה מקצועי לוועדה מקומית, כדי להבטיח ולסייע להתנהלותה התקינה והמקצועית. היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה סייעה לוועדה המקומית להפעיל את סמכותה בהתאם לדין. נציין, כי החוק מתיר למי שהורשה על ידי הוועדה המקומית או המחוזית להיכנס בכל עת למקרקעין לשם סקירה, מדידה ובדיקה ולשם ביצוע ואכיפת החוק".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully