ההיעלמות תוביל למחלות? (צילום: רויטרס)
ההיעלמות תוביל למחלות? | צילום: רויטרס

מדענים בריטיים הזהירו כי שימוש חוזר בשקיות רב-פעמיות עשוי להוביל להפצת חיידקים אלימים - זאת לאחר שהממשלה המקומית הודיעה על חיוב עבור שקיות ניילון במכולות, בדיוק כפי שאושר השבוע בישראל. לדברי המדענים, על הצרכנים להיזהר שלא לעשות שימוש חוזר בשקיות שהכילו בשר טרי או מוצרי חלב.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"שימוש חוזר בשקיות מסייע מאוד לסביבה, אך הציבור חייב להיות מודע לאפשרות שבקטריות ישרדו בהן לאורך זמן", הסביר פרופסור אנתוני הילטון מאוניברסיטת אסטון. "החיידקים יכולים לעבור בקלות משקיות לידיים ובחזרה, והשימוש החוזר לצרכים שונים מוביל לשלל סוגים של חיידקים שיכולים להיות בשקית".

בסן פרנסיסקו נמצא כי לאחר שעבר חוק דומה בשנת 2007 חל זינוק של 46% במקרי ההידבקות באי-קולי, עלייה שיוחסה בזמנו לשימוש בשקיות רב-פעמיות ללא רחיצתן. עם זאת, מחקרי המשך ייחסו את הזינוק למגמה עולמית, שאינה קשורה בהכרח לשקיות הרב-פעמיות.

אז כיצד ניתן להימנע מהידבקות במחלות תוך שימוש בשקיות אקולוגיות? פרופסור אסטון ממליץ על שימוש חוזר בשקיות רק לצרכים דומים, ולקבוע שקיות ייעודיות למוצרי חלב, בשר, נשיאת חפצים וכן הלאה. עוד הזכיר הפרופסור כי חשוב לרחוץ היטב ידיים לאחר שפורקים את השקיות ולהקפיד גם על שטיפת המוצרים.