יום שבת, 18.05.2024 שעה 12:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

במכבי נתניה מחכים לאיש עסקים ישראלי מארה"ב

במועדון מקווים כי איש העסקים יעביר 1.25 מ' ש"ח בשלב הראשון ואף עשוי לבדוק את כניסתו לקבוצה. נתניה חייבת לגייס 2 מיליון ש"ח תוך 48 שעות

|
שחקני נתניה באימון. הכסף יגיע? (אחמד מוררה)
שחקני נתניה באימון. הכסף יגיע? (אחמד מוררה)

הכאוס במכבי נתניה נמשך אבל במועדון ממתינים לתשובה מאיש עסקים ישראל המתגורר בארצות הברית. במועדון מחכים להחלטתו של איש העסקים בנוגע לסכום של 1.25 מיליון שקלים, אותם הוא יעביר בשלב הראשון ובעתיד יבדוק את כניסתו לקבוצה בייתר שאת.

במקביל, בבקרה התקציבית הבהירו לעיריית נתניה כי הם מחזיקים בהתחייבויות של קרן נתניה להעברה של 1.3 מיליון שקלים לטובת הקבוצה. בבקרה מצפים מהעירייה לעמוד בהתחייבויות הזו באופן מיידי.

אוסידון: "אני עוזב את מכבי נתניה"

עוד לפני כן הבינו היום (שלישי) במועדון כי גיוס של שני מיליון שקל תוך 48 שעות או בקשה להיכנס להליכי פירוק. זו המציאות בנתניה שעלתה בתום פגישה בין מנכ"ל העירייה אבי בן חמו למנהלי העבר של המועדון קובי בלדב, גיל לב ורועי דניאל. לפגישה הגיע גם ניר חפץ מלווה באנשי העסקים אלי אורגד (בעלי "ברגר קינג", חברת האבטחה "שלג לבן" ורדיו אמצע הדרך), אלון אלרואי (קרוב משפחה של יצחק תשובה) ואבי בר, מנכ"ל ערוץ 20.

כפי שפרסמנו הבוקר, מכבי נתניה תעבור מהפכה ניהולית אם תצליח לגייס את הכסף. העירייה אמורה להרכיב סוג של "ממשלת מעבר", עד לעונה הבאה במקביל למציאת רוכש אשר ייקח עליו את המועדון. כל האנשים המדוברים מרכיבים את "צוות 100 הימים" שמטרתו לעזור לקבוצה לסיים את העונה, להתחיל את ההכנות לעונה הבאה ולמנות רו"ח חיצוני שיבצע תכנית הבראה כלכלית עד למציאת רוכש. דניאל אמור לשוב לשמש כמנכ"ל כשלצדו, חברי הדירקטוריון הזמני בתוספת נציגות אוהדים.

ניר חפץ. המצב קשה (משה חרמון)
ניר חפץ. המצב קשה (משה חרמון)
 

אלא שכרגע הבעיות הכלכליות מעמידות את כל הנושא בספק. כל המעורבים בצוות הבהירו לבן חמו שאי אפשר לגייס שני מיליון שקל תוך 48 שעות והם מצפים שהעירייה תעביר מחצית מהסכום. בינתיים, הצ'קים ממשיכים לחזור ובנק המזרחי מאיים להגביל את החשבון של הקבוצה, מה שעשוי להביא לחיסולה הסופי. בתום הפגישה, ביקשו כל הנוכחים פסק זמן עד הערב כדי לגבש תכנית פעולה לגיוס הכסף.

עיריית נתניה נמצאת במלכוד רציני. מצד אחד, היא חייבת למנוע הליכה לפירוק מהסיבה הפשוטה שבמקרה של פירוק, בנק מזרחי אשר ממנו לקח המועדון הלוואה בגובה 7.5 מיליון ש"ח בתחילת העונה יקבל במקרה הטוב 20 או 30 אחוזים מהכסף. מי שחתומה על ההלוואה כערב היא עיריית נתניה. מדובר בעניין שיכול להצית מחדל רציני שכן אין הדבר זהה למצב בו אדם רגיל ערב להלוואה אלא במוסד עירוני מרכזי.

מרים פיירברג איכר. בעירייה ממתינים (חגי ניזרי)
מרים פיירברג איכר. בעירייה ממתינים (חגי ניזרי)
 

מצד שני, העברת הכספים מצד העירייה למועדון בלוח הזמנים שהוצב, הוא דבר כמעט בלתי אפשרי בשל האישורים שנדרשים לכך והפרוצדורה הכרוכה בכך. אחת האופציות שעשויות להישקל היא שאת ההלוואה תעניק "קרן נתניה" ואת מחצית הסכום הנוסף מתוך שני מיליון השקלים ינסו לגייס אותם אנשי ועדת 100 הימים.

בלדב, שניהל את המועדון קרוב לשני עשורים וגייס סכומים אדירים בעבר, הטיל ספק ביכולת הצוות לגייס סכום גבוה בפרק זמן כל כך קצר. עלות המשכורות של עובדי המועדון מסתכמת ב-800 אלף שקל נטו כאשר אסור לשכוח שמשכורות חודש מארס כבר נמצאות בפתח. במועדון עוד טוענים שהיו"ר המתפטר אוסידון טרם העביר את זכויות הניהול למרות התפטרותו הרשמית.

המטרה היא שהדירקטריון יתעסק בטיפול השוטף, ובאחריותו יהיה לדאוג להבאת הכסף לתשלום המשכורות והחובות עד לסיום העונה ובמקביל, יצירת תכנית הבראה לקראת העונה הבאה כאשר הקבוצה תהיה בליגה הלאומית. במקביל, שחקנים קיבלו הודעה כי הערב תתקיים בינם לבין ההנהלה החדשה פגישה ראשונה כדי להרגיע אותם וכדי למנוע שביתה, אך כרגע לא ברור אם כזו אכן תתקיים.

מירצ´ה אקסנטה. הזרים לא יופיעו? (עמית מצפה)
אקסנטה. הזרים לא יופיעו? (עמית מצפה)
 

מנגד, בהתאחדות לכדורגל קבעו פגישה עם הסמנכ"ל הנוכחי, עו"ד רן מנשה, יו"ר הבקרה עופר אורליצקי, עו"ד אפרים ברק ורותם קמר למחר, וביקשו גם שדורון אוסידון יגיע לפגישה וזאת על מנת לשמוע מהם מה בדיוק קורה בקבוצה. ייתכן שהפגישה לא ההיה רלוונטית בעקבות ההתפתחויות האחרונות שאמורות להתרחש עוד הערב.

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו ששלושה משחקניה הזרים של הקבוצה - מירצ'ה אקסנטה, נמניה פטרוביץ' ואנדריי מישצ'נקו - שוקלים שלא להופיע למשחק בשבת נגד עירוני קריית שמונה אם לא יקבלו את משכורות חודש פברואר.  הצרות הכלכליות לא מפסיקות. אחרי החוב ל-"אגד", שמסרבת לשריין לקבוצה אוטובוס למשחק, חברת הביטוח של המועדון הודיעה לקבוצה שאם תוך יומיים לא יועבר, הכסף הביטוחים ייפסקו. המשמעות, שחקן לא מבוטח אינו רשאי לשחק או להתאמן במסגרת מקצוענית.             

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */