וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונדליזם והצדעה במועל יד: מאות פעילי ימין קיצוני הפגינו בבריסל

300 איש הגיעו לכיכר המרכזית בבירה הבלגית, המשמשת כאנדרטה מאולתרת לזכר קורבנות הפיגוע, רמסו את הפרחים והנרות שהוצבו במקום וקראו: "המדינה שותפה של דאעש". בנוסף, נמשכים המעצרים ברחבי אירופה, ובהולנד נעצר אדם בחשד שתכנן מתקפה בצרפת

צילום: רויטרס

לאחר מתקפת הטרור הקטלנית, המתיחות בבלגיה הולכת ומתגברת: כ-300 פעילי ימין קיצוני, רובם אוהדי קבוצת כדורגל הידועים במעשי ונדליזם, הפגינו אתמול (ראשון) בבריסל נגד התנהלות המדינה בכל הנוגע להגירה, שלטענתם הביאה לפיגועים בשבוע שעבר. המפגינים, שלבשו בגדים שחורים, הגיעו לאתר הזיכרון המאולתר שבכיכר הבורסה המרכזית, דרכו על הפרחים, הנרות והשלטים שהוצבו במקום לזכר הקורבנות, וצעקו "זהו ביתנו" ו-"המדינה שותפה של דאעש". כמה מהם אף הצדיעו במועל יד.

מאות האנשים שהיו בכיכר וחלקו כבוד להרוגים, בהם גם מוסלמים, לא נותרו אדישים וקראו לעבר המפגינים "פשיסטים". זאת, על אף שהמשטרה ביקשה מהם של להגיב לפרובוקציה של פעילי הימין. שוטרים עם קסדות ומגנים פיזרו את ההפגנה באמצעות זרנוקי מים וכיוונו את המתפרעים לעבר רכבות שייקחו אותם אל מחוץ לעיר. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, המשטרה עצרה עשרה מפגינים.

מתקפת הטרור בבריסל - כל העדכונים:
בבלגיה מתקשים לחזור לשגרה: בוטלה "הצעדה נגד הפחד" בבריסל
בלגיה: זוהה האדם שתועד לצד המחבלים בשדה התעופה בבריסל
נשיא הפדרציה הציונית בבלגיה לוואלה! NEWS: "אנחנו חיים בגטו"

מפגינים מהימין הקיצוני מפגינים נגד גל הפליטים בבריסל לאחר הפיגועים בעיר, מרץ 2016. רויטרס
מפגינים מצדיעים במועל יד בכיכר הבורסה בבריסל/רויטרס

ראש עיריית בריסל, איבן מאיור, התלונן כי המשטרה "לא עשתה דבר" כדי לעצור את אותם המתפרעים מלהגיע לעיר, על אף שהייתה להם התרעה בנוגע להגעתם הצפויה. לדבריו, "זה מחריד כי אותם בריונים הגיעו לעורר פרובוקציה באתר הזיכרון".

על פי נתונים עדכניים מהמרכז לניהול משברים בבלגיה, בפיגוע נהרגו 28 בני אדם ולא 31 כפי שסברו תחילה. כמו כן, נפצעו 340 איש המגיעים מ-19 מדינות שונות, בהם 101 עדיין בבתי החולים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגינים מהימין הקיצוני מפגינים נגד גל הפליטים בבריסל לאחר הפיגועים בעיר, מרץ 2016. רויטרס
המשטרה פיזרה את המפגינים באמצעות זרנוקי מים. בריסל, אתמול/רויטרס

בתוך כך, המשטרה פשטה היום על דירות בבריסל ובערים דופן ומכלן שבצפון המדינה, ועצרה ארבעה חשודים במעורבות בפעילות טרור. כמו כן, בעיר רוטרדם שבהולנד נעצר היום גבר בן 32 בעל אזרחות צרפתית בחשד שתכנן מתקפת טרור. זאת, לאחר פשיטה שבוצעה לבקשת הרשויות בצרפת. על פי החשד, העצור תכנן להוציא לפועל מתקפת טרור בצרפת בשם דאעש, יחד עם אדם בשם רדה קריקט שנעצר ליד פריז בחמישי האחרון.

במקביל, אתמול בלילה עצרה המשטרה באיטליה אדם בעל אזרחות אלג'יראית בחשד למעורבות בזיוף תעודות הזהות של המחבלים מפריז, בהם גם סלאח עבד א-סלאם שנעצר לפני כשבועיים בבלגיה. בשבת זוהה פייסל שפו כמחבל השלישי מנמל התעופה בבריסל שנמלט מהזירה. הוא נעצר בשבוע שעבר והואשם ברצח במהלך פעילות טרור וחברות בארגון טרור.

מפגינים מהימין הקיצוני מפגינים נגד גל הפליטים בבריסל לאחר הפיגועים בעיר, מרץ 2016. רויטרס
מפגין מתעמת עם שוטר במהלך ההפגנה/רויטרס
מפגינים מהימין הקיצוני מפגינים נגד גל הפליטים בבריסל לאחר הפיגועים בעיר, מרץ 2016. רויטרס
אחד המפגינים משחית רכוש בכיכר המרכזית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully