Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 29 במרץ, 2016

טורניר דיו: ברקנרידג', הזייפן, הפנתרים השחורים: חלוצי המהפכה, על גברים ומלחמה, ניידת משטרה, תאנת'ור (התפוררות), כמו חדש 8
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17:05 טורניר דיו: ברקנרידג' | Dew Tour Breckenridge, ערוץ אקסטרים 

טורניר דיו – אירוע האקסטרים חוזר לברקנרידג' לטורניר דיו – X ההרים, בטורניר שנערך בדצמבר האחרון. התחרות כוללת טורנירים של סקי וסנובורד, נשים וגברים ושורה של אתלטים מובילים בתחום כמו: טיילר ניקולסון, שון וויאט, דני דייויס ועוד.

18:10 הזייפן | The Forger, ערוץ Hot אקשן 

מותחן פשע. ריימונד ג'יי קאטר, אחד מזייפני האמנות הטובים ביותר בעולם, חייב להקדים את השחרור שלו מבית הסוהר כדי שיוכל לפגוש את בנו החולה בסרטן. לכן ריימונד עושה עסקה עם ראש ארגון פשע מקומי. זה מצליח לסדר לו שחרור מוקדם מהכלא, ובתמורה על ריימונד לזייף באופן מושלם ציור יקר ערך של קלוד מונה ולהחליף אותו במקור שנמצא במוזיאון, מבלי שאיש ישים לכך לב. ריימונד משתחרר ויוצא להשלים את המשימה הקשה שנטל על עצמו. לשם כך הוא מגייס לעזרה את אביו ובנו ויחד הם יוצאים לבצע את השוד של חייהם. שחקנים: ג'ון טרבולטהכריסטופר פלאמראנסון מאונטטיה שרידןאביגייל ספנסר. בימוי: מרטין פיליפ. ארה"ב, 2014. הסרט כל כך גרוע, שנראה כאילו הפאה של טרבולטה עומדת ליפול כל רגע. אין מתח ובעיקר יש גיחוך בשל תסריט מזעזע. ציון: 

22:00 הפנתרים השחורים: חלוצי המהפכה | The Black Panthers: Vanguard of the Revolution, ערוץ Yes דוקו 

לקראת סוף שנות הששים, רוח השינוי הגיעה לאמריקה ולא ניתן היה להתעלם יותר מהעוולות: ערים בערו, מלחמת הבּיש בווייטנאם התפוצצה בפנים, מחלוקות סערו על שוויון וזכויות אזרח. תרבות מהפכנית חדשה צצה, תרבות ששאפה לשנות את השיטה מן היסוד. מפלגת הפנתר השחור להגנה עצמית, שנוסדה ב-1966, לפני 50 שנה בדיוק, עמדה, ולו לזמן קצר, בחזית של השינוי הזה. הסרט מביא את סיפורה של המפלגה, חשיבותה לחברה האמריקנית, ההתעוררות הפוליטית והתרבותית של השחורים בעקבות פריצתה, והלקחים הכואבים שנצרבו בהם כשהתנועה איבדה את דרכה. הבמאי סטנלי נלסון, טוֹוֶה אוצַר של קטעי ארכיון נדירים במקביל לקולותיהם של האנשים שהיו שם: המשטרה, מודיעי ה-FBI, עיתונאים, תומכים ומתנגדים לבנים וכמובן הפנתרים השחורים עצמם – אלה שנותרו נאמנים לתנועה ואלה שנטשו אותה. כרוניקה חיונית ועשירה של לידתה של תנועה מהפכנית ששינתה את אמריקה (והשפעותיה הגיעו גם לכאן, לישראל, בה הוקמה אדפטציה מקומית בתחילת 1971 בשכונת מוסררה שבירושלים). שני פרקים בני 54 דקות, ארה"ב , 2015. סרט מרתק, מלמד ובנוי היטב, על תקופה ותנועה חשובות, שרלוונטיות גם לימינו אנו. ציון: 

22:00 על גברים ומלחמה | Of Men and War, ערוץ 8 

זוכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל IDFA 2014; פרס חבר השופטים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בסן פרנסיסקו 2015; פרס חבר השופטים בפסטיבל הסרטים Little Rock 2015. הפרעה פוסט טראומטית היא בעיה קשה ונפוצה אשר מתמודדים איתה לא מעט לוחמים ששבו משדה הקרב. במקרים חמורים ההפרעה עלולה לשבש את חייהם ולהותיר אותם ללא מענה למצוקותיהם. הסרט עוקב אחר מספר לוחמים שכאלה. הלוחמים אמנם חזרו הביתה לארה"ב אבל מוחם עדיין תקוע בשדה הקרב כאשר לכולם יש זיכרונות טראומטיים שרודפים אותם עד היום הזה ממש. קולות וצלילים של מלחמה ממלאים את החיים שלהם. איומים נראים מכל מקום כאשר נשותיהם וילדיהם נאלצים לשאת בנטל. במרכז ייחודי לטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית מנסים לסייע ללוחמים להתמודד עם העבר. הסרט מלווה את הלוחמים בדרכם לעשות שלום עם עצמם, עם עברם ועם משפחותיהם. צרפת, 2014. הבמאי זכה להגיע לאנשים מרתקים, תוך תיעוד מופלא של מה שבאמת קורה מאחורי הקלעים של החיילים השבים הביתה. ציון: 

22:00 ניידת משטרה | Cop Car, ערוץ Yes3 

שני ילדים צעירים מוצאים ניידת נטושה באמצע השממה, ומחליטים לנסות לעשות איתה כמה סיבובים. מה שהם לא יודעים זה שהמכונית שייכת לשוטר מושחת ורב כוח שלא יבחל באמצעים כדי להשיג את הניידת חזרה, לפני שמישהו יגלה מה נמצא בתא המטען… שחקנים: קווין בייקוןקמרין מנהייםקירה סדג'וויק. במאי: ג'ון ווטס. ארה"ב, 2015. הסרט אינו אחיד ברמתו, אך סצינת הפתיחה מפצה על שאר העלילה. ציון: 

22:00 תנאת'ור התפוררות Last Days in Jerusalem, ערוץ Yes קולנוע ישראלי 

סרטו השני של תאופיק אבו וייל ("עטאש – צימאון"). הסרט מתמקד במהפך הרגשי שחווים בני זוג פלסטינים, רגעים ספורים לפני שהם עוזבים מרצונם את ירושלים, עיר הולדתם, בחיפוש אחר עתיד טוב יותר בצרפת .שחקנים: עלי בדראני ולנה חאג' יחיה. ישראל, 2011. הסרט זוכה לצילום מפואר, אך קשה לעקוב אחר העלילה ולבטח להיסחף רגשית אחריה. ציון: 

22:30 כמו חדש 8 | American Restoration 8, ערוץ ההיסטוריה 

הסדרה על אנשים המתמחים בהפיכת גרוטאות לחפצים הנראים כאילו זה עתה הוכנו, חוזרת בפורמט חדש. בעונה החדשה, חמישה בתי עסק שונים ברחבי ארה"ב משחזרים באופן מוחשי ביותר חלקים מההיסטוריה של אמריקה, ויוצרים עבודות חדשות ומעוררות השראה מפריטי וינטאג' ישנים. מעבר לעבודת השחזור, בעלי המלאכה חוקרים לעומק כל חפץ עליו תחת ידם, בוחנים את ההיסטוריה שלו והשפעתו על התרבות המקומית.

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן