וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של החייל שירה למוות במחבל המנוטרל בחברון

25.3.2016 / 16:45

הלוחם מחטיבת כפיר שירה במחבל בחברון בעודו שרוע על הקרקע ישהה במעצר חמישה ימים. הוא חשוד ברצח. פרקליטו: הוא פעל בהתאם להוראות הפתיחה באש שקיבל ממפקדיו

צילום: אבי כהן , מאצי הוף

הלוחם שתועד אתמול (חמישי) יורה למוות במחבל הפצוע בעודו מוטל על הארץ חשוד ברצח - כך עולה מדיון בהארכת מעצרו שהתקיים היום בבית הדין הצבאי ביפו. במהלך הדיון הוא חזר על הטענות שהשמיע אתמול ולפיהן פעל בהתאם להוראות הפתיחה באש ובשל העובדה כי חש סכנת חיים. התביעה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים., אך בית הדין הצבאי החליט את מעצרו בחמישה ימים.

התובע הצבאי סגן-אלוף אדורם ריגלר אמר בפתח הדיון כי מדובר בחשד לעבירה חמורה. "לאור החשד של האירוע אנחנו סבורים שנכון לבדוק לעומק. יש שורה של פעולות חקירה. בוצעו לא מעט פעולות חקירה. יש כמה סרטונים. נגבו עדויות שונות כמו גם מהחשוד. בתמצית ניתן לומר שהוא מודה בביצוע הירי באדם שביצע קודם פיגוע דקירה. הירי בוצע בעודו בחיים. הירי בוצע לטענת החשוד כתוצאה מסכנת חיים".

החשוד מיוצג על ידי עורכי הדין אילן כץ, בנימין מלכא, יוסי בוקר, כרמית שחיבר ואיל בסרגליק. עורך הדין מלכא אמר בתום הדיון: "בית הדין הצבאי החליט על הארכת מעצרו של החשוד, אך פחות ממה שהתביעה הצבאית ביקשה. כמו כן מדובר במקרה שהוא בראשיתו. צוות הסנגורים הציג בפני בית הדין הנכבד ראיות חדשות, לרבות סרטונים אשר צולמו מזוויות שונות ואשר יש בהם כדי לספר סיפור אחר מזה שהוצג בסרטון המפורסם שהופץ על ידי ארגון בצלם. נמשיך לפעול למען הלקוח שלנו".

לקריאה נוספת:
"קו דק בין גיבור לרוצח": חבריו של הלוחם שירה במחבל חוששים שיופקרו
במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות לתיעוד הירי: "רצח בגיבוי שרים ורבנים"
יעלון על הירי בחברון: "אסור לנו לאפשר אובדן עשתונות כזה"

החייל החשוד שירה למוות במחבל חי בחברון מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי ביפו, 25 במרץ 2016. מאצ'י הוף
החייל בפתח הדיון בהארכת מעצרו, היום ביפו/מאצ'י הוף

לדבריו של עורך הדין כץ בתום הדיון, "אין לי אלא לחזור על הדברים שאמר עו"ד מלכא. בסופו של יום, אשמתו או חפותו של חשוד נבדקת על ידי הערכאה השיפוטית ולא על ידי פוליטיקאים. בשלב זה לא נתייחס לאמירות האומללות בעניינו של מרשנו. אנחנו מקווים שהצדק ייצא לאור בהקדם האפשרי והוא ישוחרר ויחזור להגן על בטחון המדינה".

כץ ביקש להוציא צו איסור פרסום על פרטים המזהים את החשוד. "מדובר באירוע שלפי גרסת מרשי הוא ביצע על פי הוראות פתיחה באש שקיבל. ידוע לנו שגורמים פלסטינים קראו קריאות נקמה. אחד מהסנגורים קיבל איומים בדואר אלקטרוני. במקרה הזה אני לא רואה שהתביעה הצבאית תתנגד".

במהלך הדיון, אמר כץ על החשוד: "מעבר להיותו מלח הארץ, הוא לוחם ותיק, מצטיין ומנוסה. הוא פעל על פי הכללים שלימדו אותו. אם הייתה חגורת נפץ (על גופו של המחבל) הוא היה מקבל תעודת הצטיינות. החזקתו במעצר מהווה סטירת לחי - לו, למשפחתו ולכלל לוחמי צה"ל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עורך הדין אייל בסרגליק טען כי הד ציבורי אינו עילה למעצר. עוד אמר כי "לאחר שבחקירת הטוען אישרה חוקרת מצ"ח כי מדובר בחשד לאירוע נפיץ, עם סכין ברקע וכשהחייל מנסה להציל את חיי חבריו, מה היה מצופה ממנו לעשות?"

החייל אמר אתמול לבני משפחתו כי עשה את הדבר הנכון ובזמן הנכון, על מנת למנוע הרג חפים מפשע. עו"ד מלכא אמר אתמול לוואלה! NEWS: "אל נשכח כי בסרטון רואים שהמחבל לבוש מעיל עבה, ובתזוזה שלו אין לדעת אם היה יכול להפעיל מטען חבלה כזה או אחר. החקירה נמצאת בראשיתה, ואין לעשות לחייל משפט ציבורי. אסור להתיר את דמו של לוחם מגן הארץ".

הבוקר פורסם תיעוד חדש מזירת הירי, שצולם בעת פינוי החייל הפצוע ובטרם המחבל נורה בראשו. "שני מחבלים ניסיון דקירה", נשמע קול אומר בתחילת הסרטון. "המחבל הזה עוד חי, הכלב הזה? שלא יקום עלינו", נשמע איש אחר מדבר, ונקטע, כנראה על ידי הדובר הראשון: "יש עליו כנראה מטען, שימו לב, עד שלא בא חבלן לא נוגעים בו". בשלב זה נשמע קול אחר "הוא חי", אך הדובר הראשון שב וחוזר: "עד שלא בא חבלן לא נוגעים בו".

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully