סערת החיסול

הירי במחבל הפצוע: "עדיף חייל שטעה ונשאר חי מחייל הרוג"

הסערה בעקבות תיעוד של חייל צה"ל יורה במחבל בתל רומיידה נמשכת: נתניהו גינה את התנהלותו של החייל, ח"כ ליברמן: "התנפלות צבועה ולא מוצדקת". עורך הדין של החייל: "המחבל זז" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(Wissam Hashlamon/Flash90)

התיעוד בו נראה חייל צה"ל יורה במחבל פצוע ממשיך לעורר סערה: יו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן אמר הערב (חמישי) בתגובה לסרטון שהפיץ "בצלם" כי "יכול להיות שהחייל שירה במחבל בחברון פעל נכון ויכול להיות שטעה בשיקול הדעת. זה ייבדק על-ידי הגורמים המתאימים בצה"ל".

"אך מה שבטוח כבר עכשיו זה שההתנפלות על החייל היא צבועה ולא מוצדקת ועדיף חייל שטעה ונשאר בחיים על-פני חייל שהיסס ומחבל הרג אותו. ולאיימן עודה, שהאשים את ישראל בביצוע הוצאות להורג, אני מציע לעבור ולחיות בסוריה או להצטרף לחיזבאללה שם יזכה להנות מהדמוקרטיה הערבית שהוא ראוי לה".

רגע הירי (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף גם הוא למגנים את האירוע, ומסר כי "מה שהתרחש בחברון אינו מייצג את ערכי צה"ל. צה"ל מצפה מחייליו לנהוג בקור רוח ובהתאם להוראות הפתיחה באש". החייל נעצר מוקדם יותר ונחקר, גורם צבאי אמר לכלי התקשורת כי אם יוכח שהמחבל היה בחיים החייל עלול להיות מואשם ברצח.

במקביל, משפחתו של החייל אמרה הערב כי: "אנו למדים את הדברים ומאמינים בחפותו של בננו שהוא לוחם מצטיין וחובש קרבי".

זירת הפיגוע (Wissam Hashlamon/Flash90)

עו"ד בנימין מלכא שמייצג בהתנדבות את החייל אמר מוקדם יותר ל-ynet כי "בסרטון ניתן לראות בבירור כי המחבל זז וכי המחבל לבוש במעיל שיכול להסתיר תחתיו חגורת נפץ ואמצעי חבלה. אנו למדים את התיק ונעניק למרשנו ייצוג הולם".

עוד אמר עורך הדין כי "מדובר בהליך שנמצא בראשיתו. טרם נבדקו הדברים לעומקם וצר לי שנעשה משפט ציבורי טרם ניתנה לחשוד זכות להגן על חפותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות